پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 48531
تاریخ انتشار: 03 مرداد 1398 23:02
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه مهمترین هدف دشمنان یعنی نابودی پول ملی محقق نشد، مهمترین برنامه‌های اقتصاد ایران در ماه‌های آتی را، اعلام کرد.
عبدالناصر همتی در یادداشتی به مناسب یکسالگی حضور خود در بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار و دبیرکل این بانک، نوشت: یک سال از زمانی که فعالیت خود را در بانک مرکزی شروع کردم گذشت. آن ایام تلخ، روزهای سختی برای تمام آحاد اقتصادی بود. همزمان با تنگ‌تر شدن حلقه فشار اقتصادی و رشد شتابان نرخ ارز، با درک شرایط بسیار خطیر کشور، این مسئولیت سنگین را پذیرفته و با خدای خود عهد بستم که تمام توانم را برای خنثی‌سازی فشارها و بهبود شرایط اقتصادی مردم به‌کار گیرم. لطف خدا، دعای مردم، حمایت قاطع مقام معظم رهبری و پشتیبانی ریاست محترم جمهور، به همراه تکیه بر آموزه‌های اقتصادی موجب شد مهمترین هدف دشمنان که به اعتراف خودشان، نابودی پول ملی به عنوان مقدمه فروپاشی کشور بود، محقق نشود.
امروز بنده و همکارانم در بانک مرکزی از اینکه در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ کشور، توانستیم سهم کوچکی در مقاومت همه‌جانبه و پیروزی مردم ایران در این توطئه بزرگ داشته باشیم، بر خود می‌بالیم. ثبات نسبی حاکم بر بازارها از آشکار شدن آغاز شکست تلاش دشمنان ایران حکایت می‌کند. اما با تمام وجود می‌پذیرم که به خاطر شوک ایجاد شده در بازارها و تورم ناشی از آن زندگی اقتصادی بخش وسیعی از هموطنان در تنگنا قرار گرفته است.
طبیعی بود که تمام تلاش حقیر و همکارانم در این مدت صرف جلوگیری از انتشار بیشتر شوکها در اقتصاد و کنترل شاخص‌های کلان باشد. در ادامه مسیر، حفظ و تقویت ارزش پول ملی، مهار تورم، کمک به رونق تولید و رشد اقتصادی و اصلاح نظام بانکی؛ برنامه‌های بعدی خدمتگزاران شما مردم عزیز در بانک مرکزی است".
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر