جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 50239
تاریخ انتشار: 25 آذر 1398 19:22
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برنامه‌ها، از سال‌های آینده نه تنها در تولید چادر خودکفا می‌شویم بلکه باید به فکر صادرات نیز باشیم.
به گزارش راه امروز به نقل از وزارت صمت، رضا رحمانی در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست مشترک با سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ صنعتی در پاسخ به این سوال که سامانه توان ایران از چه زمانی راه‌اندازی می شود و هدف آن چیست گفت: این سامانه ذیل برنامه نهضت ساخت داخل، توسط وزارت صنعت امسال در سال رونق و تولید ایجاد شده است که پیروی فرمایشات مقام معظم رهبری است.


او ادامه داد: هدف این سامانه این است که شرکت‌هایی که توانمندی یا نیازمندی دارند در این سامانه به هم برسند. در حقیقت این  سامانه یک نمایشگاه دائمی الکترونیکی از توانمندی ها و نیازمندی‌ها در کشور است که طبق وعده داده شده تا آخر آذرماه راه‌اندازی می‌شود.

وزیر صمت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه واحدهایی نسبت به سال گذشته با رشد تولید مواجه شده‌اند تاکید کرد: از لحاظ پروانه بهره برداری بیش از ۵ درصد رشد صدور داشته‌ایم، این یعنی تعداد واحدهای جدیدی به بهره برداری رسیدند. در جواز تاسیس نیز بیش از ۱۶ درصد افزایش داشتیم. همچنین بیش از دو سوم واحدهای موجود در هشت ماه‌ی امسال نسبت به سال گذشته با افزایش تولید مواجه شدند و این رشد در محصولات به صورت متفاوتی است.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش تعرفه واردات چادر مشکی در کشور  و آیا این‌که ظرفیت تولید چادر مشکی در کشور وجود دارد گفت: برای مثال کاهش تعرفه سال ۹۲ بنا به دلایلی اتفاق افتاده است و در حالی تصور می‌کنیم این موضوع جدیدی است. در حال حاضر طرح‌های جدیدی آورده شده و تولید پارچه نیز در دست اقدام است. چند طرح دیگر هم طراحی شده‌اند و منتظر تأمین تسهیلات مالی و ارزی هستیم  که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

او اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ها از سالهای آینده نه تنها خودکفا می شویم بلکه باید به فکر صادرات نیز باشیم. همچنین واردات هیچ ممنوعیتی ندارد و هر کسی بخواهد واردات کالای مجازی انجام دهد از آن حمایت خواهیم کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر