يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 37309
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1396 09:29
معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری:

عده ای با تحریک ملی گرایی به دنبال تعطیلی حج هستند

دکتر محمد فاضلی، معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری نوشت:جریان خاصی وجود دارد که تلاش می‌کند مناقشه سیاسی میان دو کشور ایران و عربستان را به مناقشه عمیق‌تر اجتماعی تبدیل کند.
راه امروز: دکتر محمد فاضلی، معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری نوشت:جریان خاصی وجود دارد که تلاش می‌کند مناقشه سیاسی میان دو کشور ایران و عربستان را به مناقشه عمیق‌تر اجتماعی تبدیل کند.

 

این جریان می‌کوشد با بیان اینکه ایرانیان با سفر حج باعث ثروتمند شدن کشور عربستان شده‌اند، ملی‌گرایی ایرانی را تحریک کند.
ثروت اصلی سران عرب از نفت به دست آمده است. بقیه کشورهای عربی که مکه و مدینه ندارند، نیز ثروتمند هستند و رفتاری شبیه به سران عربستان از خود بروز می‌دهند. همچنین نقش درآمد حاصل از سفر ایرانیان به حج در مقابل کل درآمدهای ملی عربستان بسیار ناچیز است.

 
حج یک واجب دینی و بخشی از علائق اکثریت دینداران ایران است. حج مردم ایران را نمی‌توان تعطیل کرد. حج بخشی از مشارکت ما در جهان اسلام نیز هست.

 
حج نوعی توریسم مذهبی هست. اگر هزینه کردن برای حج نادرست باشد، هزینه کردن برای سفر به سایر کشورها از جمله ترکیه و امارات هم همین گونه است.
منبع: امید 96
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر