جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 49422
تاریخ انتشار: 16 مهر 1398 15:39
علی خان‌محمدی، عضو هیئت مدیره مجمع خبرگان کشاورزی و دبیرکل انجمن تولیدکنندگان گندم، با اشاره به خدماتی که سامانه سککوک در راستای حل مشکل نقدینگی تولیدکنندگان ارایه می‌دهد، گفت: متاسفانه برای بخش کشاورزی سرمایه گذاری چندانی صورت نمی‌گیرد.
خان‌محمدی با بیان اینکه در مجمع سال‌ها به دنبال این بوده‌ایم که یکی از این سامانه‌ها در مواقعی که کشاورز دستش خالی است و نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند، از او حمایت کند. ادامه داد: در همین راستا در گذشته با سامانه‌های دیگری مذاکره کردیم، اما کاری از پیش نرفت. اما اگر سامانه سککوک توسعه یابد، بهترین اقدام در بخش کشاورزی است.
عضو هیئت مدیره مجمع خبرگان کشاورزی  با بیان اینکه بیشترین سود در بخش کشاورزی نصیب دلال‌ها می‌شود، افزود: دلال سود می‌برد چون سامانه‌‌ای برای حمایت از کشاورز وجود ندارد، دلال پیش خرید می‌کند و محصول را به بازار عرضه می‌کند و در این میان تولیدکننده و مصرف‌کننده ضرر می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه جیب خالی، کشاورز را مجبور می‌کند به سمت دلال‌ها برود، تصریح کرد: اگر این چنین امکاناتی و بسترهایی مانند سامانه سککوک بوجود بیاید و توسعه پیدا کند ما هم مانند کشورهای اروپایی و آمریکایی دیگر این دغدغه را نداریم. آن‌ها کارت کشاورز یا تولید کارت دارند که میزان سرمایه، سود و مالیات را بسیار دقیق مشخص می‌کند و دلالی معنا ندارد.
خان‌محمدی گفت: این سامانه می‌تواند امیدواری و امنیت را برای تولیدکننده‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی به ارمغان آورد و قدمی بزرگ در راستای حمایت تولیدکننده محسوب می‌شود، از سوی دیگر وارد کننده و صادرکننده نیز امنیت دارد و می‌داند که چقدر کالا دارد و با قاطعیت بیشتری با مشتریان خارجی مذاکره می‌کند.
دبیرکل انجمن تولیدکنندگان تاکید کرد: اگر این سامانه به معنای واقعی موفق شود، همه چیز در عرصه‌های مختلف تولیدی به ویژه در حوزه کشاورزی از تولید تا عرضه به پایداری رسیده و ضایعات نیز کاهش می‌یابد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر