جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 4064
تاریخ انتشار: 31 شهريور 1392 21:12
المانیتور نوشت: اگر اوباما رئیس جمهور آمریکا تصمیم به دست دادن یا دیدار با رئیس جمهور ایران را در نیویوک داشته باشد، احتمال دارد که در هنگام حضور روحانی در ضیافت ناهار بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در روز سه شنبه چنین اتفاقی بیافتد.

به گزارش راه مردم به نقل از انتخاب ، سوزان دیمگیو معاون رئیس مطالعات سیاست جهان در جامعه اسیا گفت: افراد زیادی هستند که می توانند این دیدار را هماهنگ کنند.

وی افزود: بان کی مون روز سه شنبه ضیافت ناهاری ترتیب داده است. باتوجه به خدمات مدنی او، این ضیافت ایده ال است.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که هیچ دیداری بین اوباما و روحانی در هفته اینده تنظیم نشده اما اوباما آماده ی تعامل است.

به گفته ی بن رودز معاون مشاور امنیت ملی اوباما، رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر برنامه ای در جهت دیدار رو در رو با 4 رئیس جمهور در نیویورک دارد.

اوباما روز دوشنبه با جانان تان گودلاک رئیس جمهور نیجریه دیدار می کند و سپس در روز سه شنبه و پس از ایراد نطقش در سازمان ملل با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان دیدار خواهد داشت.

اوباما همچنین قرار است که دیداری شخصی با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل داشته باشد و پس از آن در ضیافت ناهار بان کی مون شرکت کند.

در نهایت، اوباما با محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطین دیدار می کند.

دیمگیو گفت: با توجه به این برنامه کاری، اگر قرار باشد دیداری بین اوباما و روحانی رخ دهد، به احتمال زیادی، بواسطه ی بان کی مون خواهد بود.

به نوشته ی المانیتور، همچنین شایعاتی مبنی بر هماهنگی دیداری بین وزارتی خارجه از جمله جان کری و محمد جواد ظریف توسط بان کی مون وجود دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر