جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 37620
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1396 19:39
مدیر عامل شرکت توتال فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که این شرکت در توسعه فاز 11 میدان عظیم پارس جنوبی ایران در تابستان سال جاری مشارکت می کند.
راه امروز: 'پاتریک پویان' مدیر عامل شرکت توتال گفت که این شرکت فرانسوی پس از تمدید تخفیف تحریم های ضد ایرانی آمریکا، در ابتدا یک میلیارد دلار در این میدان سرمایه گذاری می کند.
براساس این گزارش، این میدان دور از ساحل در آغاز در دهه 90 میلادی توسعه یافت و توتال یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در ایران تا زمان اعمال تحریم های بین المللی در سال 2006 بود.
حال توتال تصمیم گرفته است به ایران بازگردد و در عملیات توسعه فاز 11 پارس جنوبی مشارکت کند. 
مدیر عامل یادآور شد که سهم توتال در پروژه پارس جنوبی 1/50 (50 ممیز یک) درصد است، در حالی که شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) از این پروژه 30 درصد و شرکت پتروپارس ایران نیز 9/19 (19 ممیز 9) درصد سهم می برند. 
توتال در نظر دارد در هر پروژه جدیدی که به آن ورود می کند، سود بیش از 15 درصدی به دست آورد که شامل پارس جنوبی نیز می شود. 
به گفته پویان، شرایط مورد بحث با دولت ایران در زمینه پارس جنوبی خیلی بهتر از دوره قبل از تحریم ها است.
توتال در دهه 90 میلادی در فاز 2 و 3 پارس جنوبی مشارکت داشته است. به گفته پویان، گاز تولیدی پارس جنوبی صرفا در بازار داخلی ایران عرضه می شود و به خارج از این کشور صادر نمی شود. 
مدیر عامل توتال گفت که این شرکت همچنین مشارکت در یک پروژه پتروشیمیایی در ایران را که مستلزم تامین مالی خارجی از بانک های آسیایی است، مورد توجه قرار می دهد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر