جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 45184
تاریخ انتشار: 10 آذر 1397 16:42
گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سمند ال ایکس دارد.
گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سمند ال ایکس دارد. در معاملات امروز، خرید و فروش خودرو سمندال‌ایکس با افزایش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی با قیمت ۵۶ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان، پژو۲۰۷ دنده‌ای با قیمت۹۰ میلیون تومان،  پراید ۱۱۱ با قیمت ۳۸میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۳۴ میلیون تومان، پژو پارس با قیمت ۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.  پژو۲۰۶ صندوق‌دار با قیمت ۷۲ میلیون تومان ، پراید ۱۵۱ با قیمت ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و پژوپارس  TU۵ با قیمت ۷۹میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
اما سوال اينجاست كه مهم‌ترین بحران صنعت خودروی ایران چيست؟ یک کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به چنين پرسشي مي گويد: عمر محصولات صفر کیلومتر تولیدی در صنعت خودروی ایران بیش از سی سال است.
فربد زاوه با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرآنلاین افزود: تکنولوژی صنعت خودرو در خط تولید، تکنولوزی به روز و قابل دفاعی است اما متاسفانه در حوزه محصول تولیدی ایران با مشکلات متعددی روبروست.
وی با انتقاد از تداوم نیافتن سیاست های اجرایی در دهه هشتاد در صنعت خودروی ایران گفت: اگر سیاست های مذکور تداوم می‌یافت، ایران امروز با موقعیت متفاوتی روبرو بود وصنعت خودرو قابل تحریم نبود اما متاسفانه برخوردهای سیاسی و نگرش های غیر اقتصادی در کنار مدیریت نادرست صنعت خودروسازی سبب شد این صنعت بار دیگر با اولین فشار بین المللی با بحرانی جدی روبرو شود.
وی گفت: دولت برای حمایت از صنعت خوردوسازی واردات خودرو را مشمول تعرفه های سنگین کرده است در حالی که آزادسازی واردات خودرو اصلا زمینه کاهش فروش خودروهایی نظیر پراید و پژو ۴۰۵ و ... را فراهم نمی کند بلکه پای خودروی استاندارد را به ایران باز خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه صنعتی که در جهان مصرف کننده داشته باشد، صنعت قابل تحریمی نیست، گفت: چرا نفت و صنایع پتروشیمی ایران قابل تحریم نیست؟ تحریم ها ، در این حوزه با معافیت روبرو می شود چرا که مصرف کننده با مشکل روبرو می شود و در نتیجه تحریم کننده مجبور می شود معافیت بدهد. از این رو اگر روال دهه هشتاد تداوم می یافت و صنعت خودروی ایران صادرات داشت، امروز تحریم پذیر نبود .

وی با تاکید بر اینکه مهمترین بحران صنعت خودروی ایران پارادایم مدیریتی و بازار دستوری است، ادامه داد: در این حوزه می بینیم که هم مصرف کننده ناراضی است ، هم تولید کننده. وی با تاکید بر اینکه برخورد تعزیراتی در ایران نمی تواند توفیقی یابد، گفت: سالیان طولانی است که از طریق برخوردهای تعزیراتی مقامات ایران در صدد کنترل قیمت ها هستند در حالی که ریشه تورم نه در بازار بلکه در سیاست های بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه است.
به گفته زاوه، عمر پراید به عنوان پرتیراژترین محصول تولیدی ایران نزدیک ۴۰ سال است و عمر پژو ۴۰۵ نیز از سی سال فراتر رفته ، این در حالی است که قرار بود با خداحافظی پیکان از خط تولید این صنعت تغییری چشمگیر را تجربه کند .
به گفته او، امکانات لجستیکی این صنعت امکاناتی مناسب است و با تصمیم گیری درست می شد شرایط را برای بهبود وضعیت این صنعت مهیا کرد .
قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز ۱۳۹۷/۰۹/۱۰ به شرح زیراست:

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر