دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 4097
تاریخ انتشار: 01 مهر 1392 18:07
لاوروف افزوده که قدرت های غربی حاضر نیستند به اشتباه شان در قبال سوریه اعتراف کنند، چنانکه همین اشتباه را با حمله به عراق و لیبی تکرار کردند و این دو کشور را دچار ناامنی و آشوبی مزمن ساختند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجۀ روسیه، امروز آمریکا را متهم کرد که با عمال فشار علیه روسیه قصد دارد که این کشور را به پشتیبانی از تصویب قطعنامه ای شدیدالحن علیه دولت سوریه در شورای امنیت سازمان ملل وادار کند.

به گزارش راه مردم به نقل از «انتخاب» ؛ وزیر امور خارجۀ روسیه همچنین کشورهای غربی را متهم کرد که به دلیل تمایل افراطی شان به تغییر رژیم در سوریه قدرت تشخیص و واقع بینی خود را از دست داده اند.

سرگئی لاوروف که این سخنان را در مصاحبه ای تلویزیونی در روسیه ایراد کرده همچنین گفته است که مقامات آمریکا تأکید می کنند که اگر روسیه قطعنامۀ شورای امنیت علیه رژیم سوریه را بر اساس فصل هفت منشور سازمان ملل نپذیرد، دولت واشنگتن هر نوع همکاری با سازمان ممنوعیت سلاح های شیمیایی را متوقف می کند.

سرگئی لاوروف در ادامه رویکرد قدرت های غربی از جمله آمریکا را که خواستار تصویب قطعنامه بر اساس فصل هفت منشور سازمان ملل علیه بشار اسد شده اند متکبرانه توصیف کرده است.

وزیر امور خارجۀ روسیه سپس گفته است که آمریکا، فرانسه و انگلستان هر نوع واقع بینی را به دلیل دنبال کردن هدف ایدئولوژیک تغییر رژیم در سوریه از دست داده اند و دائماً می گویند که بشار اسد باید برود.

سرگئی لاوروف در ادامه افزوده است که قدرت های غربی حاضر نیستند به اشتباه شان در قبال سوریه اعتراف کنند، چنانکه همین اشتباه را با حمله به عراق و لیبی تکرار کردند و این دو کشور را دچار ناامنی و آشوبی مزمن ساختند.

به گفتۀ وزیر امور خارجۀ روسیه، تنها چیزی که برای قدرت های غربی مهم است اثبات برتری شان است.

وزیر امور خارجۀ روسیه در ادامه افزوده است که سقوط بشار اسد در سوریه به معنای پایان جدایی دین از دولت در این کشور است و اینکه حدود پنجاه تا هفتاد درصد شورشیان مسلح سوریه را، به ادعای لاوروف، اسلامگرایان افراطی تشکیل می دهند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر