پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 45201
تاریخ انتشار: 11 آذر 1397 15:36
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه خواهان استرداد افراد مظنون به قتل خاشقجی از سوی عربستان سعودی شده و گفته است مایل به آسیب رساندن به خاندان حاکم عربستان نیست.
عربستان سعودی یازده نفر را به دست داشتن در این قتل متهم کرده، اما بعید به نظر می‌رسد این افراد را برای محاکمه به ترکیه بفرستند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه خواهان استرداد افراد مظنون به قتل جمال خاشقجی از سوی عربستان سعودی شده و گفته است مایل به آسیب رساندن به خاندان حاکم عربستان نیست.
به گزارش بی بی سی، خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی از روز دوم اکتبر (ده مهر) که وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه شد، ناپدید شد و در نهایت عربستان پذیرفت که این روزنامه‌نگار منتقد ولیعهد عربستان در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.
اردوغان در جریان نشست گروه ۲۰ در آرژانتین گفت در این نشست در باره جمال خاشقجی صحبت نشده و تنها جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا این موضوع را مطرح کرده است. عربستان سعودی یازده نفر را به دست داشتن در این قتل متهم کرده اما بعید به نظر می‌رسد این افراد را برای محاکمه به ترکیه بفرستند.
این کشور دخالت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در این قتل را رد کرده است. رسانه‌های آمریکا اخیرا گزارش داده بودند که سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) بنا بر مدارک و شواهد مشخص به این نتیجه رسیده که محمد بن سلمان، دستور قتل جمال خاشقجی را داده اما دونالد ترامپ این مساله را رد کرده است.

مایک پوپمئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم به سی‌ان‌ان گفته است او مدارک سازمان‌های اطلاعاتی را مطالعه کرده و سند مستقیمی در باره ارتباط ولیعهد عربستان و قتل روزنامه‌نگار منتقد ندیده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر