پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 50000
تاریخ انتشار: 10 آذر 1398 13:50
رئيس سازمان توسعه تجارت، از به نتيجه رسيدن مباحث خودرو و تدوین سند یکپارچگی غذا در شورای عالی استاندارد خبر داد.
نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در آیین تقدیر از واحدهای نمونه استاندارد استان تهران در محل هتل ارم افزود: جلسات متعدد شورایعالی استاندارد کشور به فواصل کم برگزار می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت موضوع استاندارد و اهمیت دادن مسئولان به آن است.

به گفته رئيس سازمان توسعه تجارت، مباحث خودرو و تدوین سند یکپارچگی غذا در شورای عالی استاندارد به نتیجه رسید.

پیروزبخت در ادامه افزود: اگر بر حضور در سازمان جهانی استاندارد، کدکس، سازمان استاندارد کشورهای اسلامی و غیره اصرار داریم، به دلیل حفظ کیان اقتصادی کشورمان و جلوگیری از نفوذ اقتصادی بیگانگان است.

او، رشد و توسعه اقتصادی کشورهای اروپایی در اواخر دهه ۹۰ میلادی را نيز مورد اشاره قرار داد وگفت:در آن سال‌ها این کشورها برای رهایی از مشکلات زیست محیطی و آب مورد استفاده، با طراحی استانداردهای جدید، تولید فولاد را در کشورشان محدود و تمایل به استفاده از تولیدات کشورمان داشتند.

پیروزبخت، در محور بعدي صحبت هاي خود بر پایه‌گذاری درست صنعتی در همه بنگاه های اقتصادی تاکید و  اظهار كرد: در حالی که در  دهه های ۸۰ و ۹۰ بسیاری وزارتخانه ها و سازمان ها کارشناسان غیرمرتبط با موضوعات را به جلسات استاندارد می فرستادند، امروز همان ها به استانداردها معترض هستند.

او بر لزوم استفاده از بسته های حمایتی سازمان ملی استاندارد برای تولید تاکید کرد که حاصل جلسات مختلف این سازمان با سازمان ها و بخش خصوصی است. پیروزبخت همچنين به پیشی گرفتن صادرات از واردات با وجود همه مشکلات و نارسایی ها اشاره و آن را حاصل صبر و تحمل در برابر تحریم ها و سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی برشمرد.

منبع: اگزيم نيوز 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر