جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 45553
تاریخ انتشار: 11 دی 1397 18:33
پروانه مافی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور از حذف بند جنجالی مربوط به شهرداری‌ها در بودجه سال ۹۸ خبر داد.
پروانه مافی گفت: در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها که به بررسی بودجه مربوط به کمیسیون‌ها اختصاص داشت، بند (ح) از تبصره ۶ بودجه ۹۸ که توزیع عوارض ارزش افزوده را توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها لحاظ کرده بود، حذف شد. بند مذکور مقرر کرده بود که دولت توزیع عوارض ارزش افزوده بین شهرها، روستا‌ها و مناطق عشایری را به شورای برنامه ریزی و توسعه استان واگذار می‌کند. این در حالی است که سال‌های گذشته سهم شهرداری‌ها از این عوارض تجمیعی مستقیما به خزانه شهرداری‌ها واریز می‌شده است.

مافی در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» گفت: در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها که به بررسی بودجه مربوط به کمیسیون‌ها اختصاص داشت، بند (ح) از تبصره ۶ بودجه ۹۸ که توزیع عوارض ارزش افزوده را توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها لحاظ کرده بود، حذف شد.

او با بیان اینکه شهرداری‌های کشور از این خبر خوشحال خواهند شد، افزود: در بند (ی) از تبصره ۶ هم که به منابع فصولی اشاره داشت، مقرر شد تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گیرد.

به گزارش «انتخاب»، در بند ح. جزء "ه" تبصره ۶ بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور مقرر کرده بود که دولت توزیع عوارض ارزش افزوده موضوع جزء (١) بند (ب) ماده (٦)، قانون برنامه ششم توسعه بین شهرها، روستا‌ها و مناطق عشایری را به شورای برنامه ریزی و توسعه استان واگذار می‌کند تا این شورا‌ها بر اساس سیاست‌های مصوب، شورای مذکور را میان فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و ادارات امور عشایر توزیع کنند. این در حالی است که سال‌های گذشته همواره و همیشه سهم شهرداری‌ها از این عوارض تجمیعی به خزانه شهرداری‌ها واریز می‌شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر