جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 50264
تاریخ انتشار: 27 آذر 1398 20:17
از سوی معاون فنی گمرک انجام شد

جلوگیری از صدور بخشنامه‌های متعدد

معاون فنی و امور گمرکی با صدور بخشنامه ای به ناظرین، مدیران کل و مدیران حوزه های نظارت و گمرکات اجرایی خواستار ممنوعیت صدور بخشنامه های متعدد در این حوزه پیش از ابلاغ وزارت صمت شد.
راه امروز:‌ «مهرداد جمال ارونقی»، معاون فنی و امور گمرکی، با صدور بخشنامه‌ای از مدیران گمرکات خواست، از این پس، از صدور و ابلاغ هرگونه بخشنامه یا دستورالعمل مربوط به صدور و ورود کالا بدون ابلاغ قبلی مورد از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری کنند.

در این بخشنامه آمده است: «با عنایت به مفاد تبصرۀ ذیل مادۀ 4 قانون مقررات صادرات و واردات مصوب مجلس شورای اسلامی، در صورت وجود مورد، نسبت به احصاء مواردی که بدون ابلاغ مرجع مزبور ، بصورت بخشنامه ، به گمرکات اجرائی ابلاغ شده بقید فوریت اقدام و مراتب از طریق این حوزه معاونت ، جهت استحضار قائم مقام محترم وزیر صنعت معدن و تجارت در امور بازرگانی منعکس تا دستور لازم از سوی آن مقام محترم در راستای پالایش موارد معنونه صورت پذیرد.

مفاد این بخشنامه شامل دستورالعمل ها و بخشنامه های داخلی گمرک جمهوری اسلامی ایران نبوده ، مسئولیت حسن اجرای مراتب فوق برعهده بالاترین مقام دفاتر تخصصی اشاره شده است.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر