سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: 49429
تاریخ انتشار: 16 مهر 1398 19:01
رئیس جمهور با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه وزارت اطلاعات، اعتماد رهبری، مسوولین و مردم است؛ از زحمات مجموعه مدیران این وزارت در ادوار مختلف و بویژه اکنون تقدیر و تاکید کرد: شرعی، قانونی و همچنین مردمی عمل کردن، سه رکن اصلی فعالیت و ماموریتهای وزارت اطلاعات است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه و در دیدار وزیر، معاونین و مدیران ارشد وزارت اطلاعات، گفت: مجموعه وزارت اطلاعات از مهمترین دستاوردها و سرمایه های نظام اسلامی است و اینکه بر اساس قانون اساسی، تنها دستگاه اجرایی است که وزیر آن باید مجتهدی عادل باشد؛ یعنی متشرع بودن کارکنان و نیز شرعی و عادلانه عمل کردن وزارت اطلاعات اولین و محوری ترین رکن فعالیت این دستگاه است.

به گزارش «انتخاب»؛ رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات را فردی دارای اخلاق حسنه، سعه صدر و ارتباط توام با رافت و الفت در درون سازمان و بیرون این وزارتخانه دانست و افزود: کارکنان این وزارتخانه باید خداوند متعال را صاحب کار و ناظر و داور اصلی رفتار خود بدانند و صفت زیبای «سرباز گمنام امام زمان (عج)»را بدلیل اجر و ثواب فراوان خدمت پنهان، فرصت معنوی بزرگی برای خود تلقی کنند.

دکتر روحانی قانونی و نظارت پذیر بودن را رکن دوم فعالیت وزارت اطلاعات دانست و ادامه داد: اینکه قانون‌گذار بعد از بحث های فراوان به این نتیجه رسید که دستگاه اطلاعاتی کشور باید در قالب وزارت و درون دولت شکل گیرد، نشانه این است که این دستگاه علاوه بر نظارت خداوند و مردم، نظارت رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم؛ مجلس و سایر ارکان قانونی کشور را بر خود پذیرفته است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردمی بودن و جامعه محور عمل کردن سومین رکن فعالیت در مجموعه وزارت اطلاعات است. اقشار و سلیقه های مختلف اجتماعی باید با سلامت عمل و اقتدار وزارت اطلاعات باور داشته باشند و با شنیدن نام وزارت، احساس امنیت و آرامش کنند. رویکرد وزارت اطلاعات نیز بایستی ایجاد و استحکام "جامعه امن" و پرهیز از جامعه امنیتی باشد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی، ماموریت اصلی وزارت اطلاعات را حفظ نظام، کشور، امنیت ملی و منافع مردم دانست و افزود: وزانت، استحکام و تجربه در امور اطلاعاتی و امنیتی از ویژگی های ممتاز وزارت اطلاعات در مقایسه با سایر دستگاههاست.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح روند تحولات از مقطع دی ماه 96، خروج آمریکا از برجام و تلاش دشمنان برای تنش آفرینی در داخل و جنگ اقتصادی از خارج؛ به تبیین برنامه ها و اقدامات هوشمندانه دولت در هر مقطع پرداخت و ضمن تبیین نتایج سفر اخیر خود به مقر سازمان ملل متحد،گفت: دشمنان نظام اسلامی و مردم ایران اگر چه ممکن است اعتراف نکنند، اما پذیرفته اند که استراتژی فشار حداکثری شکست خورده و این رویکرد را باید در مقابل ملت ایران کنار بگذارد.

رئیس شواری عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه «ملت ما در آزمایش سخت مقابله با فشار حدکثری بدخواهان فداکاری بزرگی کرد و سربلند شد»، افزود: دستگاهها، قوا و نیروهای مسلح نیز در این زمینه با هماهنگی خوب و تلاش فراوان عمل کردند که این مسیر باید تا رسیدن به نقطه ای که دشمنان به طور کامل از اعمال فشار حداکثری نا امید شوند، ادامه یابد.

دکتر روحانی تصریح کرد: مردم نشان دادند که هوشیارند و ریشه فشارها و سختی ها را بدرستی می شناسند"، تصریح کرد: امروز مهمترین قدردانی مسوولان از ملت، حفظ نظام اسلامی، ایران عزیز، منافع ملی و اثبات کارامدی و خدمت به جامعه است.

رئیس جمهور سپس به تحلیل شرایط اقتصادی پرداخت و گفت: علیرغم سختی ها و دشمنی های بی سابقه علیه ملت ایران، طی ماههای اخیر شاخص های مهم اقتصادی بهبود یافته و نقش وزارت اطلاعات در این زمینه برجسته بوده است.

دکتر روحانی تاکید کرد: ایجاد امنیت در فضای کسب و کار و سرمایه گذاری، از سرمایه و فناوری مهمتر است و نقش آفرینی وزارت اطلاعات در مقطع خطیر جنگ اقتصادی علیه کشور و تحریم ها، در حفظ و ارتقای فضای امن در حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری باید ادامه یابد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره با اینکه بحمدالله نگرانی مهمی در حوزه های سیاسی و امنیتی در کشور نداریم، افزود: توجه به حل مشکلات اقتصادی مردم، شادابی و سالم بودن عرصه فعالیت های فرهنگی و مقابله با هر گونه شکاف و گسل اجتماعی مهمترین نیاز امروز کشور است که وزارت اطلاعات سهم برجسته ای در تامین آن دارد.

دکتر روحانی ضمن تحلیل زوایای مختلف، فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی به عنوان یک واقعیت مهم در جهان امروز، گفت: وظیفه بزرگ وزارت اطلاعات این است که در دنیای دیجیتال به کشف حقایق بپردازد و با ارائه اطلاعات و تحلیل های راهبردی و آینده پژوهانه، دیده بان صادق و دقیق مسوولین کشور باشد.

رئیس جمهور در این جلسه از زحمات وزیر، معاونین، مدیران کل و مجموعه کارکنان وزارت اطلاعات قدردانی و سپاسگزاری کرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات با ارائه گزارش کاملی از عملکرد این وزارت خانه در سالهای اخیر، رعایت اصول شرعی، قانونی و اخلاقی را فرهنگ سازمانی وزارت اطلاعات اعلام کرد.

وی دانش پایه شدن امور اطلاعاتی، ارتقای علمی کارکنان، توجه به امور معنوی و اعتقادی، استقرار هوش سازمانی بر مبنای عدالت شغلی، هم افزایی درون سازمانی و همکاری با سایر دستگاهها و نهادها، تعامل سازنده با احزاب سیاسی، اقوام، مذاهب نخبگان و دانشگاهها؛ صیانت از امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری، رویکرد سیستمی در پیشگیری و مبارزه با فساد اقتصادی و قاچاق، رویکرد صیانتی و حمایتی در قبال مدیران و اشراف اطلاعاتی به هرگونه عوامل نا امنی و مقابله بهنگام با اقدامات تروریستی را به عنوان مهمترین برنامه های این وزارت خانه تشریح کرد.

در این جلسه همچنین تعدادی از معاونین و مدیران ارشد وزارت اطلاعات علاوه بر گزارش عملکرد حوزه های تخصصی، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را در فضایی صمیمی با رئیس جمهور در میان گذاشتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر