شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 39865
تاریخ انتشار: 25 شهريور 1396 19:43
یاران روحانی در نخستین همایش توسعه و تعالی جوانان تأکید کردند

پیگیري وعده‌های رئيس‌جمهوري به زنان و جوانان

شرق: نخستین همایش جوانان و توسعه و تعالی ایران با حضور جمعی از نمایندگان اصلاح‌طلب بهارستان و دولتمردان در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد. بررسی راهکارهای جوان‌گرایی در سطوح مختلف مدیریتی از جمله اهداف برگزاری این همایش دوروزه بود، هرچند که اعتراض جوانان حاضر به عدم تحقق برخی وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی، مانند به‌کار‌گیری زنان در سطوح ارشد مدیریتی و ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی سبب تبدیل‌شدن این دو موضوع به محور سخنرانی مدعوين شد. اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهور، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اشرف بروجردی، رئیس کتابخانه ملی، معصومه ابتکار، معاون امور زنان رئیس‌جمهوری و مرتضی بانک، دبير شوراي‌عالي مناطق آزاد، از سخنرانان این همایش بودند. نقطه مشترک این سخنرانی‌ها پیگیری حسن روحانی برای تحقق وعده‌های انتخاباتی‌اش به زنان و جوانان‌بود. 
جهانگیری: روحانی پیگیر است تا وعده‌هایش درباره زنان و جوانان محقق شود
از جمله سخنرانان این مراسم، اسحاق جهانگیری بود. او در آغاز سخنانش با توجه به جو حاکم بر همایش تأکید کرد: آقای روحانی پیگیر وعده‌های خود در طول دوران انتخابات به مردم، زنان و جوانان هستند که حتما محقق شود. 
معاون‌اول رئیس‌جمهور ادامه داد: معتقدم درک درست از جایگاه و نقش جوانان در نظام جامعه به برداشت ما از آنان بازمی‌گردد؛ ما جوانان را فرصت می‌دانیم یا تهدید؟ بعضی‌ها دنبال این هستند که جوانی به‌سرعت تمام شود و دوران میان‌سالی بیاید تا تصمیمات محتاطانه‌تر انجام شود، اما عده‌ دیگری هم هستند که می‌خواهند از فرصت جوانی استفاده کنند. 
وی ادامه داد: وقتی یک مسئولی می‌گوید چرا نگران شادی و نشاط مردم هستید؟ باید بگويیم که جامعه ما جوان است و نیاز به شادی دارد. عده‌ای جلوي ورود زنان به استادیوم را گرفتند. فکر کردید کار خوبی انجام دادید؟ حضور زنان در ورزشگاه‌ها یک خواسته است. جامعه جوان شغل می‌خواهد، می‌خواهد نقدش به گوش مسئولان برسد و می‌خواهد دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشد. 
جهانگیری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین گره‌های انقلاب اسلامی به دست جوانان باز شد، موتور اصلاحات جوانان بودند.  وی با بیان اینکه مسائلی که مسئولان و مردم را آزار می‌دهد با اتکا به جوانان قابل حل است، بیان کرد: به جهت سیاست‌گذاری برای جوانان عقب هستیم و متأسفانه مدیریت کشور تا حدی مسن شده است و شکاف نسلی در مدیریت زیاد شده و تا حدودی گرفتار پیری هستیم. 
شریعتمداری: باید گام‌های مهمی را در سال ٩٨ برداریم
در ادامه مراسم، محمد شریعتمداری به‌عنوان دیگر سخنران این همایش گفت: پیش از انتخابات در جلسه‌ای از سختی‌ها و دشواری‌ها و بی‌مهری‌ها گفتید؛ اینکه جوانان در حاشیه هستند و در عمل در مدار کارها قرار نمی‌گیرند. گفتید خیلی سختی کشیدیم و در دوره‌‌های قبل هم به صحنه آمدیم، انتخابات پرشور آفریدیم و هدف را محقق کردیم، اما گاهی بازداشت شده، از کار و تحصیل محروم و ستاره‌دار شدیم، اما آمدیم بگوییم ما باز هم پا در راهیم. آن روزها جزء عمر من محسوب نمی‌شود، چراکه بانشاط‌ترین لحظاتی بود که در عمرم گذراندم. 
به گزارش ایلنا، وی تأکید کرد: دستاوردهای گذشته را از دست ندهید تا بتوانیم گام‌های مهمی را در سال ۹۸ برداریم و شما می‌توانید از مسیری که دولت در ابتدا انتخاب کرد، پاسداری کنید و اگر هر مسئولی از این راه دور شد، باید فریاد بزنید و اگر دیدید کسانی هستند که پاشنه خود را به جهتی عکس کشیده‌اند اعلام کنید و ما برای صیانت از این آرا مسئول هستیم. 
ابتکار: ساختارها مشکل دارند
در ادامه، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور، تأکید کرد: بسیاری برای ایجاد و حفظ همین شرایط امروز، آرمان‌خواهی، مطالبه‌گری و عشقی که هنوز وجود دارد هزینه سنگین داده‌اند. ادامه این مسیر نیز هزینه دارد و حداقل هزینه آن صبر است. 
او سپس با اشاره به اینکه بهتر بود اسم این همایش به‌جای توسعه و تعالی، توسعه پایدار و تعالی گذاشته می‌شد، گفت: جوانان به مباحثی؛ مانند امنیت، صلح و محیط‌زیست حساس هستند و درحال‌حاضر بحران محیط‌زیست، جهان را تهدید می‌کند. وی افزود: اگرچه وزیر زن نداریم، اما وزرا و شهردار تهران وعده دادند ۳۰ درصد مناصب مدیریتی خود را به زنان اختصاص می‌دهند و شرایط تسهیل‌گری برای حضور جوانان دیده خواهد شد. 
ابتکار با اشاره به وعده‌های رئیس‌جمهور در زمان انتخابات گفت: آقای روحانی با وعده‌های خود خط‌مشی مشخصی را تعیین کردند و انتظار داریم در این راه مستحکم باشند، چراکه وعده‌هایی که دادند نیازمند پیگیری است. وی ادامه داد: با یک جا‌به‌جایی مشکلات حل نمی‌شود، چراکه ساختارها مشکل دارند. 
اشرف بروجردی: باور امام باید در مدیران ارشد نظام هم وجود داشته باشد
اشرف بروجردی، رئیس کتابخانه ملی، گفت: امام باور عمیقی به جوانان داشت و این باور باید در مدیران ارشد نظام وجود داشته باشد و اگر غیر از این باشد، ما نمی‌توانیم از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم. 
بروجردی خاطرنشان کرد: در وهله نخست این دولت است که باید از انرژی جوانان استفاده کند و سپس این خود جوانان هستند که باید ورود کنند. ما نباید منتظر کسی باشیم که کشور را آباد کند. خودمان باید دست به کار شویم. 
رئیس کتابخانه ملی افزود: برخی از جوانان می‌گویند دولت برای ما چه کرده، باید بپرسیم ما برای دولت چه کرده‌ایم؟ این یک رابطه دو‌طرفه است و امیدوارم شرایطی فراهم شود که جوانان در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کنند. 
بانک: حضور زنان در ورزشگاه‌ها تا حدی حل شده است
مرتضی بانک، رئیس سازمان مناطق آزاد تجاری تأکید کرد: همه نهادهای مدیریتی کشور باید بستر استفاده از جوانان را فراهم کنند. باید گردش نخبگان و جوانان در همه بخش‌های کشور باشد؛ باید برای این کار فرهنگ‌سازی شود. 
بانک افزود: در این سال‌ها جوانان به‌خوبی نقش خود را ایفا کردند؛ اگر متوجه نشویم، این مطالبه قوی اجتماعی می‌تواند نظر خود را تحمیل کند. علاوه بر جریان‌سازی و مطالبه‌گری، نهادینه‌کردن نقش جوانان در برنامه‌های کشور هم مهم است. مشاور رئیس‌جمهور همچنین درباره اقدامات دولت برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: حضور زنان در ورزشگاه‌ها تا حدی حل شده است و دولت به‌دنبال حل بقیه آن است. 
بده‌بستان‌هایی صورت گرفته است. نمی‌خواهم بگویم جنگ، اما گام‌هایی برداشته شده و گام‌های بیشتری برداشته می‌شود. 
او همچنین در واکنش به اعتراض جوانان به اظهاراتی که اخیرا درباره پیوستن مولوی عبدالحمید به اصولگرایان در رسانه‌ها منتشر شد، گفت: من این خبر را از رسانه‌های خارجی شنیدم اما فکر نمی‌کنم این خبر درست باشد و ایشان چنین حرفی زده باشد. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر