شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 4658
تاریخ انتشار: 13 مهر 1392 11:52
روزنامه اقتصادی لز اکو، از بازار تازه "پارسه" صحبت کرده می نویسد: بازگشت ایران به میز مذاکره در نیویورک باعث خشنودی است.

به گزارش راه مردم به نقل از انتخاب؛ در واقع جانشین احمدی نژاد با ادب خود، چهرۀ متضادی را با رئیس جمهوری پیشین نشان می دهد؛ او با جنایت علیه بشریت خواندن "هولوکاست" یک انقلاب دیپلماتیک به وجودآورد.

حسن روحانی نشان داد که گاه با خودداری از ضربه زدن، می توان خود را صلح طلب نشان داد. البته این چیزی است که همه باور دارند، جز نتانیاهو که گفت او «گرگی در پوست بره» است.

در مورد چالش های پیش رو و بده و بستان های تازه، همه چیز روشن است. ایران می خواهد گره طناب اختناق اقتصادی را شل‌تر کند که از سال 2007 راه تنفس این کشور را همواره تنگ‌تر کرده تولید ناخالص ملی آن را به یک پنجم کاهش داده است. در عین حال مشکل این جاست که دولت ایران نباید در برابر تندروهای درون این کشور، موضعی خیلی آشتی‌جویانه با شیطان غرب در پیش بگیرد.

پیراهن عثمان

غربی‌ها هم که از پرونده اتمی ایران پیراهن عثمان ساخته اند، می توانند به دلیل پیچیدگی فنی این پرونده، غرق بازار مکاره‌ای شوند که خود به وجود آورده اند؛ چرا که ایران توانسته تا کنون سه چهارم اورانیوم لازم برای ساختن یک بمب اتمی راغنی کند و رفتار غربی‌ها مانند این است که بخواهند یک دونده را در حین دو متوقف کنند.

حال تهران خود می تواند این کار را انجام دهد و مورد توجه سازمان ملل و رسانه ها قرار گیرد. بدین ترتیب ایران خواهد توانست فعالیت های نفتی و بانکی خود را ازسر گیرد و بدون شک این کار را خواهد کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر