پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 48558
تاریخ انتشار: 06 مرداد 1398 18:01
قبادی درباره توقف ثبت سفارش کالاهای اساسی توضيح داد

نامه معاون وزیر جهاد اعتراضی نبود

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت به ارائه توضیحاتی درباره توقف ثبت سفارش کالاهای اساسی در وزارت جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: ثبت سفارش واردات کالاهای تخصصی در وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.
عباس قبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به ارائه توضیحاتی درباره نامه معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با توقف ثبت سفارش واردات کالاهای اساسی، گفت: پیرو آن نامه و بلافاصله پس از نامه وزارت جهاد کشاورزی  من هم نامه‌ای به مسئولان مربوطه در وزارت صنعت نوشتم و طی آن نامه اعلام شد که ثبت سفارش کالاهای اساسی در وزارت صمت بدون وقفه باید انجام شود. 
معاون بازرگانی وزارت صمت در پاسخ به این سوال که نگارش این نامه از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی  به معنای اعتراض به تعلیق قانون انتزاع بوده یا اینکه ناشی از اجرای سیاست‌های جدید در بخش بازرگانی بوده است، گفت: به نظرم اعتراضی نبوده و معاون بازرگانی وزارت جهاد با این نامه دستور ریاست جمهوری را در مورد تصمیمات اخیر بازرگانی اجرا کرده‌اند. 
دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: پیش از این هم ثبت سفارش در وزارت صنعت انجام می‌شد و وزارت جهاد کشاورزی تایید کننده میزان تناژ کالای وارداتی و قیمت کالا بود. 
وی در پاسخ به این سوال که به چه دلیل در این نامه در اعلام شده است که ثبت سفارش‌ نهاده‌های دامی و کشاورزی از قبیل سموم و داروها دامی، مکمل‌ها، بذر، مواد ژنتیکی و دام‌های مولد مانند گذشته باشد، گفت: این اقلام در زمره کالاهای تخصصی است و ثبت سفارش واردات آن‌ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. 
قبادی بیان داشت: در حال حاضر ثبت سفارش کالاهای تخصصی مانند دارو در وزارت بهداشت و کاغذ هم در وزارت ارشاد انجام می‌شود. 
به گزارش فارس علی اکبر مهرفرد در تاریخ 5 مرداد 98 طی نامه‌ای به مدیران، مشاورین و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد از تاریخ مذکور هر گونه کنترل و تایید ثبت سفارش برای کالاهای اساسی و کلیه کالاهای کشاورزی اعم از واردات ارز رسمی یا ارز نیمایی به جز نهاده‌های کشاورزی شامل سموم، کودها، داروهای دامی، مکمل ها، بذر، مواد ژنتیکی، داروهای مولد نژاد متوقف و از هر گونه تایید جدید خودداری شود. 
این گزارش می‌افزاید حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی اعلام کرد  طبق مصوبه جدید هیأت دولت مقرر شده است در تشکیلات جدیدی با عنوان قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تمامی وظایف مرتبط با امور بازرگانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت متمرکز شود و قانون انتزاع که اختیارات مربوط به واردات محصولات کشاورزی را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی می‌گذاشت برای دو سال تعلیق می شود.
در طول اجرای قانون انتزاع، واردات محصولات کشاورزی بالغ بر 5 میلیارد دلار کاهش یافت و جای آن را تولید محصولات داخلی گرفت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر