پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 50575
تاریخ انتشار: 19 دی 1398 12:30
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شایعات مطرح شده درباره نحوه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) درست نیست، گفت: نقص فنی هواپیما موجب آتش سوزی و سقوط آن شده است.
به گزارش ایسنا، صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد اما پس از قطع ارتباطات این هواپیما با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ صبح امروز در شاهدشهر تهران سقوط کرد و موجب جان‌ باختن ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی این هواپیما شد.

محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- درباره شایعات برخی رسانه‌های خارجی درباره طبیعی نبودن علت سقوط این هواپیما به ایسنا گفت: شایعاتی مبنی بر تروریستی بودن، انفجار یا تیراندازی به هواپیما به عنوان علت بروز سانحه و سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی درست نیست و نقص فنی دلیل این حادثه بوده است.

وی با بیان اینکه اگر چنین اتفاقاتی که در فضای مجازی و برخی سایت‌های خارجی عنوان می‌شود رخ داده بود، هواپیما باید در آسمان منفجر می‌شد، افزود: اما این اتفاق نیفتاد چرا که نقص فنی هواپیما موجب شد هواپیما دچار آتش سوزی شود و پس از قطع سیستم‌های مخابراتی و کنترلی سقوط کند. شاهدان عینی نیز این موضوع را دیده و تایید می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جعبه سیاه هواپیما به شرکت سازنده آن یا کشور دیگری می‌رود، گفت: این اتفاق نخواهد افتاد و جعبه سیاه این هواپیما در ایران و توسط گروه بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به اضافه اعضای صلاحیت دار شرکت سازنده این هواپیما مورد بررسی قرار گرفته و خوانده می‌شود. بنابراین باید منتظر انتشار گزارش نهایی پس از خوانده شدن جعبه سیاه این هواپیما ماند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر