شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: 48518
تاریخ انتشار: 03 مرداد 1398 15:30
نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل، در شناساندن استعدادهای مغفول بخش صنعت موثر خواهد بود.
به گزارش راه امروز؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» می‌تواند به سهم خود، بازاری مناسب برای ظرفیت‌هایی مغفول و غیر فعال بخش تولید کشور فراهم کند، از این روی کار بسیار ارزشمندی است و می‌تواند نخستین گام در مسیر خودکفایی و رونق تولید باشد. 
به گزارش شاتا، محمد رضا نجفی افزود: ما ظرفیت‌های تولیدی مغفولی در کشور داریم که می‌توانند بخشی از نیازمندی‌های کشور را تامین کنند و به نوعی جزو سرمایه‌های  این مرز و بوم محسوب می شوند و گاها به سبب کم‌توجهی به آن‌ها اکنون شاهد افت بهره‌وری این صنایع هستیم. 
نماینده تهران در مجلس با اشاره به استقبال شرکت های دانش بنیان از این نمایشگاه خاطر نشان کرد: در مجموع تصور بر این است در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت نیازمند یک ارتباط وثیق و قابل قبولی با حوزه‌های دانشگاهی و پژوهشی است که البته محصولات دانشگاهی هم با حوزه صنعت و تولید فاصله دارد. در نتیجه نیازمند فرصت و عرصه‌ای هستیم که این افتراق و فاصله کمتر شود و صنعت و دانشگاه پیوند محکم‌تری برقرار کنند.
وی ادامه داد: زمانی دانشگاه‌های ما می‌توانند مبتنی بر تقاضا و نیاز صنعت به تولید محصول برسند که در ارتباط تنگاتنگ با بخش صنعت و بازار باشند. 
نجفی اضافه کرد: در نتیجه کوتاه شدن این فاصله، شاهد آن خواهیم بود که کارآموزی‌ها و پایان‌نامه‌های تحصیلی به صورت هدفمند تدوین و تبیین می‌شوند. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تاکید بر آشنایی هرچه بیشتر با نیازهای روز کشور در زمینه محصولات و کالاها، گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر چالشی بر سر راه نیازهای اصلی بخش صنعت و همچنین پیدا کردن مسیری برای برطرف کردن این نیازها در کشور وجود دارد که این موضوع می‌طلبد تا حدی میان مرزهای دانش و پژوهش با نیازهای روزمره کشور تفاوت قائل شویم.
این نماینده مجلس درخصوص تاثیر این نمایشگاه در افزایش میزان اشتغال در سطح کشور بیان داشت: به هر ترتیب قدم برداشتن و عمل کردن بهتر از بی‌تحرکی و بی‌عملی است که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی قطعاً گام موثری در بهبود شرایط اشتغال کشور خواهند داشت. اما نکته اینجاست که نباید اسیر سطحی‌نگری شویم و فکر کنیم با یکبار برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی مسئله اشتغال در کشور بطور کامل حل می‌شود، بلکه باید با تداوم بخشیدن به چنین رویدادهایی، سعی در درمان کامل بیماری بیکاری در سطح کشور داشته باشیم.
وی افزود: همچنین باید قبول کنیم که این مقدار تلاش و کوشش به تنهایی کافی نیست و تداوم حمایت‌های بخش دولتی برای شناساندن زمینه‌های اشتغال می‌تواند اثرگذاری این نمایشگاه ها را دوچندان کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر