يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 4682
تاریخ انتشار: 13 مهر 1392 19:58
مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک ملی برگزار شد
مدیر عامل بانک ملی به رشد منابع بانک ملی طی سال‌های ۹۰ و ۹۱ اشاره و خاطر نشان کرد: میانگین رشد منابع بانک از سایر بانک‌ها بیشتر بوده و در نتیجه بانک ملی موفق شده که رتبه‌ی اول را کسب کند.

به گزارش راه مردم، مدیر عامل بانک سابق ملی به ساماندهی مطالبات آنها در بانک اشاره و اضافه کرد: میزان مطالبات معوق بانک ملی به بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد رسیده بود که با تلاش صورت گرفته توسط همکاران ۵۲ هزار میلیارد ریال ساماندهی شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک ملی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس بنیاد مستضعفان، رییس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی و تعدادی از فعالان نظام بانکی برگزار شد.

فرشاد حیدری – مدیر عامل سابق بانک ملی – با بیان این‌که زمانی فعالیت در بانک ملی را آغاز کردم که پرونده مشهور سه هزار میلیارد تومانی و فروش ارز بانک مرکزی در امارات به صراف‌ها مطرح بود، اظهار کرد: در پی مسائل ایجاد شده در نظام بانکی اعتماد ملی خدشه‌دار شده بود و جمع‌کردن بحران ایجاد شده سخت بود.

وی با بیان این‌که این توفیق حاصل شد که بانک ملی بتواند بحران را پشت سر بگذارد و امروز بالنده‌تر از همیشه در خدمت اقتصاد کشور باشد، خاطر نشان کرد: بانک‌های کشور با مشکلات مهمی روبه‌رو هستند که باید برای آنها چاره‌اندیشی کرد.

مدیر عامل سابق بانک ملی در ادامه به مصوبه‌ی دولت در سفر به اصفهان مبنی بر واگذاری املاک بانک ملی با ارزش هزار میلیارد ریال به میراث فرهنگی اشاره و خاطر نشان کرد: با تلاش‌های بانک ملی سعی شد که این مصوبه لغو شود.

حیدری به رشد منابع بانک ملی طی سال‌های ۹۰ و ۹۱ اشاره و خاطر نشان کرد: میانگین رشد منابع بانک از سایر بانک‌ها بیشتر بوده و در نتیجه بانک ملی موفق شده که رتبه‌ی اول را کسب کند.

وی به عدد تعادل بین منابع و مصارف اشاره و خاطر نشان کرد: بانک ملی بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال بدهی به بانک مرکزی داشت که با جذب منابع مالی این تعادل برقرار شد.
حیدری در ادامه به ساختار سنگین ستاد بانک ملی اشاره و خاطر نشان کرد: با اصلاح ساختار سبک‌سازی در ستاد صورت گرفت و توفیقاتی حاصل شد.

مدیر عامل سابق بانک ملی به زیان ۱۶ میلیارد ریالی بانک در سال ۹۰ اشاره و تصریح کرد: نرخ تجهیز منابع در بانک‌ها بیش از نرخ تسهیلات بانک‌ها بوده است که این امر باعث شد میزان زیان بانک ملی در سال ۹۰ به ۱۶ میلیارد ریال برسد اما با همکاری شورای پول و اعتبار و مجمع بانک مرکزی جبران شد.
برچسب ها: بانک ملی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر