جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: 37185
تاریخ انتشار: 16 خرداد 1396 18:54
علی‌اکبر ناطق‌نوری، مصمم‌تر از گذشته به نظر می‌رسد. آنچنان شفاف سیاست‌ورزی می‌کند که دیگر هیچ جای اگر و امایی برای این رسانه و آن جناح و این شخصیت و آن حزب نگذاشته است.
به گزارش راه امروز به نقل از امید۹۶، او تمام قد، نقش و طریق "اکبر هاشمی‌رفسنجانی” را برگزیده؛ همان راهی که نامحسوس در زمان حیات او هم می‌پیمود اما امروز در فراق هاشمی، کنش و واکنش‌هایش بیشتر به چشم می‌آید. این نقش ناطق، برای جریانِ رقیبِ "اصلاح‌طلبان و اعتدلیون” نگران‌کننده است؛ چراکه درگذشتِ هاشمی توانسته بود اندکی خیال‌شان را راحت کند که جریان مقابل تضعیف شده و محور پایداری‌اش در نظام را از دست داده و بی‌ثبات می‌شود.
اما آرزوی‌شان محقق نشد. این نگرانی آنچنان است که خبر "خروج او از تهران” را جعل می‌کنند و بر آن می‌افزایند که "نمی‌خواهد دوره جدید عضو مجمع تشخیص باشد”! یا حتی آنچنان این آش را شور می‌کنند که می‌نویسند مدرسه علمیه‌‌اش در لواسان را هم واگذار کرده! اینگونه خبرسازی، ترس را نمایان می‌کند.
ناطق‌نوری با سخنرانی‌اش در هفتمین روزِ درگذشتِ هاشمی و نشست و برخاست‌اش با سیاسیون هوادار دولت و گفتگوهای قم و تهران‌اش با شخصیت‌های با نفوذ و گعده‌اش کنار روحانی وسید حسن خمینی و راهکارآفرینی‌اش، ذهنِ رقبا را پریشان کرد.
البته استعفای ناطق‌نوری از سمت بازرسی دفتر رهبری، لحظاتی آنها را خشنود کرد که شاید او می‌خواهد کنار بکشد از میدان سیاست‌ورزی اما پاسخ او که نمی‌خواهم کارهای سیاسی‌ام مرتبط با دفتر آقا شود؛نفس آنان را میانه راه گرفت.
به نظر می‌رسد ناطق آمده تا مصمم‌تر و چابک‌تر از هاشمی، سیاست را میدان‌داری کند و نگذارد که آنچه او تندروی راست و چپ می‌پندارد، میدان‌دار شود. اما باید دید که گوی سیاست چگونه در دستانش‌ می‌چرخد و چه‌هنگام و کجا بر زمین فرود می‌آورد؟!

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر