جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 37629
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1396 09:38
رئیس جمهوری آمریکا گفته است که اقدامات چین برای متقاعد کردن کره شمالی در دست کشیدن از برنامه‌های موشکی و اتمی‌اش ناموفق بوده است.

راه امروز: رئیس جمهوری آمریکا گفته است که اقدامات چین برای متقاعد کردن کره شمالی در دست کشیدن از برنامه‌های موشکی و اتمی‌اش ناموفق بوده است.

این اظهارات از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پی مرگ دانشجوی ۲۲ ساله آمریکایی آزاد شده از زندان‌های کره شمالی مطرح شد.

ترامپ به دنبال کمک گرفتن از چین برای حل مساله اتمی و موشکی کره شمالی است و به این کمک امید بسته است؛ بطوریکه روسای جمهوری چین و آمریکا در جریان نشستی در آوریل در فلوریدا درباره این مساله صحبت کردند و ترامپ مکررا همتای چینی‌اش را بابت کمک‌ها ستود و البته به خاطر تداوم همکاری‌های تجاری این کشور با کره شمالی پکن را مورد انتقاد قرار داد.

هنوز مشخص نیست که آیا اظهارات ترامپ بیانگر تغییر در رویکردش نسبت به چالش پیش روی این کشور در قبال برنامه اتمی کره شمالی و پرتاب‌های موشکی این کشور است یا تغییر سیاست‌ها در قبال چین.

اظهارات ترامپ درباره چین احتمالا فشارها بر پکن را پیش از مذاکرات دیپلماتیک و امنیتی امروز (چهارشنبه) با حضور رکس تیلرسون، وزیر خارجه و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا با همتایان چینی‌اشان افزایش دهد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که این مذاکرات بر راه‌هایی برای افزایش فشارها بر کره شمالی برای دست کشیدن از برنامه‌های موشکی‌اش متمرکز است.

طرف آمریکایی انتظار دارد که چین با تحریم‌های سخت‌تر بین‌المللی علیه کره شمالی همکاری کند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر