جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 47945
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1398 16:07
حزب کارگزاران سازندگی با انتشار یک اطلاعیه به زعم خود به یادداشت سایت «انتخاب» پاسخ داده است. اگرچه مشخص است که اطلاعیه فوق با عصبانیت و خشم ناشی از صحت اطلاعات درج شده در یادداشت صادر شده و از این نظر، نیازی به پاسخ ندارد، با این حال با عنایت به انتظار مخاطبان رسانه برای پاسخگویی، توضیحاتی در این خصوص ارائه می‌شود.
حزب کارگزاران سازندگی با انتشار یک اطلاعیه به زعم خود به یادداشت سایت «انتخاب» پاسخ داده است. اگرچه مشخص است که اطلاعیه فوق با عصبانیت و خشم ناشی از صحت اطلاعات درج شده در یادداشت صادر شده و از این نظر، نیازی به پاسخ ندارد، با این حال با عنایت به انتظار مخاطبان رسانه برای پاسخگویی، توضیحات ذیل در این خصوص ارائه می‌شود:

۱- اطلاعیه مورد اشاره به لحاظ رسانه‌ای کاملا غیرحرفه‌ای نگاشته شده، هم از نظر واژگان به کار رفته در آن و هم از این بابت که هیچ گونه استدلالی برای ادعاهایش ارائه نداده و صرفا یادداشت یک فعال اصلاح طلب در «انتخاب» را کذب خوانده است. از طرفی، چنین اطلاعیه‌ای علیه یک رسانه، در قبال یک تحلیل و یادداشت ساده از یک فعال سیاسی، واکنشی غیرطبیعی به شمار می‌رود.

۲- اینکه حزب کارگزاران سازندگی با برخی احزاب اصلاح طلب اختلافاتی دارد و عدم مدیریت این اختلافات پس از انتخابات شورای شهر، باعث شد تا به واضح‌ترین شکل ممکن علنی شود وحتی منجر به تشکیل دو جبهه مختلف و ناهمسو در شورای شهر تهران شد، بر کسی پوشیده نیست. با این حال عجیب است که حزب کارگزاران سازندگی تلاش دارد تا به غیرحرفه ای‌ترین شکل ممکن، مشکل را به سایت «انتخاب» نسبت دهد. آیا واقعا مشکل درگیری مدام حزب کارگزاران با احزاب اصلاح طلب، سایت «انتخاب» است که صرفا به خبررسانی در این زمینه و امور رسانه‌ای خود پرداخته؟ کدام عقل سلیمی چنین تحلیل کودکانه و فرافکنی ناشیانه‌ای را خواهد پذیرفت؟

۳- از قضا جناب آقای غلامحسین کرباسچی، دبیرکل محترم حزب سازندگی یادداشتی در روزنامه ارگان حزب خود منتشر کرده اند که دقیقا محتوای مطلب سایت «انتخاب» را تایید می‌کند. اگر دوستان معترض هنوز نسبت به این موضوع تردید دارند کافی است تا از دبیرکل حزب خود بخواهند تا از یادداشت خود رمزگشایی کرده و اسامی را به صورت مشخص بیان کنند تا صحت آنچه در مطلب سایت «انتخاب» عنوان شده، بیش از پیش مشخص شود.

۴. مطلب منتشرشده در سایت «انتخاب» به عنوان یک نظر و تحلیل کاملا محترم بود و حتی چنانکه گفته شد، یاداشت جناب کرباسچی محتوای یادداشت منتشره را تایید می‌کند، با این وجود، به خواسته جناب آقای محسن هاشمی و به خاطر احترام به شخصبت حقیقی ایشان، از خروجی سایت «انتخاب» حذف شد.

۵- در بخشی از اطلاعیه حزب کارگزاران به عدم ارتباط این حزب با سایت «انتخاب» اشاره و ادعا‌های مربوط به این موضوع قویا تکذیب شده است. از قضا این بخش از اطلاعیه کاملا صحیح است و سایت «انتخاب» نه تنها هیچ ارتباطی با حزب کارگزاران چه در گذشته و چه در حال حاضر نداشته و ندارد بلکه به به مرزبندی با حزب کارگزازان افتخار می‌کند. لباس تقوا باعث افتخار است، نه تن کردن لباس شرم! که لباس شرم، احترام و افتخاری ندارد!

۶- «انتخاب» یک رسانه خبری تحلیلی و خودساخته است که در حد مقدور در تلاش برای اطلاع رسانی حرفه‌ای در فضای پر از گرد و غبار فعلی است و از روز نخست بنیان‌های فکری مستقل و دیگر رویکردهایش را اعلام و اعلان کرده است، اینک نیر برهمان است که از ابتدا بوده است؛ بنابراین ما به هیچ حزب سیاسی خاصی-به ویژه احزابی که در مطبخ دولت‌ها پخته شده-وابستگی نداشته و نداریم، اگرچه ممکن است گاهی درپاره‌ای موارد با برخی جریان‌های کلان سیاسی مواضع مشترکی پیدا کنیم.

۷- از قضای روزگار، «انتخاب» همواره به دلیل همین رویکرد مستقل خود مورد هجمه چپ و راست بوده است، موضعی که برخلاف دوست نمایانی است که هر روز کارگزار یک جریان هستند چه در هنگامه‌ای که منجنیق افراطیون اصلاح طلب، هاشمی را نشانه گرفته بود، چه در پسا ۸۸ که در محکمه‌ها خوش درخشیدند؛ و شگفتا که حالا همان افراطیون فحاش به مرحوم هاشمی، بر صندلی کارگزاران تکیه زده اند؛ اتفاقی که حتی محمد هاشمی نیز، رویه‌ی ناصوابش را تحمل نکرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر