جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 36951
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1396 13:09
یک نماینده مجلس مطرح کرد

چالش سلیقه گرایی و جناح بندی در مجلس

نماینده حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌ شمالی گفت: چالش سلیقه‌گرایی و جناح بندی در مجلس وجود دارد.

راه امروز: نماینده حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌ شمالی گفت: چالش سلیقه‌گرایی و جناح بندی در مجلس وجود دارد.

عبدالله رضیان به مناسبت سالگرد آغاز به کار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: در کشور قانون‌های فراوانی وضع شده و اجرای صحیح آن بسیار اهمیت دارد و بر این موضوع نظارت بیشتری باید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: اگرچه قانونگذاری در مجلس صورت می گیرد اما در اجرا دچار چالش‌هایی است و در آن باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

نماینده حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌ شمالی افزود: قوانین تکراری باید برداشته شود و کسانی که قانون گذار هستند باید اطلاعات بیشتری نسبت به قوانین داشته باشند.

رضیان گفت: با توجه به معضلاتی که وجود دارد، اگر جامعه قانونمندی داشته باشیم بخش بیشتری از مشکلات و معضلات حل می شود و پایبندی به آن سعادت جامعه را به همراه می آورد.

وی افزود: فرهنگ احترام به قانون در جامعه دچار چالش‌هایی است و این قانونمندی نیاز به فرهنگ سازی دارد.

نماینده حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه برخی قانون‌ها موازی یکدیگرند و امکان حذف آنها وجود ندارد، گفت: چهارچوبی در مجلس وجود دارد و در قسمت معاونت مجلس شاهد اتفاقات مثبتی هستیم.

رضیان گفت: در  کمیسیون و مرکز پژوهش‌ها اقدامات خوبی انجام شده و تلاش در بررسی قوانین را به درستی انجام می دهند و نواقصی که در آن ارایه شده  در صحن مجلس به تصویب می رسد و به شورای نگهبان نیز ارایه می‌شود.

وی افزود: ایراداتی نیز  وجود دارد و در این راستا  باید در مرکز پژوهش‌ها از متخصصان و اساتید استفاده شود و این ظرفیت‌ها در کنار مجلس کمک کننده است.

نماینده حوزه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی با اشاره به جایگاه فعلی مجلس، اظهار کرد: جایگاه فعلی مجلس قانون گذاری و تثبییت حاکمتی است و متاسفانه چالش‌های سلیقه گرایی و جناح بندی در آن وجود دارد.

وی با بیان  اینکه در ایران حزب نداشته اما کارکرد چانه زنی‌ها موجب می شود تا عملکرد مجلس تحت تاثیر قرار بگیرد تاکید کرد: به همین دلیل این جایگاه نمود واقعی پیدا نمی کند و دچار ضعف می شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر