دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 37017
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1396 12:44
علی لاریجانی به عنوان تنها کاندیدای ریاست مجلس از مجموع 267 رای با کسب 204 رای نمایندگان رئیس مجلس ماند. همچنین علی مطهری و مسعود پزشکیان با رای نمایندگان برای نواب رئیسی سال دوم مجلس انتخاب شدند.
راه امروز: علی لاریجانی به عنوان تنها کاندیدای ریاست مجلس از مجموع 267 رای با کسب 204 رای نمایندگان رئیس مجلس ماند. همچنین علی مطهری و مسعود پزشکیان با رای نمایندگان برای نواب رئیسی سال دوم مجلس انتخاب شدند.

علی لاریجانی با 204 رای به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی برای سال دوم مجلس دهم انتخاب شد.

علی لاریجانی به عنوان تنها کاندیدای ریاست مجلس از مجموع 267 رای با کسب 204  رای نمایندگان رئیس مجلس ماند.

آرای باطله نیز 64 رای اعلام شد.

علی لاریجانی سابقه ریاست در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی را نیز در کارنامه نهاد قانون گذاری دارد.

لاریجانی پس از اینکه نتایج آرا اعلام شد، ابراز امیدواری کرد که برای اداره کشور توفیق داشته باشد و خطاب به نمایندگان گفت: صمیمانه تشکر می‌کنم.
 
 پس از آنکه ریاست علی لاریجانی برای دومین سال پیاپی در مجلس دهم تمدید شد، نواب رئیسی پزشکیان و مطهری نیز بار دیگر با رای موافق نمایندگان تکرار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در انتخابات هيات رئيسه دومين سال از مجلس دهم، آقايان علي مطهري و مسعود پزشکيان از سوي فراکسيون اميد و حميدرضا حاجي بابايي از فراکسيون ولايي و هادي قوامي از فراکسيون مستقلين براي کرسي‎هاي نايب رئيسي مجلس رقابت کردند.

پزشکيان و مطهري به ترتيب با کسب 179 و 163 راي به عنوان نواب رئيس اول و دوم انتخاب شدند. از ميان 253 راي ماخوذه در اين انتخابات، حاجي بابايي و قوامي به ترتيب با 107 و 67 راي، رقابت را به نامزدهاي فراکسيون اميد واگذار کردند. فاصله آراي آنان گوياي شکست سنگين فراکسيون ولايي و فراکسيون مستقلين در برابر فراکسيون اميد بود.

گفتني است در طول یکسال گذشته، پزشکیان و مطهری در دو انتخابات هیات رئیسه موقت و هیات رئیسه دائم سال اول مجلس دهم نيز نامزدهای فراکسیون امید بودند و حاجی بابایی و دهقان نیز رقبای آنها در هر دو انتخابات گذشته از فراکسیون ولایی به شمار می‎رفتند. رقابتی که در مرحله اول (انتخابات هیات رئیسه موقت) با نتیجه یک-یک، مساوی به پایان رسید و دو روز بعد -11 خرداد سال 95- در انتخابات هیات رئیسه دائم، با نتیجه دو بر یک به نفع فراکسیون امید خاتمه یافت.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر