شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 47286
تاریخ انتشار: 08 ارديبهشت 1398 19:38
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت دولت ترامپ با اقدامات خود این پیام را به جهان فرستاده که آمریکا قابل اتکا نیست.
ظریف می گوید: شاید ترامپ به "آمریکا در وهله نخست" اعتقاد داشته باشد، اما در یک محیط جهانی ناامن، آمریکا نمی‌تواند در وهله نخست باشد. همه ما باید در یک محیط جهانی که امن است، با هم کار کنیم. و شما تنها زمانی می‌توانید در یک محیط امن جهانی زندگی کنید که با احترام به امضای خود، به خود احترام بگذارید.»

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» تأکید کرد که دولت آمریکا با اقدامات خود این پیام را به جهان فرستاده که قابل اتکا نیست.

وی در بخشی از این مصاحبه، گفت که پیام اقدامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این است که «آمریکا قابل اتکا نیست، شاید او به "آمریکا در وهله نخست" اعتقاد داشته باشد، اما در یک محیط جهانی ناامن، آمریکا نمی‌تواند در وهله نخست باشد. همه ما باید در یک محیط جهانی که امن است، با هم کار کنیم. و شما تنها زمانی می‌توانید در یک محیط امن جهانی زندگی کنید که با احترام به امضای خود، به خود احترام بگذارید.»

ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه درباره آنچه او «تیم ب» توصیف می‌کند، یعنی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی، گفت که این افراد تلاش می‌کنند تا آمریکا را به درگیری با ایران بکشند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر