جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 38799
تاریخ انتشار: 08 مرداد 1396 19:41
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: با صحبتی که با آقای رئیس جمهور داشته‌ام ان‌شاءلله در دولت دوازدهم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نقش آفرینی بیشتری خواهد داشت.
راه امروز: محمد نهاوندیان در مراسم جشن ملی تولید شکر گفت: جلسه امروز نماد بسیار خوبی از یک همت بارور شده است که با فضای مثبت ایجاد شده به بار نشسته است که حاصل تعامل سازنده دولت و بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: عملکرد بخش کشاورزی ما توانسته است در تولید چغندر قند از ۳۱ تن به ۵۳ تن و در تولید شکر به ۷.۶ برسد که این دستاورد مایه مباهات است.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: می توان با استفاده بهینه از منابع موجود بازده را بالا تر برد. ما در گندم هم همین عملکرد را داریم یعنی بدون اینکه سطح زیر کشت را افزایش داده باشیم توانسته این محصول بیشتری بدست آوریم.

نهاوندیان تصریح کرد: این رمز و کلید رشد پایدار ایران است به جای اینکه برای رشد به دنبال نفت برویم می‌توان با تکیه بر منابع موجود محصول بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به تاسیس مرکز مطالعات آب و کشاورزی اتاق بازرگانی گفت: اتاق در اجرای این ماموریت ایستاد و با امکانات نه چندان گسترده ولی با همت فراوان کار را پیش بردند. در همان سال‌ها که به بحران آب بی‌توجهی می‌شد اتاق زنگ خطر را به صدا درآورد و مرکز مطالعات آب از بعضی تصمیم‌های فاجعه آمیز جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: بحران آب مسئله جدی است و بدهی ما هم به نسل آینده است. اگر روند فاجعه باری که رخ داد ادامه پیدا می کرد دیگر حتی بارش‌ها هم نمی توانست کمکی کند و انهدامی در طبیعت رخ می داد که غیر قابل جبران بود.

نهاوندیان عنوان کرد: ما چاره ای نداریم جز اینکه نهضت بهینه سازی منابع را دنبال کنیم. تضییع که در منابع انسانی داریم بسیار بیشتر از منابع طبیعی است. باید فضای کسب و کار را مناسب کرد تا نیروهای ارزش آفرین ایجاد کرد. نباید در تشخیص مسئله اشتباه کنیم اینکه تصور کنیم دولت می‌تواند شغل دولتی ایجاد کند اشتباه است.

وی افزود: اینکه خیال کنیم با بودجه عمرانی دولت می تواند شغل ایجاد کند توقع اشتباه است دولت باید وظیفه اصلی خود را انجام دهد یعنی حراست از محیط کسب و کار به طوری که بخش خصوصی احساس کند با عدالت کامل می تواند کار آفرینی کند و از بهترین فناوری ها استفاده کند و زنجیره تولید و عرضه ایجاد کند. این دولت است که می تواند پیام امنیت را بخش خصوصی بدهد.

وی تصریح کرد: هر کاری را باید از اهلش خواست. اشتغال و ابتکار در بخش خصوصی ایجاد می‌شود. دولت باید محیط این اشتغال را فراهم کند.

نهاوندیان به برگزاری شورای گفت‌وگو اشاره کرد و گفت: با صحبتی که با آقای رئیس جمهور داشته‌ام ان‌شاءلله در دولت دوازدهم شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نقش آفرینی بیشتری خواهد داشت.
منبع: ایسنا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر