جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 49125
تاریخ انتشار: 24 شهريور 1398 11:53
رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور خبر داد

راه اندازی سامانه «مجوز پیش فروش خودرو» به زودی

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور با اشاره به ایتکه مرکز توسعه تجارت الکترونیک، پیشگام حذف اسناد کاغذی در سیستم اداری شده است، از صدور بیش از ۹۰ درصد از گواهی های الکترونیک کشور توسط این مرکز خبر داد و گفت: پیاده سازی «سامانه شکایت، گارانتی، بازرسی و مجوز پیش فروش خودرو » در ماه های آینده کلید می خورد.
به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، علی رهبری، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری با خبرنگاران  با اشاره به اینکه از یک ساختار شماتیک و منطم برای ارایه گزارش عملکرد در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای به حداقل رساندن نقص در ارایه مطالب، استفاده می کنیم، گفت: در مرکز توسعه الکترونیکی از روش مشارکتی جهت انجام کارها استفاده می شود.

به گفته او، مرکز در ۳ حوزه فعالیت دارد،  که تجارت الکترونیک یکی از محورها است که توسعه زیرساخت ها و توسعه کاربردها را در این حوزه دنبال می کنیم وتوسعه دولت الکترونیک یکی دیگر از محورهای مرکز است، که سامانه جامع تجارت، سامانه ثبت سفارش، سامانه جامع انبارها و .. را در این‌مرکز دنبال و پیگیری می کنیم.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور افزود: صدور گواهی اعتماد الکترونیک را در مرکز دنبال می کنیم و بالای ۹۰ درصد گواهی های الکترونیک کشور توسط این مرکز صادر می شود که کلیه گواهی ها ذیل مرکز ریشه صادر می شود.

رهبری همچنین  با اشاره به اینکه صدور گواهی اعتماد الکترونیک را در مرکز دنبال می کنیم، ادامه داد: بالای ۹۰ درصد گواهی های الکترونیک کشور توسط این مرکز صادر می شود که تمامی گواهی ها ذیل مرکز ریشه صادر می شود.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی  ادامه داد: آیین نامه تبلیغات، آیین نامه پلتفرم ها، طرح تسهیل شروع به کار کسب و کارهای الکترونیک، برون سپاری عملیات اجرایی ای نماد، سامانه احراز هویت و صلاحیت و سامانه پنجره واحد الکترونیکی را در حوزه  e_commerce  در دستور کار داریم.   همچنین در حوزه e_goverment  ، «سامانه های جامع تجارت، انبارها، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه های شکایت، بازرسی،گارانتی، مجوز پیش فروش خودرو و...»  را در دستور کار و پیگیری داریم.

رهبری  در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: همچنین در حوزه e _certificate ، «ارتقای امنیت و بهبود نسل امضا، تسهیل فرآیندهای امضا، امضای همراه و توسعه بکارگیری امضا» را پیگیری کردیم.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی  گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پیشگام شده تا اسناد مالی و اداری سیستم خود را تبدیل به اسناد الکترونیک کند و اسناد کاغذی را حذف کند.
همچنین  بنابر توضیحات او، رایزنی ها با خزانه، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه برای الکترونیکی کردن اسناد آنها انجام شده است.
بنابه اظهارات او، حوزه سیاستگذاری و تنظیم‌گری در حوزه تجارت الکترونیکی آیین نامه تبلیغات توسط این مرکز تدوین شده است و مرکز توسعه تجارت الکترونیک موظف به تدوین آیین نامه تبلیغات شده بود.

ماجرای سکه ثامن 
رهبری همچنین در مورد تخلفات صورت گرفته در حوزه سکه ثامن گفت: آنچه که در مورد تخلفات صورت گرفته در سکه ثامن رخ داده مرتبط با عدم رتبه بندی دارندگان نماد اعتماد الکترونیک است به این معنا که مردم باید بدانند که هر دارنده نماد الکترونیکی قابلیت پیش فروش گسترده محصولات را ندارد و از سوی دیگر ما نیز به عنوان حاکمیت به دارندگان نمادهای الکترونیک اعتبار مشخصی را جهت پیش فروش ها ارائه می دهیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: سکه ثامن از سه سال پیش نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده و پروانه مرتبط با اتحادیه صنفی مربوطه نیز تا اردیبهشت و خرداد سال ۹۷ دارای اعتبار بود و این در شرایطی است که در نظارت های صورت گرفته از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مشخص شد که سکه ثامن خرید و فروش آنلاین سکه انجام داده، در حالی که این فرآیند مطابق با قوانین کاملا ممنوع است.

وی تصریح کرد: خرید و فروش آنلاین سکه از سوی ثامن در شرایطی رخ داده بود که فراز و نشیب های اقتصادی و نوسانات قیمت ارز از سال گذشته نمودار شد و این امر این واحد صنفی را دچار مشکل کرد. البته دارنده این واحد صنفی مدعی بود که به لحاظ امنیتی سایت او دچار مشکل شده است.

رهبری ادامه داد: بعد از شکل گیری این پرونده مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به این نتیجه رسید که باید صاحبان کسب و کارهای الکترونیکی و دارندگان این نماد را رتبه بندی نماید که هم اکنون این کار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه آخرین وضعیت پرونده ثامن را باید از مراجع قضایی سؤال کنیم، تأکید کرد: رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیکی و اینترنتی در واقع یکی از راه های پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی است، چرا که مردم باید بدانند که هر دارنده نماد الکترونیک سقف قابل اعتباری دارد که بر مبنای آن می تواند پیش فروش انجام دهد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر