جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 49685
تاریخ انتشار: 15 آبان 1398 10:06
سید محمود الحسنی الصرخی که طرفدارانش او را «آیت الله العظمی» می‌دانند، یک فرد ضد ایرانی است. او سرکرده یک فرقه منحرف و وابسته به بیگانگان است.
به گزارش راه امروز: تارنمای شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در شماره امروز (سه شنبه) به نقل از "محمد الفتلاوی" یکی از شاهدان عینی اجتماع دیروز (دوشنبه) تظاهرکنندگان در اطراف کنسولگری ایران در کربلا تاکید کرد که گروه وابسته به محمود الحسنی الصرخی در این اقدام نقش محوری بر عهده داشت.

به گزارش ایرنا بر اساس گزارش الجزیره، الفتلاوی گفت: یک روحانی وابسته به الصرخی به میدان «التربیه» محل دائمی تجمع‌های اعتراض آمیز آمده و از تظاهرکنندگان خواست تا برای به آتش کشیدن کنسولگری ایران رهسپار شوند، اما اکثر جوانان حاضر در میدان که رویکرد مسالمت آمیز در پیش گرفته بودند، با این درخواست وی مخالفت کردند.

الجزیره به نقل از الفتلاوی افزود: شراره ناشی از این اقدام تحریک آمیز به تظاهرکنندگان اجتماع کننده در نزدیکی یک ساختمان دولتی محلی انتقال یافت و تقریبا ۳۰۰ نفر از آنان که خشمگین‌تر بودند، رهسپار ساختمان کنسولگری ایران در کربلا شده و در صدد به آتش کشیدن آن برآمدند.

سید محمود الحسن الصرخی کیست؟
سید محمود الحسنی الصرخی که طرفدارانش او را «آیت الله العظمی» می‌دانند، یک فرد ضد ایرانی است. او سرکرده یک فرقه منحرف و وابسته به بیگانگان است.
وی شخصی است که در روز چهارشنبه یازدهم تیر ۱۳۹۳ کمی پس از پیدایش گروه تروریستی داعش در موصل و پیشروی آن‌ها تا نزدیکی‌های کربلا و نجف، بلوایی در کربلا علیه نخست وزیر و نهاد‌های اداری این شهر بر سر یک موضوع شخصی یعنی سیلی خوردن دخترش در مدرسه از سوی معلم به راه انداخت تا آن جا که در کربلا حکومت نظامی برقرار شد که حتی خود داعش نیز نتوانسته بود، اوضاع در کربلا را تا مرز حکومت نظامی پیش ببرد.
علی الشمری یکی از نویسندگان عراقی درباره الصرخی گفته است که وی در دهه ۱۹۹۰ هنگام نصب ماهواره در خانه خود بازداشت و مبلغ ۳۰۰ هزار دینار جریمه شد.
وی مدتی که در بازداشت به سر می‌برد، شروع به نوشتن درباره مسایل فلسفی کرد و یکی از افسران نیرو‌های امنیتی وقت پس از آشنایی با الصرخی و افکار و آثار او، وی را به دستگاه اطلاعاتی عراق در دوره صدام تحویل داد و این دستگاه امنیتی نیز از وی استقبال و سپس به عنوان نیروی خود به کار گرفت.
صرخی علیرغم نداشتن هیچ گونه جایگاه علمی خود را از شاگردان آیت الله شهید محمد باقر صدر و آیت الله سیستانی معرفی کرد و از سال ۲۰۰۳میلادی در ۴۰ سالگی با ادعای «مرجعیت» در عراق فعالیت خود را آغاز کرد.
آیت الله سید کاظم حائری یکی از مراجع تقلید عراق در پاسخ به یک استفتا در مورد او اعلام کرد: «سید محمود الحسنی الصرخی مجتهد نیست و ما به وی اعتمادی نداریم».
در پی جنجال‌های متعدد و آشوب آفرینی‌های فراوان محمود الصرخی و طرفدارانش در عراق به ویژه در کربلا، «شیخ علی الصکبان» رئیس قبیله آل صرخه با صدور بیانیه‌ای از الصرخی برائت جسته و اعلام کردند به نیابت از تمام افراد عشیره بار دیگر با آیت الله سید علی سیستانی تجدید پیمان می‌کنند.
در بخشی از این بیانیه‌ی مهم آمده است: «تاکید می‌کنیم که در سال ۱۹۹۹ محمود الصرخی را به علت فسق و بی بند و باری برای همیشه از قبیله طرد کردیم. محمود الصرخی یک بعثی است و در زمان «سبعاوی ابراهیم الحسن تکریتی» جنایتکار برای وی گزارش‌های حزبی می‌نوشت و به آن افتخار می‌کرد و حتی عکس یادگاری با سبعاوی را در منزلش قرار داده بود.»
این فرقه انحرافی در کنار دیگر فرقه‌های انحرافی همچون یمانی در ایام اربعین با راه اندازی موکب در مسیر کربلا فرقه انحرافی خود را تبلیغ می‌کنند.
هواداران گروه تندرو و منحرف الصرخی به همراه گروه‌هایی از بازماندگان حزب «البعث» و هواداران گروه «الیمانی» که از سوی سفارت‌های آمریکا و عربستان پشتیبانی می‌شوند، کنسولگری ایران را در بصره به آتش کشیدند.
الصرخی به مخالفت با آیت الله سیستانی شهرت یافته و با فتوای جهاد آیت الله سیستانی برای جنگ با داعش نیز مخالفت کرده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر