يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 48898
تاریخ انتشار: 04 شهريور 1398 11:59
سجاد غرقی عضو كميسيون معدن وصنايع معدني اتاق ايران:

معضل تعهدات صادراتی معدن در بازارهای جهانی

سجاد غرقی عضو كميسيون معدن وصنايع معدني اتاق ايران گفت: متأسفانه تصمیمات غلط دولتی منجر به ایجاد مشکلاتی در ایفای تعهدات صادراتی بخش خصوصی در بازارهای جهانی و نیز تکمیل زنجیره های تولید گذاشته است که باید به آن رسیدگی شود.
سجاد غرقی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست صبحانه كاري اتاق ايران با فعالان حوزه معدن با بیان اینکه اثرات مداخلات دولتی بر روی تولید کننده و صادر کننده به زودی نمایان خواهد شد، گفت: متأسفانه تصمیمات غلط دولتی منجر به ایجاد مشکلاتی در ایفای تعهدات صادراتی بخش خصوصی در بازارهای جهانی و نیز تکمیل زنجیره های تولید گذاشته است که باید به آن رسیدگی شود.

وی افزود: برای اینکه زنجیره تولید فولاد فعال شود، توسعه در تمامی بخش ها باید صورت گرفته و در سطح صادراتی نیز به تقاضایی که خارج از بازارهای داخلی وجود دارد پاسخ داده شود. در حالی که دولت با اعمال محدودیت های بسیار  از سنگ آهن گرفته تا فولاد مانع از صادرات می شود.

غرقی با بیان اینکه یکی از شریان های اصلی تأمین مالی برای توسعه و فعالیت های ارزی صادرات بخش معدن و صنایع معدنی است، خاطرنشان کرد: تحریک تقاضای داخلی امری مهم به شمار می رود اما بخشی از ظرفیت خالی تولید داخل باید به صادرات اختصاص یابد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر