جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 43071
تاریخ انتشار: 03 تير 1397 06:07
گل تماشایی تونی کروس در لحظات پایانی پیروزی برابر سوئد را رقم زد و اجازه نداد امیدهای آلمان برای ماندن در جام جهانی از دست برود.
تیم ملی آلمان که شروع عجیبی با شکست یک بر صفر مقابل مکزیک در جام جهانی 2018 داشت و بزرگترین شگفتی این رقابت‌ها را تا آن زمان رقم زد، امشب هم به مصاف تیم ملی سوئد رفت و امیدوار بود بتواند با پیروزی مقابل این تیم امیدهایش برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی را زنده کند ولی شاگردان یواخیم لوو در دقیقه 32 غافلگیر شدند و با گل چیپ تماشایی اولا تویوونن دروازه خود را باز شده دیدند و در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.

مانشافت‌ها در نیمه دوم سراسر حمله شدند و توانستند در دقیقه 48 با گلزنی مارکو رویس نتیجه را مساوی کنند، اما تلاش‌های آنها تا لحظات پایانی هیچ حاصلی نداشت تا سوئد در آستانه 4 امتیازی شدن و حضور در رده دوم جدول بعد از مکزیک 6 امتیازی قرار بگیرد، اما تونی کروس تمام سرنوشت‌ گروه F جام جهانی را در دقیقه 5+90 تغییر داد و روی تاکتیک کار شده، از روی ضربه ایستگاهی دروازه سوئد را به بهترین شکل باز کرد تا آلمان به نخستین 3 امتیاز در این رقابت‌ها دست پیدا کند. به گزارش ورزش سه، حالا سرنوشت این گروه به روز پایانی بازی‌ها کشیده شد و هر چهار تیم، حتی مکزیک 6 امتیازی ممکن است حذف شود یا کره جنوبی صفر امتیازی صعود کند؛ آلمان و سوئد سه امتیازی هستند و روز پایانی دیدارهای سرنوشت‌سازی مقابل کره و مکزیک دارند.

جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه F
شنبه: 97/04/02 ؛ ساعت 22:30
استادیوم: المپیک شیفت سوچی/ تماشاگر: 44287 نفر
داور: شیمون مارسینیاک(لهستان)؛ کمک‌ها: پاول سوکولنیکی، توماس لیستکیه‌ویچ و ریوجی ساتو(ژاپن)/ کمک داور ویدئویی: کلمنت تورپین(فرانسه)

تیم ملی آلمان
مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، جروم بواتنگ، جاشوا کیمیچ، یوناس هکتور(87- جولین برانت)، سباستین رودی(31- ایلکای گون‌دوغان)، تونی کروس، توماس مولر، مارکو رویس، جولین دراکسلر(46- ماریو گومز) و تیمو ورنر
سرمربی: یواخیم لوو

تیم ملی سوئد
روبین اولسن، آندریاس گرانکوئیست، ویکتور لیندلوف، مایکل لاستینگ، لودویگ آگوستینسون، سباستین لارسن، آلبین اکدال، ویکتور کلاسن(74- جیمی دورماز)، امیل فورسبرگ،مارکوس برگ(90- ایساک تلین) و اولا تویوونن(78- جان گیدتی).
سرمربی: یان اندرسون

اخطارها
آلبین اکدال(52) ، سباستین لارسن(7+90) از سوئد

جروم بواتنگ(71) و (82) از آلمان

شرح گل
آلمان 0 - سوئد 1 (دقیقه 32: اولا تویوونن): اشتباه کروس در میانه زمین توپ را در سمت راست زمین به کلاسن رساند تا او با سانتر کوتاه و دقیق، اولا تویوونن را در موقعیت گلزنی قرار دهد تا این مهاجم فرصت‌طلب بعد از مهار توپ عالی و چیپ چشم‌نواز از بالای دستان نویر رد کند و گل اول سوئد را بزند.

آلمان 1 - سوئد 1 (دقیقه 48: مارکو رویس): ورنر نفوذ سریعی از سمت چپ زمین انجام داد و توپ را با ارسال کوتاه به مقابل دروازه سوئد فرستاد که بعد از اشاره ماریو گومز به توپ، مارکو رویل با ضربه‌ای که پله شد دروازه سوئد را باز کرد.

آلمان 2 - سوئد 1 (دقیقه 5+90: تونی کروس): کروس ضربه آزاد سمت چپ محوطه جریمه سوئد را به شکل کوتاه با رویس کار کرد و با شوت استثنایی که به کنج دروازه سوئد رفت، دومین گل مانشافت‌ها را به زیباترین شکل ممکن به ثمر رساند.

 بهترین بازیکن

مارکو رویس امیدهای آلمان را در دقیقه 48 زنده کرد و گل تساوی تیمش را به ثمر رساند تا به بازی برگردند و در نهایت بتوانند به برتری برسند؛ او که خلاف بازی قبل برابر مکزیک، امشب به ترکیب مانشافت‌ها بازگشته بود، با نفوذها و شوت‌های خطرناک خود بارها دروازه سوئد را تهدید کرد و خلق موقعیت داشت تا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شود.
البته روبین اولسن، دروازه‌بان سوئد نیز نمایش فوق‌العاده‌ای در این دیدار ارائه داد و بارها منجی تیمش شد که گل‌های زیادی دریافت نکنند.

اتفاق ویژه

اگر آلمان در دقایق پایانی به گل نمی‌رسید، صعود مکزیک به مرحله یک هشتم نهایی و حذف کره جنوبی قطعی می‌شد، اما گلی که تونی کروس به ثمر رساند، سرنوشت این گروه را به روز آخر کشاند و وضعیتی که در جدول زیر می‌بینید به وجود آمد:

 در حاشيه 
* تیم ملی آلمان با چهار تغییر نسبت به بازی اخیرش برابر مکزیک، امشب به مصاف سوئد رفته که به همین منظور رودریگر، هکتور، رودی و رویس جانشین ماتس هوملس، ماروین پلاتن‌هارت، سامی خدیرا و مسوت اوزیل شده‌اند.
* تنها جابه‌جایی در ترکیب سوئد نسبت به مسابقه اخیرش مقابل کره جنوبی در دیدار امشب برابر آلمان، حضور لیندلوف به جای پونتوس جانسون در پست دفاع میانی است.

* سباستین رودی در دقیقه 25 برخورد شدیدی با اولا تویوونن، مهاجم سوئد داشت که موجب شکستگی بینی او شد تا مجبور شود از زمین بیرون برود و بعد از 6 دقیقه تعویض شود.
برچسب ها: آلمان ، سوئد ، كروس
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر