يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 37311
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1396 09:33
شاید اکنون که دکتر روحانی با شفاف ترین ابراز نظرات چندسال اخیر خود در پسا انتخابات ۲۹ اردیبهشت قرار گرفته، برخی گمان کنند که باز هم نیروهای خودسر و افراطی قصد دارند همانند گذشته، اقدام به سنگ اندازی چشم بسته در مقابل دولت روحانی کنند...
راه امروز: شاید اکنون که دکتر روحانی با شفاف ترین ابراز نظرات چندسال اخیر خود در پسا انتخابات ۲۹ اردیبهشت قرار گرفته، برخی گمان کنند که باز هم نیروهای خودسر و افراطی قصد دارند همانند گذشته، اقدام به سنگ اندازی چشم بسته در مقابل دولت روحانی کنند؛ آن هم سنگ اندازی هایی از جنس آنچه که  رئیس دولت اصلاحات از آن ها با عنوان "هر ۹ روز یک بحران” یاد می کرد.

برخی نظریه پردازان پا را از این نیز فراتر نهاده و ابراز می کنند که از این پس باید انتظار هر دو سه روز یک بحران را برای دولت دوم دکتر روحانی داشت.


اما نگارنده مطلب اعتقاد دارد که با وجود چرخش آزاد اطلاعاتی که از طریق توسعه فضای مجازی در دولت روحانی به وجود آمده انتظار رخداد بحران های زنجیره ای برای دکتر روحانی بسیار دور از انتظار است و با فرصتی که این فضا برای آزاد اندیشان به همراه آورده میتوان انتظار داشت که با حضور به مراتب فعال تر از قبلِ مردم در ماجراهای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی هر بحران به یک فرصت تبدیل شود.

 

مثلا حمله نیروهای خودسر به سفارت عربستان را به یاد بیاورید؛ شاید اگر این اتفاق در زمان دولت هفتم وهشتم رخ میداد به آنچنان بحرانی تبدیل می شد که با ساختن و روانه میدان کردن هزاران سیاستمدار چون ظریف هم نمیشد آن را حل نمود؛ اما با وجود قدرت بی نظیر فضای مجازی در ایران و تاثیر آن بر افکار عمومی، حامیان دولت توانستند با اطلاع رسانی دقیق و به موقع نسبت به این حادثه، موجبات انزجار مردم نسبت به این حرکت خودسرانه را فراهم کرده و دست دولت را در مقابله با این حرکات بیش از هر زمان دیگری باز نمایند که همین امر موجب آن شد که جامعه بین الملل بیش از هر زمان دیگری متوجه تفاوت دیدگاه بین مردم و دولت ایران با این نیروهای خودسر شود.

ماجرا به اینجا ختم نشد و در مقابل حمله خودسرهای شیراز به علی مطهری و یا سخنان پوپولیستی شهردار قالیباف در ایام مناظرات انتخاباتی هم اینچنین روشنگری هایی صورت گرفت تا آنجا که دکتر روحانی رخت محافظه کارانه را از تن جدا کرده و با اعلام نظرهای شفاف و صریح خود، خط و نشانی بی سابقه برای خود سرهاکشید و اعلام کرد در مقابله با چنین حرکات خلاف قانونی کوتاه نمی آید.

پس انتظار می رود حامیان دولت  نیز با در نظر گرفتن شرایط حساس فعلی و توجه به فرصت بی سابقه کنونی بیش از هر زمان دیگری در راستای اصلاح صحیح جامعه تلاش کرده و آینده ای به مراتب بهتر از زمان کنونی را برای فرزندان ایران زمین رقم بزنند.
منبع: امید 96
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر