شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 45859
تاریخ انتشار: 03 بهمن 1397 16:03
برخي از فعالان اقتصادي پيش بيني كردند

سنتي ها در انتخابات اتاق پيروز مي شوند؟

برخی از فعالان اتاق بازرگانی پیش‌بینی می‌کنند که چهره‌های سنتی همچون علینقی خاموشی، علا میرمحمدصادقی، یحیی آل اسحاق و اسدالله عسگراولادی در نهمین دوره انتخابات موفق نخواهند شد.
به گزارش راه امروز: در انتخابات پیش رو به مانند انتخابات دوره‌های پیشین برخی چهره‌های سنتی از جمله علینقی خاموشی، علا میرمحمدصادقی، یحیی آل اسحاق و اسدالله عسگراولادی کاندیدا شده‌اند آیا در این دوره از انتخابات این افراد به مانند دوره‌های قبل امکان پیروزی دارند؟

بعید است چهره‌های سنتی موفق شوند
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا طیف سنتی مانند علینقی خاموشی، علا میرمحمدصادقی، یحیی آل اسحاق و اسدالله عسگراولادی در نهمین انتخابات اتاق بازرگانی ائتلاف خواهند کرد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: قطعا این چهره‌های سنتی در پارلمان اتاق بازرگانی یک لیست واحد نخواهند داد و هر کدام ممکن است در گروه‌های مختلفی قرار بگیرند که البته رای آوردن این افراد نیز بستگی به وزن گروه دارد.

محمد لاهوتی در بخش دیگر سخنانش درباره عملکرد دوره هشتم اتاق بازرگانی اظهار کرد: با توجه به اینکه در اتاق ایران شاهد تنوع نظرات هستیم، قضاوت درباره عملکرد آن کمی متفاوت است اما طی دوره هشتم به عنوان عضوی از هیات نمایندگان در اتاق تهران حضور داشته‌ام، به نظر می‌رسد که اعضای اتاق نسبت به عملکرد اتاق تهران ابراز رضایت داشته‌اند. در دوره هشتم توجه به نظرات مشورتی اتاق بیشتر شده است. ضمن اینکه ارزیابی از عملکرد اتاق تهران بهتر است که با دیگر اعضا باشد.
چهره‌های سنتی قصد جدی برای ورود به اتاق ندارند
از سوی دیگر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران نیز درباره چگونگی حضور چهار چهره سنتی اتاق بازرگانی معتقد است: تمام فعالیت‌های اقتصادی در دنیا روند رو به جلو را نشان می‌دهد. بنابراین بعید است که  علینقی خاموشی، علا میرمحمدصادقی، یحیی آل اسحاق و اسدالله عسگراولادی قصد جدی برای حضور در اتاق را داشته باشند.

محمدرضا انصاری به تجارت‌نیوز گفت: با وجود احترامی که به علا میرمحمدصادقی دارم اما باید اشاره کرد که مردم نگاه رو به جلو دارند. بنده هم قصد دارم که از این صندلی‌ها کناره‌گیری کنم تا افراد جوان در پارلمان اتاق روی کار آیند تا فکر و ایده نو در اتاق به جریان افتد.

پیگیری مشکلات گروهی، اولویت اتاق نهم
در عین حال عضو هیات نمایندگان اتاق ایران هم درباره انتخابات اتاق بازرگانی به تجارت‌نیوز گفت: به هر حال در دوره قبل گروه‌ قوی روی کار آمد که افراد توانستند بر ۹۰ درصد صندلی‌ها تکیه بزنند. در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی مهم است که هر تیم یا فردی که روی کار می‌آید، حرفی برای گفتن داشته باشد.

علی شریعتی افزود: در این دوره نباید شعار افراد این باشد که صندلی‌ها را تصاحب کنند تا بتوانند منافع شخصی‌شان را دنبال کنند. امیدواریم در این شرایط افرادی روی کار آیند که حرف تازه‌ای را برای گفتن داشته باشند. معتقدیم افراد در این دوره باید عملکرد شفافی داشته باشند؛ چرا که اتاق بازرگانی پارلمانی است که افراد بتوانند به  مشکلات گروهی بپردازند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر