جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 41236
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1396 13:38
قاضی آمریکایی برای احمد شیخ زاده حکم صادر کرد

سه ماه حبس برای مشاور پیشین نمایندگی ایران در آمریکا

قاضی آمریکایی روز جمعه احمد شیخ زاده را به دلیل مخفی کردن درآمدهایش به منظور «فرار از دادن مالیات» و کمک به اعضای خانواده و دوستانش در کسب درآمد از راه انتقال پول به ایران با نقض تحریم‌های آمریکا، به سه ماه زندان محکوم کرد.
مشاور اسبق نمایندگی ایران در سازمان ملل به 3 ماه زندان محکوم شد. در ادامه رسیدگی به پرونده «احمد شیخ زاده» مشاور اسبق نمایندگی ایران در سازمان ملل که از فروردین سال گذشته به اتهام‌های تخلف مالیاتی و نقض قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شده، روز جمعه قاضی آمریکایی حکم او را اعلام کرد.

دادستان‌های آمریکا پیشتر مدعی شده بودند که، شیخ‌زاده مقدمات دیداری بین یک دانشمند هسته‌ای مستقر در آمریکا با مقام‌های ایرانی را فراهم آورد.

به گزارش رویترز، قاضی آمریکایی روز جمعه احمد شیخ زاده را به دلیل مخفی کردن درآمدهایش به منظور «فرار از دادن مالیات» و کمک به اعضای خانواده و دوستانش در کسب درآمد از راه انتقال پول به ایران با نقض تحریم‌های آمریکا، به سه ماه زندان محکوم کرد.

در گزارش این رسانه آمده است: «احمد شیخ زاده که شهروند آمریکایی زاده ایران است، در تصمیمی عجیب در جلسه اعلام حکم خود در دادگاه بروکلین به قضاوت قاضی پاملا چن، اقدام به آوردن شاهد کرد. او قویا اتهام‌های دادستان‌ها را رد کرد».

شیخ‌زاده 61 ساله در جلسه روز جمعه دادگاه ضمن رد چندین باره اتهام‌هایش گفت که هدف از این اتهام‌زنی‌ها به دلیل آن بوده که می‌خواستند به او فشار بیاورند تا به عنوان «مخبر» به جمع‌آوری اطلاعات از نهاد نمایندگی ایران در سازمان ملل اقدام کند.

او در دادگاه خطاب به قاضی و دادستان‌ها گفت: «این خط قرمزی است که من از آن رد نخواهم شد».

قاضی آمریکایی پس از اعلام حکم خود تاکید کرد که او در این حکم، ادعاهای دادستان‌ها درباره اقدام او در فراهم کردن دیداری بین یک دانشمند هسته‌ای مستقر در آمریکا با مقام‌های ایرانی را لحاظ نکرد و در نظر نگرفت.

قاضی «چِن» افزود که او اهمیت اتهام‌های وارد شده به شیخ زاده در رابطه با تماس‌هایش با یک داشنمند هسته‌ای و مقام‌های ایرانی را متوجه نمی‌شود.

شیخ‌زاده در جلسات دادگاه در دفاع از خود ضمن رد اتهام‌های دادستان‌های آمریکایی گفته بود که او در مقام انجام وظایفش به عنوان مشاور نمایندگی ایران، دیدارهایی را هماهنگ کرده بود.

وی همچنین تصریح کرده که از حق ایران برای داشتن برنامه صلح امیز هسته‌ای حمایت کرده اما مخالف هرگونه برنامه نظامی هسته‌ای بوده است.

بنا بر گزارش رویترز، شیخ‌زاده در دادگاه تایید کرده که درآمد خود از دفتر نمایندگی ایران را که به صورت نقد دریافت کرده، در برگه‌های مالیاتی خود اعلام نکرده بود.

شیخ‌زاده در زمان خروج از جلسه دادگاه، خطاب به خبرنگاران گفت که حکم صادر شده علیه او، «بسیار ناعادلانه» است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر