يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 46442
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1397 14:41
دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و عراق:

جایگزین شدن عراق به جای چین در تجارت خارجی

دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: با توجه به قیمت ارز و نیاز این کشور به کالاهای ایرانی این امر دور از انتظار نیست ضمن آنکه در سفر اخیر وزیر برق عراق تفاهم نامه های خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز منعقد شد و در این حوزه هم می‌توانیم برای کشور ارز آوری خوبی داشته باشیم.
 حمید حسینی دبیر کل اتاق بازرگانی ایران و عراق در جمع خبرنگاران گفت: آمار 10 ماهه تجارت ایران و عراق به شش میلیارد دلار رسیده است و امیدواریم تا پایان ماه این روند بیشتر شود و جای چین را در تجارت کشور بگیریم.
وی گفت: با توجه به قیمت ارز و نیاز این کشور به کالاهای ایرانی این امر دور از انتظار نیست ضمن آنکه در سفر اخیر وزیر برق عراق تفاهم نامه‌های خوبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز منعقد شد و در این حوزه هم می‌توانیم برای کشور ارز آوری خوبی داشته باشیم.
وی ادامه داد: تاکنون چندین هیات به عراق فرستادیم و همچنین میزبان هیات‌های مختلف عراقی بودیم. به طوری که کم‌کاری اتاق بازرگانی ایران را ما به دوش کشیدیم و به جرات یکی از اتاق های مشترک فعال بودیم.
حسینی با انتقاد از اتاق بازرگانی ایران گفت: در دوره اخیر اتاق این تفکر را داشت که ما باید به فکر بنگاه‌های خرد باشیم و مسائلی همچون بیمه و مالیات را دنبال کنیم و بر همین اساس کمیسیون اقتصاد کلان و اصل 44 را منحل کرد. این یکی از بزرگترین اشتباهات اتاق بود. نکته دیگر تشکل‌ها بودند که وظیفه نمایندگی از یک گروه خاص از بازرگانان و تولیدکنندگان را برعهده دارند اما در این بین نتوانستند به وظیفه خود عمل کنند. هرچند اعتقاد داریم که اتاق تهران در این حوزه خوب کار کرده است و از اعضای توانمند حمایت کرد و با برگزارسی کلاس‌های آموزشی روند مثبتی را طی کرد.
وی  افزود: ما تا چهار ماه پیش قصد حضور در انتخابات را نداشتیم و حتی از نهادهای مختلف به ما توصیه شد که شرایط عادی نیست و بهتر است نیایید. ما هم این را قبول داریم و معتقد هستیم که اگر اکنون که کشور در جنگ اقتصادی است، باید مرد جنگی به میدان بیاید. ما جریان اصیل بخش خصوصی هستیم و می‌خواهیم اتاق را از افرادی که آن را سیاسی کرده‌اند، پس بگیریم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر