جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 49922
تاریخ انتشار: 03 آذر 1398 14:36
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شیوه‌های مرسوم، نیازهای صنعت خودرو را برآورده نمی‌کند، بلکه این صنعت نیازمند استفاده از روش‌های جدید و نو در تامین مالی است.
به گزارش راه امروز: وزرات صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» در بازدید از گروه صنعتی ایران خودرو افزود: صنعت خودرو جزو نخستین صنایعی بود که در فهرست اصلی تحریم ها قرار گرفت و پارسال شرایط سختی را پشت سر گذاشت.

وی بیان داشت: هرچند این صنعت توانست از شرایط بحرانی عبور کند، اما لازم است با برنامه‌ریزی دقیق برای ماه‌های بعد و سال آینده رونق به آن بازگردد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکید کرد: کمبود نقدینگی بزرگترین مشکل بخش تولید است و ایران خودرو نیز با توجه به گستردگی و حجم فعالیت خود در این بخش با مشکلات بیشتری مواجه است.
زرندی ادامه داد: کاهش هزینه‌ها و فروش اموال مازاد باید همچنان در برنامه‌های اصلی این صنعت باشد، همچنین قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی، ظرفیت‌های خوبی برای صنعت ایجاد کرده و ایران‌خودرو نیز می‌تواند از برخی از مواد قانونی آن برای تامین مالی بهره ببرد.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۱۷۴ هزار و ۲۵۴ دستگاه خودرو از سوی گروه ایران خودرو از ابتدای امسال تا پایان مهرماه است.

برپایه آمارهای سامانه یاد شده، ایران خودرو در این مدت موفق به تولید ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه پژو، ۲۱ هزار و ۴۶۶ دستگاه سمند، ۱۲۰ دستگاه سوزوکی، سه هزار و ۴۴۷ دستگاه رانا و ۱۵ هزار و ۹۱۳ دستگاه دنا شد.

گروه مذکور در هفت ماهه امسال همچنین هزار و ۱۶۲ دستگاه تندر (ال ۹۰)، سه هزار و ۲۸۷ دستگاه هایما، دو هزار و ۱۳۱ دستگاه دانگ فنگ، چهار هزار و ۷۶۱ دستگاه پژو ۲۰۰۸ و هزار و ۴۶۷ دستگاه گروه وانت و سایر محصولات جدید تولید کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر