جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 46372
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1397 23:48
علاالدین میر محمد صادقی در گفت وگو با «راه امروز» از عملکرد اتاق هشتم دفاع کرد

کاندیداها آبروی اتاق را زیر سوال نبرند

علاالدین میر محمد صادقی نائب رئيس اتاق تهران با دافاع از عملکرد اتاق هشتم از منتقدان درخواست کرد که رعایت انصاف را داشته باشند و در بررسی کارنامه ۴ ساله اتاق هشتم باید دید آیا در شرایطی که کشور در دوران سخت تحریم ها قرار داشه و محدودیت ها و موانعی بسیاری بر سرراه فعالیت اتاق قرار داشت، آيا در چنين فضا و شرايطي زمينه براي فعاليت بيشتر مهيا بوده يا خير.
به گزارش راه امروز: علاالدین میر محمد صادقی نائب رئيس اتاق تهران كه در نهمين دوره از انتخابات اتاق تهران، به ليست ائتلاف براي فردا پيوسته است، در گفت وگو با «راه امروز» به بيان پاره اي از مسائل درباره انتخابات پارلمان بخش خصوصي پرداخت.

او با بیان اینکه جريان هاي مختلفي در پارلمان بخش خصوصي شكل گرفته كه هر كدام نيز اهداف خاصي را دنبال مي كنند، بيان كرد:  از اين منظر، چنانچه اعضای اتاق بخواهند، ائتلافی را شکل دهند، اتاق نمی تواند مانع از شكل گيري آن شد. 
میرمحمد صادقی در ادامه به عملكرد اتاق ها نيز گريزي زد وگفت: اعضای این دوره اتاق‌ها فعال‌‌تر بوده‌اند و فعالیت اتاق نسبتا قابل قبول بوده است، به ويژه اتاق تهران که نقش موثری در پیشبرد خیلی از مسائل داشته است. 
نائب رئيس اتاق تهران به  اين موضوع نيز اشاره كرد كه طيف حاكم بر اتاق تهران زماني سكان اين پارلمان اقتصادي را به دست گرفتند كه كشور در دوران شدت تحريم ها قرار داشت، اما با اين حال، با مديريت مناسب توانستند بخشي از مشكلات را مرتفع كنند و مسير را براي فعالان اقتصادي تسهيل كنند. از اين رو، بايد قدردان زحمات تيم فعلي بود. 
او با تاکید بر اینکه بايد شرايط حاكم بر اقتصاد و كشور را در اين برهه زماني ( فعالیت ۴ ساله اتاق هشتم) به ياد آورد، خطاب به منتقدان عملکرد اتاق این پرسش را مطرح کرد: آيا در چنين فضا و شرايطي زمينه براي فعاليت بيشتر مهيا بوده است يا خير؟  
 میرمحمد صادقی بر این باور است  که تیم اتاق هشتم با تمامی محدودیت ها و موانعی که بر سر راهشان وجود داشته، کارها را جلو برده اند و از این منظر باید نقدها منصفانه باشد. 
میرمحمد صادقی همچنين با اعلام اينكه اكنون آمار کارت های عضویت بازرگانی در اتاق تهران به حدود 18 هزار عدد مي رسد،  اظهار كرد: يكي از تفاوت هاي اين دوره از اتاق با ادوار گذشته، را مي توان استقبال بالا از سوی اعضا برای حضور در اين پارلمان اقتصادي و عرصه انتخابات عنوان كرد. اين در حالي است كه به گفته او، در ادوار گذشته درصد شرکت کنندگان در انتخابات بسيار كم و حتي به يك پنجم مي رسيد. اما انتخابات ايندوره از اتاق با استقبال زيادي روبرو شده است .
اين فعال پيشكسوت اقتصادي كه به تازگي به عنوان تاجر اخلاق مدار و نيكوكار مورد تقدير قرار گرفت، يك توصيه انتخاباتي هم به اعضاي اتاق داشت.  میرمحمد صادقی بر اين باور بود كه رفاقت بايد جایگزین رقابت در این دوره انتخابات باشد. از آنسو، اصحاب رسانه نيز بايد زمینه ای فراهم کنند تا فضای انتخابات دوستانه برگزار شود تا کاندیدایی که صلاحیت و تجربه بیشتری دارد در این انتخابات پیروز شود و آبروی اتاق حفظ شود.
میرمحمد صادقی همچنین در بخش ديگري از سخنان خود در مورد صدور شائبه دار کارت های بازرگانی نيز به «راه امروز» گفت: صدور کارت¬ های بازرگانی غیر مجاز بیشتر یک شانتاژ خبری بود تا واقعیت.  بررسی های صورت گرفته  وآمار صدور کارتهای بازرگانی نیز نشان داد که این نوع اعداد و ارقام اعلامی صحت ندارد. او با تاکید بر اینکه تعداد کارتهای صادر شده در این مدت نسبت به مدتهای مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است، گفت: حتی براساس جلسه ای که با حضور روسای اتاق ایران و تهران و وزیر صنعت،  شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق های بازرگانی سرانجام برای پایان دادن به این خبر کذب، تصویب کرد کسانی که سابقه عضویتشان ۱۸ ماه است، می‌توانند در نهمین دوره اتاق بازرگانی شرکت کنند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر