سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 36763
تاریخ انتشار: 03 خرداد 1396 12:26
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار رئیس کمیته سیاسی و امنیتی حزب کمونیست چین گفت: دولت آمریکا با بهانه جویی و دروغ پردازی، از جریان تروریسم در سوریه دفاع می کند.


راه امروز: دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار رئیس کمیته سیاسی و امنیتی حزب کمونیست چین گفت: دولت آمریکا با بهانه جویی و دروغ پردازی، از جریان تروریسم در سوریه دفاع می کند.
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت و سخنرانی در هشتمین اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در روسیه به سر می برد، در سومین ملاقات دو جانبه خود صبح امروز با «منگ جیان ژو» رئیس کمیته سیاسی و امنیتی حزب کمونیست چین دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار پدیده تروریسم را تهدید شکننده صلح و امنیت بین المللی عنوان و اظهار کرد: در حالی که ائتلاف ضد تروریسم هم پیمانان سوریه، موفقیت های قابل توجهی در عرصه های میدانی و سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه بدست آورده است، دولت آمریکا با بهانه جویی و دروغ پردازی در مورد حمله شیمیایی به «خان شیخون» عملا به دفاع از جریان تروریسم تکفیری در سوریه اقدام کرده است.

وی با استقبال از پیوستن چین به اجلاس استانه، حضور فعال این کشور در فرآیندهای سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

منگ جیان ژو همچنین در این دیدار با ابراز نگرانی از اقدامات یک جانبه آمریکا در منطقه، قرارداد تسلیحاتی اخیر میان آمریکا و عربستان سعودی را بر هم زننده امنیت منطقه ای و مخل صلح و ثبات عنوان کرد.

وی از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی اظهار کرد: بازگشت صلح و ثبات به سوریه لازمه ارامش پایدار در منطقه خاورمیانه است.

منگ جیان ژو با ابراز نگرانی از عزیمت برخی عناصر تروریست از سوریه به چین از پیشنهاد ایران برای پیوستن چین به اجلاس استانه استقبال کرد.

مقام چینی با دعوت مجدد از دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای سفر به چین امادگی این کشور برای تبادل اطلاعات و رایزنی مستمر مقامات امنیتی دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم را اعلام کرد.  
منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر