جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 46984
تاریخ انتشار: 17 فروردين 1398 18:33
هدف از سفر نخست‌وزیر عراق به ايران چيست؟

ابتكار عراق براي تنش زدايي میان «ایران و آل سعود»

منبع عراقی خبر داد: «این راهكار هنگام سفر (عبدالمهدی) به مصر در ماه گذشته آغاز شد و پس از سفر او به عربستان در روز‌های آینده واضح‌تر خواهد شد.»
یک منبع سیاسی عراقی نزدیک به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، اعلام کرده است که عبدالمهدی در جریان سفرش به ایران، ابتکار عملی برای تنش‌زدایی میان ایران و عربستان پیشنهاد خواهد کرد.

 این منبع به شبکه روسیا الیوم گفت: «سفر عبدالمهدی در ظاهر روابط میان بغداد و تهران و مکانیسم‌های اجرای توافقات و یادداشت‌های همکاری میان دو کشور را بررسی خواهد کرد. اما (عبدالمهدی) راهكاری میان ایران و عربستان را هم مطرح خواهد کرد.»

منبع عراقی افزود: «این راهکار هنگام سفر (عبدالمهدی) به مصر در ماه گذشته آغاز شد و پس از سفر او به عربستان در روز‌های آینده واضح‌تر خواهد شد.»

امروز (شنبه) عبدالمهدی برای نخستین بار پس از تصدی منصب نخست‌وزیری عراق، در رأس یک هئیت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به ایران سفر کرد. او در این سفر دو روزه با آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، دیدار خواهد کرد.

مقامات عراق که درباره تشدید تنش‌ها به دلیل تحریم‌های ایران ابراز نگرانی می‌کنند، مایل‌اند که عراق میان ایران و عربستان میانجیگری کند. در همین رابطه، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، در دیدار هفته گذشته خود با عبدالمهدی خواستار آن شده است که دولت عراق در میانجیگری میان ایران و عربستان نقشی ایفا کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر