جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 47308
تاریخ انتشار: 10 ارديبهشت 1398 16:29
سرپرست سازمان تامین اجتماعی در سفر به استان کرمان از مجموعه کارخانه مس شهید باهنر بازدید کرد و در نشستی با مدیران و کارگران این مجموعه به تشریح خدمات این سازمان پرداخت.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمدحسن زدا در این نشست با بیان اینکه در آستانه روز جهانی کارگر خرسندیم در جمع کارگران زحمتکش کارخانه مس شهید باهنر کرمان هستیم، تصریح کرد: قدردان نیروهای مولد هستیم. در جریان این بازیدها با تلاش و زحمات این عزیزان بیشتر آشنا می شویم.
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است زیرا بدون اتکا به منابع دولت صرفا از طریق اتکا به منابع داخلی به 42 میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت می دهد .
زدا افزود: بودجه سازمان تامین اجتماعی در سال جاری 122 هزار میلیارد تومان است. تامین اجتماعی تنها سازمان درآمد هزینه ای کشور است و باید همین رقم را تامین و هزینه کنیم. گردش مالی این سازمان ماهانه 20 هزار میلیارد تومان است و به عبارتی روزی 700میلیارد تومان در این سازمان هزینه می شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: 72 هزار پرسنل داریم که در بیش از یک هزار واحد بیمه ای و 500 واحد درمانی به بیمه شدگان و بازنشستگان خدمت رسانی می کنند.
وی با بیان اینکه 3 میلیون مستمری بگیر در کشور هر ماه از سازمان تامین اجتماعی حقوق دریافت می کنند، اظهار داشت: در سال جاری هزینه مستمری حدود 90 هزار میلیارد تومان است.
زدا توسعه خدمات غیرحضوی را از مهمترین برنامه های سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: به سرعت به سمت الکترونیکی شدن خدمات می رویم . در حال حاضر دفترچه درمانی در مراکز ملکی این سازمان حذف شده و بیمه شدگان فقط با ارائه کد ملی خدمات لازم را دریافت می کنند و امیدواریم با مساعدت بیشتر سازمان نظام پزشکی این طرح در مراکز طرف قرارداد نیز اجرایی شود.
وی تصریح کرد: در 2 ماه آیند نزدیک به 60 سرویس سازمان تامین اجتماعی غیرحضوری ارائه خواهد شد و تا پایان سال این خدمات به 200 مورد می رسد.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی مقوم تولید و اشتغال کشور است، گفت: رونق تولید در گرو رونق تولید است . با بهبود فضای کسب و کار وضعیت خدمت رسانی این سازمان نیز بهبود پیدا می کند و در روزهای آینده بسته حمایت از رونق تولید را ارائه خواهیم کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر