سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: 40191
تاریخ انتشار: 07 آبان 1396 11:25
گزارش كامل از گفته هاي مخالفان و موافقان دو وزير پيشنهادي

وزير علوم را که «ترامپ» به مجلس معرفی نکرده!

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح روز یکشنبه با حضور نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو آغاز شد.
حسن روحانی رییس‌جمهور هفته گذشته در نامه‌ای منصور غلامی و رضا اردکانیان را برای تصدی وزارتخانه‌های علوم و نیرو به مجلس معرفی کرد و امروز  در اولین دقایق برای دفاع از این دو وزیر پیشنهادی در  مجلس شورای اسلامی حضور یافت. در نشست علنی  امروز (یکشنبه 7 آبان ماه) با اشاره به دستور کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو در مجلس، توضیحاتی در خصوص نحوه مخالفت و موافقت نمایندگان با گزینه های پیشنهادی اعلام شد.

*هر کدام از نمایندگان مخالف و موافق 15 دقیقه برای نطق در موافقت و مخالفت با وزاری پیشنهادی وقت دارند که می‌توانند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری اختصاص دهند.
 
در این جلسه عباس گودرزی نماینده بروجرد و نبی هزارجریبی نماینده گرگان به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم و سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین و جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم سخنرانی خواهند کرد.  همچنین سید رضی نوری نماینده شوش و همایون یوسفی نماینده اهواز به عنوان مخالفان وزیر پیشنهادی نیرو و عبدالله رضیان نماینده قائمشهر و عبدالرضا هاشم زایی نماینده تهران به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه بررسی صلاحیت وی سخنرانی خواهند کرد.

تأخیر دولت در معرفی وزاری علوم و نیرو خلاف قانون نبود 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ظرف ۳ ماه وزرای نیرو و علوم را معرفی کردند که در اینجا خلافی را مشاهده نمی‌کنیم.  علیرضا سلیمی در نشست جلسه علنی امروز (یکشنبه 7 آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکر 204 و 206 قانون آئین نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: در ماده 204 آمده که رئیس جمهور "ظرف 2 هفته پس از انجام مراسم تحلیف، کتبا اسامی هیات وزیرارن را باید به مجلس تقدیم کند" اما در مورد وزارت علوم بیش از این مقدار مقرر طول کشیده است. 
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با استناد به تبصره یک ماده 206 ، بیان کرد: این تبصره مربوط به معرفی یک یا چند وزیراست که با معرفی کل کابینه فرق دارد، در معرفی کل کابینه رئیس جمهور در مورد هر وزیری می‌توانند در 2 ساعت و نیم زمان سخرانی کند ولی اینجا باید یک ساعت سخنرانی کند. 
 
نماینده مردم محلات ادامه داد: موضوع این است که در موارد معرفی یک یا  چند وزیر پس از نطق اولیه رئیس جمهور به مدت یک ساعت، بدون بحث در کلیات برنامه ها و ترکیب هیت وزیران، موضوع سخنرانی باید فقط در مورد برنامه‌ها و صلاحیت وزرا باشد که بنظر من این دو ماده رعایت نشده است. 
 
لاریجانی در پاسخ به این تذکر مرتبط با ماده 204، گفت: دولت ظرف 2 هفته وزرا را معرفی کرد و 2 وزیر را نیز نتوانستند در آن تاریخ معرفی کنند که علی القاعده باید سرپرست می‌گذاشتند و ظرف 3 ماه معرفی کردند که در اینجا خلافی را مشاهده نمی کنیم. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر مربوط به ماده 206 قانون آئین نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: آیا منظور شما این است که نطق اولیه رئیس جمهور نباید در مورد کلیات باشد؟ چنین موضوعی نداریم، زیرا قانون می گوید که "پس از نطق اولیه رئیس به مدت یک ساعت بدون بحث در کلیات، برنامه‏ ها و ترکیب هیأت‏ وزیران تنها در مورد برنامه‏ ها و صلاحیت وزیران پیشنهادى به ‏ترتیب فوق‏ الذکر اقدام خواهد شد" باید توجه داشت که در زمان معرفی هیات وزیران به مجلس، ابتدا بحث در کلیات برنامه هیات وزیران می شود. 
 
لاریجانی با بیان اینکه در شرایط فعلی دیگر این بحث را نداریم و فقط موافق و مخالف داریم ولی در زمان معرفی هیات وزیران ابتدا وقت می دهیم به تعدادی از نمایندگان تا به عنوان موافق و مخالف در کلیات سخنرانی کنند و بعد وارد بررسی تک تک وزرا می‌شویم، بیان کرد: امروز نیز وارد بررسی برنامه تک تک وزرا شدیم و اشکالی وجود ندارد.

اگر فردی را برای مسندی قبول نداریم او را تخریب نکنیم 
در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت علوم
 
نبی هزارجریبی در دفاع از منصور غلامی گفت: وضو گرفتم و برای دفاع از غلامی به مجلس آمدم اما برخی دوستان می گفتند با این کار خودت را خراب می کنی. اگر فردی را برای مسندی قبول نداریم، او را تخریب نکنیم. غلامی را نمی شناختم و در همین مدت درباره او مطالعه کردم، برنامه هایش هم بسیار کاربردی است.

غلامی به اسلامی کردن دانشگاه اعتقاد دارد 
در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم
 
حبیب الله دهمرده نماینده سیستان و بلوچستان در دفاع از منصور غلامی گفت: حمایت از کارآفرینی، حمایت از خیرین، فراهم کردن طرح آموزشی برنامه ششم، پذیرش دانشجوی خارجی، تقویت پارک های علم و فناوری، ارتقای توسعه کیفی آموزش و حذف رشته های نارکارآمد از جمله نکات مثبت در برنامه غلامی است. غلامی را 25 سال است می شناسم، چندین سال ریاست دانشگاه را بر عهده داشته که نشان می دهد از مشکلات آموزش عالی اطلاع دارد.

شکر خدا برای آفریدن هاشمی و خاتمی 
در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم 
 
نماینده اصولگرای مجلس در مخالفت با غلامی وزیر پیشنهادی علوم،‌ گفت: خدا را شاکرم که مرحوم هاشمی و خاتمی را آفرید تا عده‌ای در مخالفت و موافقت با آنها به نام و نوا برسند. 
 
جهانبخش محبي نيا يكي از چهره اصولگرايي بود كه در مخالفت با منصور غلامي پشت تريبون رفت. او مخالفتش را اينگونه آغاز كرد: «خدا را شاکرم که مرحوم هاشمی و خاتمی را آفرید تا عده‌اي در مخالفت و موافقت با هاشمی و خاتمی به نام و نوا برسند.»  محبي نيا در بخش ديگري  از صحبت‌هايش در انتقاد از برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی علوم، پيشنهادي ارائه كرد و گفت: اگر آيين نامه داخلي را اصلاح كنيم، مي توانيم يكبار براي صلاحيت فردي و يك بار هم برای صلاحيت برنامه های وزرای پیشنهادی راي گيري كنيم. در این صورت چنانچه کسی برنامه اش رای لازم را نیاورد، می تواند یکی دوماه از مجلس وقت بگیرد و برنامه مناسبی ارائه دهد. 
 او كه تلاش مي كرد دلايل مخالفتش با برنامه‌هاي غلامي را خلاصه كند و اين مخالفت را از صلاحيت فردي او جدا سازد، تأكيد كرد: غلامی انسان خوبی است، ايشان اگر پيش نماز مجلس باشند، من پشت ايشان نماز مي خوانم. اما شایستگی وزارت علوم را ندارد. 


او را که ترامپ معرفی نکرده است 
در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم

نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت: بنده وزیر پیشنهادی علوم را فردی سالم می‌دانم که مشکلات حوزه تخصصی دانشگاه‌ها را می‌شناسد. 
 
قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه (7 آبان 96) در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی اظهار داشت: امروز وزیری برای وزارتخانه علوم معرفی شد که حساسیت وزارتخانه بسیار بالاست که به اعتقاد من این وزارتخانه در این مدت مظلوم واقع شد. 

دولت قبل زمان بسیاری از آن با سرپرستی اداره شد که سه وزیر معرفی شد رای نیاورد و در آن ایام با سرپرستی و در این دوره نیز رئیس‌جمهور کم‌مهری کرد و همزمان 18 وزیر را معرفی نکرد و باز وزیرعلوم جا ماند.  
آنچه که امروز صحبت می‌کنم بر اساس ارزیابی‌هایی است که شاید به اندازه یک هفته روی آن موضوع کار کردم. بنده در ابتدا نظر مثبت نسبت به وزیر پیشنهادی علوم نداشتم اما بررسی‌هایی که چه در حوزه میدانی از استاندار همدان، جهاد دانشگاهی اصفهان، مجموعه شهر کرد و نقاطی که آقای غلامی نقش داشته بررسی کردم تا نکاتی را اینجا عرضه بدارم.  
 قطعا می‌دانید که 15 آذر در راه است و همه وزارتخانه‌ها خود را آماده کرده‌اند تا دولت بودجه‌ای را تقدیم کرده و وزارتخانه‌ها یک سال را با آرامش سپری کنند اما در این مدت می‌بینید که باز هم وزارت علوم با سرپرستی اداره می‌شود. آیا سرپرست می‌تواند برنامه‌ریزی اصولی، زیربنایی و درست داشته باشد. حتما خیر.  
علیرغم آنکه برادر عزیز دوست کارآمد و کاردانم سیدضیا هاشمی سرپرستی فعلی این مسئولیت را بر عهده دارند اما می‌بینیم نمی‌تواند تصمیم نهایی را بگیرد چون سرپرست است. آیا اگر امروز فکر می‌کنید آقای غلامی رای نیاورد فردا وزیری داریم که وزارتخانه را اداره کند؟  
حتما باید بدانید باز دچار مشکلاتی ر طول زمان خواهیم شد و باز وزارتخانه‌ای را بدون مسئول اداره کنیم. آنچه امروز مهم است این است که اول گله می‌کنند که آقای رئیس‌جمهور؟ دغدغه شما علم و فناوری نیست اگر بود تا امروز باید اقداماتی انجام می‌دادید. در این زمینه تاخیر شد و متاسفانه به علت زمان زیاد نشستیم تا همراه وزارت نیرو فردی را مشخص کنید.  
در بررسی‌ها و سوالاتی که دررابطه با منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم داشتم هیچ کسی نگفت این شخص توانایی این کار را ندارد. آن چه که امروز من به آن رسیدم این است که غلامی را فردی سالم دیدم که سلامت در وجود وی است.
برخی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا او از جای دیگری به این مجلس معرفی شده است. او را که ترامپ معرفی نکرده است! آقای روحانی رئیس‌جمهور که حدود 24 میلیون رای آورده او را به این مجلس معرفی کرده است. بنابراین چه اصرار دارد ما چند شقه و چند قسمت کنیم که عده‌ای اصلاح‌طلب و اصولگرا چنان می‌گویند. ما فراکسیون مستقلان مجلس نشستی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که غلامی اگر در وزارت علوم  بیاید و کار را شروع کند بهتر است.
شب گذشته شنیدم مجمع اصلاح طلبان استان همدان نشستند و بر این موضوع صحه گذاشتند که وی بیاید و وزارت را بپذیرد. به نفع کشور و وزارت علوم است. همه عزیزان در مجمع نمایندگان در استان همدان همه اعلام کردند که مورد حمایت ما است. هم اصولگرایان هم اصطلاح‌طلبان و هم اعتدالیون. بنابراین ضرورتی ندارد که ما امروز بیاییم و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بگوییم باز بماند.
آیا دو ماه دیگر نفری معرفی می‌شود یا خیر ولی وزارتخانه با 4 و نیم میلیون دانشجو بدون وزیر بماند. مشکلات در وزارت علوم بسیار زیاد است. 4 و نیم میلیون نفر دانشجو منتظرند آیا پدری می‌اید تا این خانواده بزرگ را هدایت کند؟ به نظرم یکی از خصوصیات اصلی غلامی علاوه بر سلامت و دانایی از بدنه وزارت علوم است.
آقای فرهادی فرد دوست‌ داشتنی و محترمی بود اما از بدنه یک وزارتخانه دیگر بود. این بار رئیس‌جمهور از درون وزارتخانه فردی را معرفی کرده است. پس بهتر است به مجموعه کمک کنیم و داشته‌های وزارت علوم تاکید شود که می‌تواند کاربرد داشته باشد. آقای غلامی مشکلات حوزه تخصصی دانشگاه‌ها را می‌شناسد.

نباید دعوا های سیاسی را وارد محیط دانشگاه کنیم 
در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم
 
 نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: از ویژگی‌های خوب آقای غلامی این است که فردی بی‌حاشیه، دارای تعامل و سعه صدر است.
 
عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس صبح امروز یکشنبه (7 آبان 96) طی سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: رئیس جمهور امروز در سخنان خود نشان داد هر کجا که پای بیگانگان به میان آید گرایش‌های سیاسی در برابر بیگانگان ید واحد خواهند بود. آنچه برای یک مدیر حرف اول را می‌زند نوع نگاه و طرز نگرش یک مدیر است.  
 
اساسا نوع نگرش و نگاه یک فرد تصمیم می‌گیرد و بر اساس آن اقدام می‌کند. بنابراین آن جهت‌گیری فرد مهم است که ما را به سوی تمدن نوین اسلامی هدایت می‌کند یا به سمت توسعه غربی.  
آقای غلامی وزیر پیشنهادی علوم در جلساتی که در حضور اعضا حاضر شد با توضیحات خود اثبات کرد که وی فرزند انقلاب است و ادبیاتی که در برنامه‌ریزی‌ها دارد همان ادبیات انقلاب است.
از آرزوهای نظام جمهوری اسلامی ایران، اسلامی شدن دانشگاه‌ها بود و به فرموده حضرت امام (ره) دانشگاه مبدا همه تحولات کشور است. اگر دانشگاه با تکنولوژی روز دنیا همراه باشد وابستگی ما به دیگر کشورها و خارج مرزها کاسته خواهد شد.
مشکلی که ما امروز داریم و دشمن به آن واسطه ما را تهدید می‌کند و ما را در تحریم و فشار قرار می‌دهد این است که ما نتوانستیم پیوند بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم.
 اگر دانشگاه مثبت‌اندیش، متعهد، امیدوار به آینده، معتقد به مبانی دینی و اصالت‌های میهنی و مسائل انقلاب و همچنین برخوردار از احساس مسئولیت و نیت قاطع برای اقدام باشد، چنین دانشگاهی می‌تواند دانشجویان را هم به فکر و حرکت وادار کند و نقش کم‌نظیر و بی‌بدیل در این راستا داشته باشد.
امروز اولویت اول کشور ما بحث اقتصاد مقاومتی است. تفکر انقلاب در هر کجا که ورود کرده مشکلات ما را مرتفع کرده و ما را از وابستگی خارج کرده است.  
اقتصاد مقاومتی امروز راه حل برون رفت از مشکلات کشور است و باید از مونتاژ به سمت نوآوری حرکت کنیم.
به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه مرکز علم، نوآوری و اثرگذاری بر جامعه و کشور و لایه‌های مختلف جامعه است. اما باید نسبت به شان این جایگاه نظر داشته باشد. اینکه ما برای اقتصاد مقاومتی جلسه کمیسیون برگزار می‌کنیم یا کمیته تشکیل می‌دهیم کفایت نمی‌کند. این گره را یک وزیر انقلابی و وزیری که باور به مبانی و اصول انقلابی داشته باشد می‌تواند باز کند. و مسیر پیشرفت کشور را فراهم کند.
دانشگاه نباید سیاسی باشد. از ویژگی‌های خوب آقای غلامی این است که فردی بی‌حاشیه، دارای تعامل و سعه صدر است. مدیریتی که وی در دانشگاه داشته اثبات کرده اهل استفاده از تمام گرایشات سیاسی و ظرفیت‌ها و نیروهای جوان است.  
 بله! دانشگاه باید سیاسی باشد اما دانشگاه یک محیط علمی است. ما نباید دعواهای سیاسی را وارد محیط دانشگاه کنیم. دانشگاه باید گره‌های اقتصادی کشور را باز کند.

آقای روحانی برنامه های شما به درستی اجرا نشد 
مخالف وزیر پیشنهادی علوم 
 
فرارو- نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: مسئله دانشگاه نسل چهارم و رفع فاصله میان دانشگاه و صنعت در برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی علوم دیده نمی‌شود. 
 
سید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم در مخالفت با منصور غلامی عنوان کرد: زمان زیادی از مناظرات پیش از انتخابات بین کاندیداهای ریاست جمهوری نگذشته و تمام اقشار این برنامه‌ها را تا همیشه به یاد دارند، مردمی که اگر حضورشان نبود انتخابات به گونه دیگری رقم می‌خورد، این مردم برای اصلاح روند پا به انتخابات گذاشتند اما آقای رئیس جمهور شما که برنامه‌هایتان را فراموش نمی‌کنید، استفاده از زنان و جوانان در کابینه چه شد؟ آیا قرار است حرف‌ها با عملکرد یکی نباشد؟ 
اگر نگوییم کابینه امیدتان همه را ناامید کرد باید با صدای بلند تکرار کنیم که حرف‌ها و برنامه‌هایتان آنچنان که گفتید اجرا نشد.
آقای رئیس جمهور آیا صدای دانشجویان دانشگاه‌های تهران، اصفهان، قزوین و استان‌های دیگر را شنیده‌اید؟ آیا دانشگاه امن نه امنیتی که می‌گویید اینگونه محقق می‌شود؟
 بررسی برنامه‌های غلامی نشانه رویکردی است که اشاره‌ای به ضرورت‌ها ندارد یعنی مسئله دانشگاه نسل چهارم که به اشتغال منجر می‌شود در برنامه وی نیست، وجود دانشگاهی که پژوهش آن در راستای افزایش بهره‌وری صنایع باشد و به بودجه عمومی وابسته نباشد در برنامه‌های غلامی دیده نمی‌شود.
سوابق غلامی نشان می‌دهد که وی در راستای رفع فاصله صنعت و دانشگاه تلاش اندکی داشته و موفق نبوده است، همچنین برنامه وی عمدتاً معطوف به محورهای عدالت آموزش عالی و مسئله نگرش سیاسی-امنیتی به فضای دانشگاه است در حالیکه یکی از اصول نگارش برنامه‌های عملیاتی توصیف وضع موجود است که باید نقاط ضعف و قوت بر اساس این وضع موجود بررسی شود ولی دربرنامه غلامی هیچگونه توصیفی از وضع موجود نیست و مشخص نشده برنامه وی بر پایه چه زیربنایی نگارش شده است.
مرجعیت علمی و وضعیت دانشگاه‌ها در این برنامه لحاظ نشده و مشخص نیست چشم‌انداز علم و مرجعیت علمی چگونه خواهد بود، فقدان رویکرد درست نسبت به اسلامی شدن دانشگاه‌ها و نبود نهادهای مستقل در هیچ‌کجا از برنامه‌های پیشنهادی غلامی نیست.
در هیچ کجای برنامه غلامی نشانی از نحوه مواجهه با تهدیدهای پیش رو در عدالت آموزش عالی نیست، در مورد سهم رایگان دوره‌های آموزش عالی چیزی بیان نشده اما به افزایش سهم مؤسسات غیردولتی و غیر رایگان اشاره شده است.
 رویه بومی گزینی که در دولت احمدی‌نژاد مطرح شد سبب شده که دانشجویان اطراف تهران بهتر بتوانند از دانشگاه‌های تهران و اطراف آن استفاده کنند و پذیرش یک فرد از مناطق مرکزی کشور به سختی انجام می‌شود لذا بازبینی جدی در بومی‌گزینی یک ضرورت است زیرا این مسئله بی‌عدالتی است که در برنامه غلامی مغفول مانده است.
کمترین دانشجوی کشور به نسبت جمعیت استان، در استان‌های مرزی است در حالیکه تنها راه برای ایجاد امنیت پایدار، توسعه پایدار مرزها و بردن کیفیت آموزش عالی به مرزهاست.
 عبارت تأمین امکانات رفاهی مناسب برای دانشجویان با هدف حفظ کرامت انسانی به صورت کلی‌گویی در برنامه غلامی مطرح شده است در حالیکه باید جوانب مختلف آن بیان می‌شد، همچنین غفلت از معیشت دانشجویان تحصیلات تکمیلی بخصوص دانشجویان دکتری بیانگر نگاه کالایی به علم در برنامه غلامی است در حالیکه می‌توان ضمن تأمین معیشت دانشجویان از حجم آسیب‌ها کاست.
همچنین در برنامه غلامی واژه استقلال حتی یک بار هم مطرح نشده در حالیکه استقلال آکادمیک در تمام شئون دانشگاه مهم است ولی در افق نگاه وزیر پیشنهادی علوم این مسئله وجود نداشته است، در بحث دیپلماسی علمی نیز نکته‌ای ذکر نشده است.

از شرایط بحرانی سخن می گوییم اما انتخاب هایمان دقیق نیست 
مخالف وزیر پیشنهادی علوم 
 
یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که جایگاه واقعی وزارت علوم در ساختارهای جهانی کجاست، گفت: سوال می کنم اگر در مدیریت اجرایی کشور مسئول بودید غلامی را برای چه پستی انتخاب می کردید؟ 
 
عبدالکریم حسین زاده در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم گفت: شاید سوال پیش آید که علیرغم توصیه همه بزرگان و عقلای اصلاح طلب چرا بنده اقدام به مخالفت با آقای غلامی کردم، ما نمایندگان سوگند یاد کردیم که در راستای تامین منافع ملی و نظام رفتاری عاقلانه داشته باشیم. 
 
هنوز یک ماه از زمانی که رئیس مجلس شرایط بحرانی کشور را مطرح کرد، نمی گذرد و ما براساس این باید نوعی از مدیریت را اعمال کنیم.
انتخاب‌ها بیشترین تاثیر در منافع ملی و نظام را باید داشته باشند. انتخاب فردی که کمترین سابقه مدیریتی را داشته آن‌هم برای وزارتخانه‌ای که با بزرگترین چالش‌ها روبروست چه تاثیری می تواند داشته باشد.
نظر دانشجویان، اساتید و تشکل‌های دانشجویی را ببینید. با انتخاب وضع موجود مخالف هستند. عدم مشروعیت مدیریتی برای وزیری که بخواهد در این وزارتخانه کار کند چه مسائلی را پیش می آورد. شخصی که از او نمی توانند حرف شنوی داشته باشند.
جایگاه واقعی وزارت علوم در ساختارهای جهانی کجاست؟ بنده سوال می کنم اگر در مدیریت اجرایی کشور مسئول بودید غلامی را برای چه پستی انتخاب می کردید. برخی از افراد می توانند فرمانداران خوبی باشند اما الزاما استانداران خوبی نخواهند بود.
دائما از بحرانی بودن شرایط کشور و وضعیت نامطلوب خاورمیانه صحبت می کنیم اما در انتخابهایمان انتخاب دقیقی انجام نمی دهیم و این موضوع نمی تواند خواسته های نظام را تامین کند.
بنده مخالفتم از سر دلسوزی برای نظام، کشور و دانشگاه است. شخصی که مدیریت دانشگاه همدان را بر عهده داشته و توان مدیریتی قابل توجه هم نداشته است و رضایت دانشجویان را هم نداشته چگونه می تواند نارضایتی های دانشجویان را برآورده کند؟

نظر فراکسیون نمایندگان ولایی درباره وزاری پیشنهادی 
امیر خجسته در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به جلسه صبح امروز (یکشنبه، 7 آبان ماه) فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه به جمع بندی نظرات اعضای فراکسیون درباره دو وزیر پیشنهادی علوم و نیرو پرداختیم. 
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بعد از معرفی وزرای پیشنهاد علوم و نیرو جلسات فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور منصور غلامی و رضا اردکانیان وزاری پیشنهادی برگزار شد که آنها نیز ضمن ارائه رزومه ای از فعالیت های خود، به ارائه برنامه های پیشنهادی پرداختند. 
 
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه صبح امروز فراکسیون بعد از جمع بندی، اعضای حاضر به صورت صد در صد با معرفی منصور غلامی به عنوان وزیر علوم و به صورت 70 درصد با معرفی رضا اردکانیان به عنوان وزیر نیرو موافق بودند.

فراکسیون امید از اردکانیان حمایت و به غلامی بنا بر تشخیص فردی رای می دهد 

پروانه مافی در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح نشست فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیرامون بررسی وضعیت وزرای نیرو و علوم، گفت: همه حاضرین فراکسیون امید در مورد وزیر پیشنهادی نیرو، آقای اردکانیان به اجماع مثبت و موافق رسیدند لذا در صحن از وی حمایت خواهد کرد. 
 
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با این حال به جهت اظهارات متفاوت موافق و مخالف اعضای فراکسیون درباره آقای غلامی، قرار شد رای فراکسیون در اختیار افراد باشد به این صورت که هر عضو فراکسیون به تشخیص خود به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری رای دهد.






نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر