سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: 41477
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1396 17:45
امام جمعه موقت تهران ضمن محکوم کردن آشوب‌های اخیر در خیابان پاسداران، از دستگاه قضایی خواست با قاطعیت با این جنایتکاران که مرتکب قتل و متعرض به اموال مردم شدند، برخورد کند.
 آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران با اشاره به آیات سوره تکاثر اظهار داشت: در این سوره تأکید شده که در قیامت از همه نعمت‌هایی که به ما داده شده، سؤال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به بطالت گذراندن عمر، جرم است، تصریح کرد: در قیامت سؤال می‌شود که عمر را با یاد خدا و تبعیت از فرمان خدا گذرانده ای یا نه. بنده خدا بوده‌ای یا شیطان؟

خطیب جمعه تهران بهترین و بالاترین نعمت را ارسال پیامبران به میان مردم عنوان کرد و افزود: آشنا شدن با خدا نعمت بزرگی است که انبیاء بر ما ارزانی داشته اند و در قیامت از آن سؤال می‌شود.

وی یکی از خطوط قرمزی که در کلام معصومین مطرح شده را حفظ زبان دانست و تصریح کرد: باید در سخن گفتن مراقب باشیم که سخن گفتن ما، افتراء، تهمت و بردن آبروی مؤمن نباشد.

موحدی کرمانی غافل بودن از فقرا و مستمندان را، یکی از خطوط قرمزی دانست که دین بر آن تأکید کرده است.

امام جمعه موقت تهران، ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عدالتی که حضرت مهدی(عج) پس از ظهور پیاده خواهد کرد، الگو گرفته از مادرش حضرت زهرا(س) خواهد بود.

وی انفاق حضرت زهرا به فقرا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در کجای دنیا سراغ دارید که فرد آذوقه خود را به دیگران بدهد تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) پس از ظهور، این روحیه را در بین مردم پیاده می‌کند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: تمام برنامه‌هایی که حضرت برای تثبیت عدل می‌خواهد انجام دهد الگو گرفته از حضرت زهرا(س) است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه نیز با اشاره به بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان اظهار داشت: ان‌شاءالله مسئولین موفق شوند فرامین رهبری را اجرا کنند.

وی حادثه هواپیمای تهران- یاسوج را دردآور توصیف کرد و با بیان اینکه تأثر عمیق و همدردی صمیمانه خود را با خانواده‌های داغدار ابراز می‌داریم اظهار داشت: مایه مباهات این است که خانواده جانباختگان گفته‌اند راضی به ادامه عملیات جستجو برای یافتن اجساد نیستیم تا مبادا جان کسی به خطر افتد. مرحبا به این ایثار. مردم خوبی داریم و خداوند به مسئولین توفیق دهد که خدمتگذار این مردم باشند.

خطیب جمعه تهران، با محکومیت اغتشاشات خیابان پاسداران تهران که امنیت جانی و مالی مردم را به خطر انداخت اظهار داشت: از اقدامات سنجیده و عاقلانه نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم که به خوبی عمل کردند و مدبرانه به آن خاتمه دادند.

وی با بیان اینکه از دستگاه قضایی می‌خواهیم با این جنایتکاران که مرتکب قتل و متعرض به اموال مردم شدند با قاطعیت و شدّت برخورد کند، تصریح کرد: امنیت مسئله‌ای نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت. ان‌شاءالله مردم شاهد مجازات قاطعانه این حریم شکنان خواهند بود.

موحدی کرمانی با تشکر از اقدامات دستگاه های مختلف در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه اظهار داشت: با این حال، شنیده‌ایم که این عزیزان نیازمند توجه بیشتری هستند؛ مخصوصاً که به واسطه بارش شدید باران، مشکلاتی برای آنها ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین لازم است بودجه بیشتری در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند مسکنی برای خود تهیه کنند.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه تهران از «سید ابوالفضل حسینی» ورزشکار کرمانی که مدال مسابقات خود در رشته تیر و کمان را به سردار قاسم سلیمانی و میلیون‌ها زائر حسینی که در اربعین پیاده به زیارت امام حسین می‌روند اهدا کرد، تقدیر به عمل آورد.

وی سالروز شهادت شهید محلاتی نماینده امام در سپاه را مورد اشاره قرار داد و با تجلیل از این شهید گرانقدر اظهار داشت: از خدا می‌خواهیم روح او را با شهدای کربلا محشور کند.

امام جمعه موقت تهران همچنین سوم اسفند آغاز عملیات خیبر در سال62 و 5 اسفند سالروز عملیات والفجر را مورد اشاره قرار داد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه آمریکا، صهیونیست و عربستان سعودی در فکر ایجاد اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران هستند اظهار داشت: آن‌ها غافل از این هستند که ایران اسلامی حامل نور خداست و این نور خاموش شدنی نیست.

وی افزود: انقلاب ایران یکی از مصادیق کلمه طیبه است که فرسنگ‌ها ریشه در اعماق زمین دارد و شاخه‌های آن به آسمان‌ها رفته و دائماً میوه می‌دهد.

خطیب جمعه تهران خطاب به آمریکا گفت: ای آمریکا، خودت و ایادی‌ات عصبانی شوید و از این عصبانیت بمیرید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر