دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 46460
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1397 14:32
واحد فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی تهران گزارش داد

جامعه آماری رأی‌دهندگان در انتخابات اتاق

تعداد کل کارت‌های بازرگانی و عضویت مجاز به شرکت در انتخابات اتاق تهران 15 هزار و 135 کارت است که از این تعداد تنها 439 کارت در دسته «عضویت حقیقی» قرار دارد.
به گزارش راه امروز: واحد فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و‌ کشاورزی تهران در آستانه انتخابات 11 اسفندماه سال جاری و با هدف ایجاد شفافیت در انتخابات پیش رو، گزارشی از جامعه آماری صاحبان رأی در این انتخابات را منتشر کرد.

بنا بر این گزارش، داده‌های واحد فناوری اطلاعات اتاق تهران نشان می‌دهد تعداد 15 هزار و 135 عضو اتاق تهران حائز شرایط رأی دادن در نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان هستند. برابر آیین‌نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، دارندگان کارت های بازرگانی حقوقی و حقیقی و کارت عضویت حقوقی با حداقل یک سال سابقه و اعتبار، در این دوره اجازه حضور در انتخابات را خواهند داشت. هم‌چنین کارت عضویت حقیقی با سابقه حداقل 18 ماه و شرط اعتبار در روز انتخابات می‌توانند رأی بدهند.

گزارش آماری واحد فناوری اطلاعات اتاق تهران نشان می‌دهد که از تعداد 15 هزار 135 دارنده حق رأی در این انتخابات، 12 هزار 346 نفر دارای کارت بازرگانی و 2 هزار 789 نفر نیز دارای کارت عضویت هستند.
این در حالی است که از تعداد کل دارندگان کارت بازرگانی مجاز برای حضور در انتخابات هفته آینده، 10 هزار 691 نفر دارای کارت بازرگانی حقوقی و یک هزار 655 نیز دارای کارت بازرگانی حقیقی هستند.  داده‌های آماری واحد فناوری اطلاعات اتاق تهران نشان می‌دهد تعداد کارت‌های عضویت حقیقی که برای شرکت در انتخابات 11 اسفند ماه مجاز شمرده می‌شوند، 439 کارت است.

بر اساس این بررسی، از تعداد کل 2 هزار و 789 کارت‌ عضویت مجاز به رأی‌دهی در انتخابات، 2 هزار 350 کارت متعلق به اشخاص حقوقی و تنها 439 کارت متعلق به اشخاص حقیقی است.

این آمار رسمی نشان می‌دهد که تعداد دارندگان کارت عضویت حقیقی مجاز به حضور و مشارکت در انتخابات فاصله چشمگیری با برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعات مطرح شده دارد.

لازم به ذکر است کارت‌های بازرگانی حقیقی و حقوقی و کارت عضویت حقوقی با سابقه یکساله و شرط معتبر بودن در روز انتخابات مجاز به رأی دادن هستند. کارت‌های عضویت حقیقی نیز باید 18 ماه (یک سال و نیم) سابقه و در روز 11 اسفند معتبر و فعال باشند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر