يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 42716
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1397 23:56
سوالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک مکالمه تلفنی از جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با واکنش منفی کانادایی‌ها رو به رو شده است.
جنگ ۱۸۱۲ بین ایالات متحده آمریکا و امپراتوری بریتانیا روی داد. محدودیت‌های تجاری و زندانی شدن ملوانان آمریکایی بوسیله نیروی دریایی بریتانیا و همچنین حمایت بریتانیا از سرخپوستان آمریکا که در جنگ با دولت بودند، از دلایل این جنگ عنوان شده است. به گزارش بی بی سی، ترامپ پرسیده بود: "برو بچه‌ها شما نبودید که کاخ سفید را آتش زدید؟"

نیروهای بریتانیایی در جنگ موسوم به جنگ ١٨١٢ (که سه سال طول کشید) با آمریکا، واشنگتن را اشغال و کاخ سفید را در سال ۱۸۱۴ به آتش کشیدند.

در آن زمان کشوری به نام کانادا وجود نداشت و مستعمره بریتانیا بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک مکالمه تلفنی با آقای ترودو درباره تعرفه‌های جدید بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا از او پرسید: "برو بچه‌ها شما نبودین که کاخ سفید را آتش زدید؟"

مشخص نیست ترامپ این سوال را به شوخی پرسیده یا جدی اما به گزارش سی‌ان‌ان این پرسش در پاسخ به سوال آقای ترودو مطرح شده، وقتی از دونالد ترامپ پرسید که آمریکا تعیین تعرفه‌های جدید را چگونه به "مسئله امنیت ملی" مربوط می‌کند

ترودو گفته بود: "واقعا مسخره است که تجارت با کانادا را یک نوع تهدید امنیتی برای آمریکا توصیف شود."

هفته گذشته آمریکا تعرفه‌های جدیدی بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا وضع کرد.

دونالد ترامپ پیشتر گفته بود که تعرفه‌ واردات فولاد از صنعت فولاد سازی آمریکا محافظت می‌کند و برای امنیت ملی آمریکا حیاتی است.

فرانسه اقدام آمریکا را ناعادلانه و خطرناک خوانده و بریتانیا با ابراز ناخرسندی شدید گفته است برای معافیت دایمی، با اتحادیه اروپا همکاری خواهد کرد.

یک کاربر توییتر در واکنش به خبر این پرسش ترامپ نوشت: "کانادا در سال ۱۸۶۷ نام یک کشور به خود گرفت. جنگ سال ۱۸۱۲ در سال ۱۸۱۲ اتفاق افتاده است."

یک کاربر دیگر هم نوشت: "بیایید مثبت نگاه کنید. همین که ترامپ میداند که در سال ۱۸۱۲ جنگی اتفاق افتاده و یک نفر یک جایی را آتش زده است خیلی خوب است."

گلین تراش، خبرنگار نیویورک تایمز به شوخی نوشت: "برخی از جمهوریخواهان جوان به شدت در حال جستجو در گوگل هستند تا ببینند آیا واقعا واحدهای بریتانیایی کانادایی در این کار دست داشتند."

تام پاور، مجری یک برنامه رادیویی در توییتر خود نوشت: "نگاه کنید چطور تلفن افراد دانشگاهی که درباره جنگ سال ۱۸۱۲ تحقیق کرده‌اند، بی‌وقفه زنگ می‌خورد."

چه اتفاقی در حقیقت افتاده است؟
سوال جنجالی ترامپ از ترودو
این نقاشی که تاریخ آن دقیقا مشخص نیست آتش سوزی واشنگتن و ساختمان کاخ سفید را به تصویر کشیده است. 
در حقیقت این نیروهای بریتانیایی بودند که در سال ۱۸۱۴ واشنگتن را اشغال کردند و بسیاری از مکان‌های عمومی این شهر و همچنین کاخ سفید و ساختمان کنگره را به آتش کشیدند. این حادثه مربوط به جنگ سال ۱۸۱۲ آمریکا و بریتانیا است.

جنگ ۱۸۱۲ بین ایالات متحده آمریکا و امپراتوری بریتانیا روی داد. محدودیت‌های تجاری و زندانی شدن ملوانان آمریکایی بوسیله نیروی دریایی بریتانیا و همچنین حمایت بریتانیا از سرخپوستان آمریکا که در جنگ با دولت بودند، از دلایل این جنگ عنوان شده است.

این جنگ با شکست بریتانیا به پایان رسید گه به استقلال آمریکا منتهی شد. این اولین و تنها زمانی در تاریخ است که یک نیروی خارجی واشنگتن را تسخیر و اشغال کرده است.
برچسب ها: ترامپ ، ترودو
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر