يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 38092
تاریخ انتشار: 16 تير 1396 20:19
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به خبر حضور 9 زندانی امنیتی ایرانی درعربستان، خواستار اقدام وزارت خارجه در پیگیری وضعیت هویتی و سرنوشت شهروندان ایران در زندان‌های سعودی از طریق کشور ثالث شد.
راه امروز: ولی داداشی افزود: رژیم سعودی با توجه به جنگ داخلی شاهزاده های سعودی و مصیبت هایی که در خاورمیانه مواجه است، به دنبال دست اندازی به حباب های روی آب است.
نماینده مردم آستارا درمجلس شورای اسلامی اظهارکرد:‌ معضل اساسی ریاض اینجاست که سعودی ها در توهمات خود غرق شده اند اما با ادعاهای واهی علیه ایران تلاش می کند خود را نجات دهد.
وی ادامه داد: ‌رفتارهای هیستریک و خشمگینانه سعودی ها علیه ایران با تزلزل جایگاه پدرخواندگی ریاض درحال تشدید است.
داداشی گفت: نکته تاسف انگیز اینجاست که سعودی ها به ابزار دست رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و آنچه که ما امروز در ادعای بازداشت شهروندان ایرانی توسط آنها مشاهده می کنیم دیکته تل آویو به ریاض است.
وی تصریح کرد: عربستان با ادعاهای واهی علیه شهروندان ایرانی تلاش می کند انحراف افکارعمومی از وضعیت خاورمیانه و تشدید تنش با ایران را در دستور کار قرار داده است.
این نماینده مجلس دهم با بیان این که وزارت امورخارجه کشورمان ملزم به پیگیری سرنوشت شهروندان ایرانی است ، گفت: دستگاه دیپلماسی در سریع ترین زمان ممکن از طریق یک کشور ثالث باید به وضعیت هویتی و سرنوشت شهروندان ایران در زندان های سعودی رسیدگی کند.

**حاجی دلیگانی: سعودی ها به دنبال نمایش هالیوودی علیه ایران با شهروندان مجهول الهویه هستند
همچنین نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: سعودی ها که پول در اختیار گروه های معاند با جمهوری اسلامی قرار می دهند ، مبالغی را به برخی افراد مجهول الهویه بپردازند تا علیه ایران ادعاهای ساختگی را بیان کنند. 
حسین علی حاجی دلیگانی، با مضحک خواندن ادعای فعالیت خرابکاری ایران در عربستان و بازداشت تعدادی از شهروندان کشورمان اظهار کرد: عربستان تعدادی از افراد را به عنوان مزدور که از طریق کشورثالث وارد این کشور شدند تا همانند تروریست های اجیرشده علیه ایران سناریوی آمریکایی اجرا کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که امروز مشاهده می کنیم نتیجه جلسات بازجویی نمایشی است تا آنچه که سعودی ها تدوین کردند خوراک رسانه ای شود.
وی افزود: مساله اساسی اینجاست که آبروی سعودی ها در خاورمیانه ریخته شده است و با ادعاهای ساختگی ریاض نمی توند به نتیجه ای دست پیدا کند.
حاجی دلیگانی تاکید کرد: عربستان امروز منفورتر از آن است که با صحنه های ساختگی و نمایش هالیوودی علیه ایران بتواند به هدف خود در تحریک کشورهای منطقه برسد.
وی گفت: نکته جالب درباره بازداشت شهروندان ایرانی در زندان های سعودی این است که تهران و ریاض روابط دیپلماتیک ندارند و ابهام بزرگ اینجاست که افراد ادعایی از طریق چه کشوری ویزای عربستان را اخذ کرده اند.
این نماینده مجلس دهم اظهار کرد: در یک جمع بندی می توان گفت که اداره اطلاعات سعودی به دنبال اجرای نمایش تلویزیونی است تا ظاهرا ایران را محکوم کند.
وی گفت: دور از ذهن نیست سعودی ها که پول در اختیار گروه های معاند با جمهوری اسلامی قرار می دهند ، مبالغی را به برخی افراد مجهول الهویه بپردازند تا علیه ایران ادعاهای ساختگی را بیان کنند.
وزارت کشور عربستان در جدیدترین آمارهای خود گزارش داده که 9 ایرانی در زندان اداره اطلاعات عمومی این کشور در بند هستند. زندان اداره اطلاعات عمومی (المباحث العامه) در عربستان یک زندان امنیتی و از مهمترین موسسه های اطلاعاتی در وزارت کشور عربستان به شمار می رود. این نهاد جرایم مربوط به امنیت داخلی، مبارزه با جاسوسی، امنیت ملی و تروریسم را بررسی می کند.
این خبر در حالی منتشر شده که عربستان اخیرا نیز مدعی شده بود که 3 تن از نیروهای سپاه ایران را در نزدیکی میدان نفتی مرجان بازداشت کرده است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر