شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: 38895
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1396 20:11
رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد که میزان تغییرات کابینه برای دولت دوازدهم به همان عدد ۵۰ درصد که اعلام شده بود، نزدیک‌تر است.
راه امروز: محمد نهاوندیان، در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییرات ایجاد شده برای کابینه آتی، گفت: درباره این موضوع اعداد و ارقام مختلفی منتشر شده اما میزان این تغییر به همان عدد ۵۰ درصد که اعلام شده بود، نزدیک تر است.

وی درباره اینکه آیا رییس جمهور برای انتخاب کابینه تحت فشار قرار گرفته‌ است یا خیر، افزود: کسانی که آقای روحانی را می شناسند می دانند که فشارها روی ایشان تاثیری نمی گذارد و رییس جمهور بنا به وظیفه ای که مردم بر دوشش گذاشته شده اند کارش را انجام داده و ما برای مشخص شدن اعضای کابینه بیشترین میزان مشورت را با نخبگان هر حوزه داشته ایم.

نهاوندیان تاکید کرد: در نهایت می توان گفت آنچه که از سوی آقای روحانی برای گزینش وزرای کابینه دوازدهم انجام شده بر اساس همان اقبالی است که ایشان از مردم دریافت کرده‌اند.

نهاوندیان با بیان اینکه انتخاب‌های روحانی برای کابینه حتما مورد حمایت مردم خواهد بود، گفت:‌آقای رئیس‌جمهور برنامه‌ای را ارائه کردند که مردم به آن برنامه و جهت‌گیری رای اعتماد دادند و ایشان بهترین کسی هستند که پیام انتخابات را دریافت کرده اند و واقف به مسیری هستند که به مردم نشان دادند و عزم جدی در پیمودن  این مسیر دارند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملاک برای آقای روحانی جز کارآمدی هماهنگی و همدلی نبوده است ادامه داد: ملاک در جهت‌گیری ایشان اعتدال بود و به همین جهت هم اقشار مختلف مردم و سلیقه ها و گرایشهای گوناگون مشی اعتدالی را پذیرفتند و آقای روحانی این رویکرد اعتدالی را فارغ از مسائل جناحی و سیاسی و جریانی دنبال کردند تا کشور با انسجام و کارآمدی بیشتر جلو رود.

وی با تاکید بر اینکه تشخیص روحانی در انتخاب اعضای کابینه قطعا مورد اطمینان مردم خواهد بود، گفت: آن چیزی که ما در عینیت غیرقابل انکار حرکت اجتماعی دیدیم رای قاطع به آقای روحانی بود وایشان هم طبعا به پیمانی که با مردم بسته‌اند وفادار هستند و با تشخیص مجموعه شرایط انتخاب اصلح و گزینه های اصلح را موردتوجه قرار دادند.

نهاوندیان تصریح کرد: من مطمئن هستم پس از معرفی وزرا به مجلس ترکیبی که از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد، مجموعه ای است که هماهنگ و کارآمد خواهد بود و در مسیر اعتدال حرکت خواهد کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما برای انتخاب اعضای کابینه مشورت‌های زیادی را با شخصیت‌ها و چهره های مختلف از جناح های گوناگون داشته ایم، اظهار کرد: ما وقت بسیار زیادی برای این رایزنی ها گذاشته‌ایم و همه این رایزنی ها به رئیس‌جمهور ارائه شده و آقای روحانی با همان احساس مسئولیتی که نسبت به رای مردم داشته اند، تصمیم گرفته اند و مردم می توانند اطمینان داشته باشند که ترکیب کابینه دولت دوازدهم گام بلندی در زمینه آنچه تحقق خواسته‌های مردم است، خواهد بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مردم جهت‌گیری دولت تدبیر و امید را تایید کردند، گفت: مردم البته به دنبال سرعت گرفتن دولت در زمینه جهت گیریهای خود، بوده اند وخوشبختانه آن موانعی که در آغاز کار دولت یازدهم در مسیر کار ما قرار داشت امروز برداشته شده است و توقع مردم برای افزایش سرعت دولت توقع به جایی است و در حوزه اقتصادی نیز چه در بخش کلان و چه در سایر بخشها حتما افزایش سرعت را شاهد خواهیم بود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر