پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 46512
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1397 17:26
نظر ۳ سینمادار درباره راه‌اندازی سامانه فروش سینمای ایران

سامانه شفاف‌ساز سینماها دقیقا چه می‌کند؟

سه تن از سینماداران درباره راه‌اندازی سامانه فروش سینمای ایران، نظرات خود را بیان کردند و به ارزیابی این اقدام پرداختند. سرتیپی، قطبی و کشاری معتقدند با این اقدام، هیچ نکته مبهم و رازی درباره تولید و فروش فیلم‌ها باقی نخواهد ماند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای گذشته، سامانه فروش سینمای ایران، توسط موسسه سینماشهر با همکاری خانه سینما راه‌اندازی شد. در گذشته تنها پخش‌کنندگان، تهیه‌کننده‌ها و سینمادارها به این سامانه دسترسی داشتند اما با توجه به امر شفاف‌سازی در سینما به دستور رئیس سازمان سینمایی، حسین انتظامی، تدابیری اندیشیده شد تا همه مردم، علاقه‌مندان به سینما، پژوهشگران، محققان، منتقدان و اهالی رسانه به این سامانه دسترسی داشته باشند و در جریان کامل جزئیات تولید و فروش فیلم‌ها قرار گیرند. به همین منظور نظر سه تن از سینماداران را درباره راه‌اندازی این سامانه جویا شدیم که در ادامه می‌خوانید.

شفاف سازی حرکت بسیار مثبتی است
علی سرتیپی مدیر پردیس سینمایی کورش درباره راه‌اندازی سامانه فروش سینمای ایران گفت: «با راه‌اندازی این سامانه کاملا موافق هستم زیرا صاحبان فیلم‌ها به طور کامل در جریان جزئیات آثارشان قرار می‌گیرند و شفاف‌سازی که در مورد آن صحبت می‌شود، در اینجا کاملا روشن و واضح است.»  او با بیان اینکه این سامانه بیشتر برای اهالی سینما مناسب است، ادامه داد: «به‌تازگی با رونمایی از این سامانه همه اطلاعات در اختیار مردم عادی هم قرار می‌گیرد که فکر می‌کنم خیلی به درد آنها نمی‌خورد، زیرا مردم عادی بیشتر برایشان نام فیلم‌ها و بازیگرانی که در فیلم‌ها حضور دارند، مهم است.»  این پخش‌کتنده و مدیر سینما یادآور شد: «شفاف‌سازی در همه زمینه‌ها لازم است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند، زیرا کار بسیار مثبتی است.»

سامانه فروش به سینمادارها کمک می‌کند
فریبرز قطبی، مدیر سینما شکوفه نیز گفت: «راه‌اندازی سامانه فروش سینما بسیار خوب است و به ما سینمادارها کمک شایانی می‌کند البته بیشتر مورد استفاده دفاتر پخش و تهیه کننده‌هاست تا در جریان ریز اطلاعات فیلم‌ها قرار گیرند.» او ادامه داد: «یکی از نکات مثبتی که این سامانه دارد، این است که میزان فروش را سر و سامان می‌دهد زیرا آمار و ارقامی که ارائه می‌دهد، در جلب نظر مخاطب برای دیدن فیلم‌ها بسیار موثر خواهد بود.»

راه‌اندازی سامانه کار بسیار ارزشمندی است
حسین کشاری، مدیر سینما استقلال معتقد است که سامانه فروش سینما اتفاق خوبی است که امسال در سینمای ایران افتاد و در مجموع از زمانی‌که سیستم بلیت فروشی مکانیزه شده، کار برای  سینمادارها راحت‌تر شده است.
او با بیان این‌که راه‌اندازی این سامانه کار بسیار ارزشمندی است، ادامه داد: «این سامانه کمک زیادی به ما برای ارائه میزان فروش می‌کند. در گذشته باید با مراجعه به دفاتر و جمع زدن این آمار را تهیه می‌کردیم اما امروز با این سامانه به راحتی با زدن یک دکمه به اطلاعات مورد نیاز و میزان فروش دست پیدا خواهیم کرد.»
مدیر سینما استقلال همچنین یادآور شد: «با این سامانه حتی می‌توان از میزان فروش و اطلاعات فیلم‌ها در شهرستان‌ها نیز دسترسی پیدا کرد و با سیستم پیشرفته امروز، شهرستان‌ها نیز از نظر نمایش فیلم‌ها به‌روز هستند. همان فیلمی که در تهران نمایش داده می‌شود، همزمان در شهرستان‌ها هم اکران می‌شود.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر