جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: 45986
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1397 13:42
ائتلاف اعتلای اقتصاد ایران بیانیه ای در راستاي انتخابات اتاق بازرگاني تهران بيانيه صادر كرد.
به گزارش راه امروز: شب گذشته نشستی در هتل لاله تهران با حضور جناب آقاب دکتر کاتب نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر پور قاضی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران، خانم دکتر سلطانی مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت و برخی مدیران شهرک های صنعتی تهران در هتل لاله تهران پیرامون هم اندیشی انتخابات اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. در این نشست ائتلاف اعتلای اقتصاد ایران بیانیه ای صادر كرد که متن آن بدین شرح است:
«اقتصاد ایران در شرایط کنونی بیش از پیش به حضور فعال و پر شور بخش خصوصی و مولد کشور نیازدارد. تجار و بازرگانان، صنایع کوچک و متوسط، اصناف، جامعه مهندسین، بانوان و جوانان کار آفرین و دیگر فعالان اقتصادی موتور محرک اقتصاد کشوردر سالهای سخت پیش رو خواهند بود .
ما برآنیم تا پژواک صدای آنان و حامی منافع اعضای اتاق در عرصه اقتصاد کشور باشیم. ائتلاف اعتلای اقتصاد ایران با تکیه بر سالها فعالیت اقتصادی مستقل اعضا صرفا در بخش خصوصی کشور، به درستی از مضرات تصمیم گیریهای غیر کارشناسی و غیر شفاف در پشت دربهای بسته برای کشور اگاه است و لذا اعضای آن در خصوص ایجاد اتاقی شیشهای که در آن کلیه تصمیمات و رایزنیها با بخش دولتی شفاف، به لحظه و بدون رانت در اختیار همه فعالان اقتصادی و اعضای محترم اتاق قرار گیرد هم پیمان شده اند.
ما متعهد به پیگیری و رفع موانع کسب و کار همه اعضا اتاق در مواجهه با دوایر دولتی و یا قوانین و مقررات متضاد و متناقض با استفاده از ظرفیتهای قانونی در اختیار خواهیم بود و در این راستا دبیر خانهای پیگیر و پاسخگو برای رفع نیاز فعالان اقتصادی دایر خواهیم كرد.
ما متعهد به توانمند سازی و به روز رسانی همه اعضا محترم اتاق در مواجهه با شرایط تحریم و نحوه برون رفت از آن خواهیم بود تا ضمن گردش آزاد اطلاعات، از دستاوردها و توافقات اتاق با اجزای مختلف دولت و همچنین طرفهای خارجی، آخرین راهکارهای موجود، توافقات هیاتهای اعزامی به خارج و دستاوردهای آن را در قالب بستههایی به هنگام و کاربردی با همه اعضای اتاق به اشتراک بگذاریم. معتقدیم میتوان با ظرفیتهای قانونی اتاق بازرگانی نسبت به تغییر قوانین تبعیض آمیز و اصلاح نگاه یکسویه دولت به نفع خود در قراردادهای دولتی با بخش خصوصی اقدام نمود.
ائتلاف اعتلای اقتصاد ایران، امید دارد با پشتوانه اعتماد فعالین اقتصادی، بتواند منعکس کننده تجارب و دیدگاههای کارشناسی بخش خصوصی و اثر گذاری در اصلاح و تدوین قوانین بوده و با گام برداشتن در راستای عادلانه کردن فرصتهای کسب و کار برای فعالین اقتصادی کوچک و متوسط، آغازگر فصل نوین تعامل به جای تحکم در چرخه اقتصاد کشور باشد.

با یاری خداوند متعال
به امید اعتلای اقتصاد ایران عزیزمان.»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر