سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: 46402
تاریخ انتشار: 03 اسفند 1397 10:59
احمد پورفلاح رئیس اتاق ایران وایتالیا در گفت و گو با «راه امروز»:

از «ائتلاف فردا» حمایت خواهم کرد/ لیست «اتاق برای همه» ترکیبی از همه طیف ها باشد

احمد پورفلاح رئیس اتاق ایران وایتالیا با بیان اینکه از طیف ائتلاف فردا حمایت خواهم کرد،گفت‌: البته تشکلی با عنوان «اتاقی برای همه» بدون توجه به معیارها و اهداف طیف خاصی بنا دارد، از همه طیف های مطرح در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی عضو گیری کند، که می تواند یک هم افزایی صورت بگیرد؛ چراکه « چند صدایی از تک صدایی تاثیرگذارتر است.»
به گزارش راه امروز: احمد پورفلاح رئیس اتاق ایران وایتالیا  در رابطه با طیف بندی ها در این  دوره از انتخابات اتاق بازرگانی، به «راه امروز» گفت: قرار بر این بود همراه طیف حاکم دوره هشتم اتاق لیست واحدی  تهیه شود. اما فضا تنها برای ۸ نفر از افراد مجمع فعالان توسعه فراهم شد.   به گفته او، «علاء میر محمدصادقی، محمدرضا بهرامن، عباسعلی قصاعی، محمدرضا نجفی‌منش و علی نقیب» از جمله افرادی هستند که رسما به طیف ائتلاف فردا پیوسته اند. 
همچنين به گفته پورفلاح، «علاء میر محمدصادقی، محمدرضا بهرامن، مهدی راسخ، عباس شیبانی، عباسعلی قصاعی، علی نقیب، رضا نورانی، محمدرضا نجفی‌منش، یحیی آل‌اسحاق، محسن صفایی، محمدرضا طلایی، احمدآقا ترک‌نژاد، ویدا سینا، مریم سلطانی و سادینا آبایی» از جمله افرادی هستند که پویش اتاقی برای همه را همراهی خواهند کرد.

برنامه مجمع فعالان توسعه چیست؟
او با بیان اینکه هرچند تعدادی از اعضای مجمع فعالان توسعه به گروه ائتلاف برای فردا  پیوسته اند، گفت: امادر این رابطه نمی توان به کلمه ائتلاف استناد کرد.  چراکه به گفته این فعال اقتصادی اگرچه خواستگاه اصلی جریانشان، «ائتلاف فردا» است اما این امر مانع از آن نخواهد شد که ما از لیست‌های دیگری که در برگیرنده اعضای جامانده ائتلاف برای فردا است، حمایت نکنیم.
پور فلاح البته در اظهاراتش عنوان کرد که از جریان ائتلاف فردا حمایت خواهد کرد و به دیگر اعضای  مجمع فعالان توسعه  نیز توصیه کرد که از این طیف حمایت کنند. 
 او همچنین در پاسخ این پرسش که اعضای جامانده از لیست ائتلاف فردا  قرار است که به کدامیک از جریان های اتاق ملحق شوند، گفت: در مذاکراتی با گروه های دیگر صورت پذیرفته مقرر شده است هم‌افزایی  صورت پذیرد. 
شکل گیری تشکل تشکل ها
بنابه توضیحات پورفلاح،  تشکل فراگیر دیگری در حال شکل گیری است باعنوان «اتاقی برای همه» که این تشکل بدون توجه به معیارها و اهداف طیف خاصی بنا دارد، از همه طیف های مطرح در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی عضو گیری کند.
پور فلاح همچنین با بیان اینکه چند صدایی از تک صدایی  تاثیرگذارتر است، ادامه داد: معتقدم چنین ائتلافی، حرکت بسیار بزرگ و ارزشمندی است که خودم سالها دنبال تشکیل چنین تشکلی در اتاق بوده ام؛ چرا افراد حاضر در این تشکل افراد شایسته ای خواهند بود که قطعا تجربیات و ایده های  مطرح و با ارزشی را برای ارائه خواهند داشت و نه صرفا افرادی که تفکر نزدیکی با من دارند.
او  در ادامه ابراز امیدواری کرد که در لیست «اتاقی برای همه» افرادی از همه طیف ها و جریان ها حضور داشته باشند. به چراکه به گفته پورفلاح، واحدهای صنعتی که در سراسر کشور مستقر هستند، اما دفترشان در تهران مستقر است، جزو لیست خاکستری اتاق به شمار می روند و حضور پر رنگی در اتاق نداشتند، اما حال با تشکیل این طیف آنان نیز می توانند در انتخابات این دوره از اتاق تهران شرکت کنند.
به عقیده او، این دوره از انتخابات از ویژگی خاصی برخوردار است؛ چرا که توجه به این دوره از انتخابات خیلی بیشتر شده است و بسیاری از تشکل ها علاقه بیشتری پیدا کردند که در هیات نمایندگاه فعالیت و حضور پر رنگی داشته باشند.

او با بیان اینکه در انتخابات دوره هشتم اتاق، شرکت کنندگان در تورنمنت انتخاباتی به عدد ۴ هزار نفر رسیده بود،  به  «راه امروز» گفت: پیش بنیی می شود که در انتخابات دوره نهم اتاق میزان مشارکت به بیش از ۶ هزار نفر برسد. 
پورفلاح همچنین در پاسخ این پرسش که چه ملاک هایی برای انتخاب کاندیدا باید مدتوجه رای دهندگان باشد، گفت: البته در ادوار گذشته، «شایستگی، تاثیر گذاری، تجربه و تخصص» همواره جزو معیار و ملاک هایی بوده در انتخابات مورد تاکید قرار می گرفته است. اما به نظر می رسد باید به توانمندی خود کاندیداها توجه بیشتری شود و صرفا توانمندی تبلیغات رسانه ای آنان مورد توجه قرار نگیرد.
پور فلاح  در رابطه با بحث جانشین پروری هم  معتقد بود که با تشکیل کمیته های مشورتی سعی داریم تا با جانشین پروری خزانه آینده اتاق و بخش خصوص کشور پر رونق شود. البته اینکه معیار جانشین پروری منحصرا محدود به سن کاندیداها باشد، را نمی پذیرم.  او در همین رابطه عنوان کرد: اقدام درست این است که هر کاندیدا صرفا اجازه شرکت در ۲ دوره از انتخابات اتاق را داشت اگرچه این امر در قوانین اتاق بازرگانی مطرح شد، اما مورد تصویب واقع نشد.
الگوبرداری از نسخه های جهانی
او با تاکید بر الگو برداری از نسخه های جهانی نیز گفت: در این زمینه اتاق بازرگانی «پاریس » می تواند الگوی مناسبی در این زمینه باشد؛ چرا که هر ساله ۳۰ درصد اعضاء آن با خروج جای خود را برای اعضای جدید که دارای ایده‌های نو اقتصادی هستند، باز می کنند. می توان گفت با عملکردی شناور، شانس انتخاب مجدد را به اعضای جدید داده می شود.
پورفلاح در عین حال ابزار امیدواری کرد که در هیات نمایندگان این دوره از  پارلمان بخش خصوصی، طیف جوان و حتی زنان حضور بیشتری  داشته باشند، تا در نهایت خروجی خوبی را شاهد باشیم.  
او در مورد اینکه تا چه اندازه چهره های سنتی اتاق  شانس موفقیت برای کسب کرسی را خواهند داشت، گفت: برخی چهره های سنتی قطعا از میزانی شانس برای کسب کرسی برخوردار خواهند بود، چراکه بسیاری از تشکل های ما متکی به چهره هستند، اما پر واضح است که هر چه به سمت آینده پیش می رویم از اقبال کمتری برخوردار خواهند شد. 
پور فلاح در این رابطه این نکته را نیز مورد اشاره قرار داد که در بسیاری از کشورها  رئیس جمهور خود را با متوسط سنی ۳۵ سال  انتخاب می کنند، که عملکرد بسیار موفقی هم در دوره کاری خود داشته اند. بنابراین باید به جوانان اعتماد کرد و فضای برای رقابت آنها و حضور در عرصه پارلمان بخش خصوصی را  برایشان فراهم کرد. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر