پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: 36621
تاریخ انتشار: 30 ارديبهشت 1396 13:55
سید حسن هاشمی، در پیامی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد، افزود: درود بر ملت شریف ایران که با صبر و نجابت و پیروی از شهیدان گرانقدرشان، بار دیگر بر آرمان‌های بلند انقلاب پای فشردند؛ برگ زرین دیگری بر تاریخ این دیار کهن افزودند‌ و اردیبهشت سال 1396 را در خاطره‌ها ماندگار کردند.
راه امروز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیروزی بزرگ ملت ایران را تبریک می گویم و امیدوارم دولت روحانی در تولد دوباره با قاطعیت و صلابت برای اجرای کامل قانون اساسی، رعایت دقیق حقوق شهروندی، سامان معیشت مردم برای توسعه پایدار گام های اساسی بردارد تا دنیا در سال 1400 چهره متفاوت از جمهوری اسلامی را به نظاره بنشیند.
 سید حسن هاشمی، در پیامی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد، افزود: درود بر ملت شریف ایران که با صبر و نجابت و پیروی از شهیدان گرانقدرشان، بار دیگر بر آرمان‌های بلند انقلاب پای فشردند؛ برگ زرین دیگری بر تاریخ این دیار کهن افزودند‌ و اردیبهشت سال 1396 را در خاطره‌ها ماندگار کردند.
ملتی بزرگ که پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و روزهای پر تنش و اضطراب چشم بستن بر موفقیت‌های ارزشمند دولت در مناظره‌ها، طی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خواست خود را با بلندترین و رساترین صدا فریاد زدند و در روزی سراسر شور و شعور، برای آینده خود، مسیر آرامش، تدبیر، امید، عقلانیت، پیشرفت و تعامل با جهان را برگزیدند.
وی گفت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که مردم ایران زمین، پیروزمندان واقعی انتخابات بیست و نهم اردی‌بهشت ماه، به ادامه راهی که آغاز کرده بودند، رأی دادند.
هاشمی افزود: اینجانب ضمن تبریک این پیروزی بزرگ و افتخارآفرین به رهبر انقلاب و هموطنان عزیز، دست همه آنها را که طی یک روز، ده‌ها میلیون ساعت پای نظام و کشورشان ایستادند، می‌بوسم و امیدوارم مسئولان، قدردان این عشق عمیق و اعتماد ارزشمند باشند و جناب آقای دکتر روحانی در این تولد دوباره با قاطعیت و صلابت، برای اجرای کامل قانون اساسی، رعایت دقیق حقوق شهروندی، سامان معیشت هموطنان و همچنین دستیابی به اهداف توسعه پایدار و اجرای برنامه‌های ملی و تعهدات بین‌المللی، گام‌هایی بلند بردارد تا در سال 1400، دنیا چهره‌ای متفاوت از جمهوری اسلامی ایران را به نظاره بنشیند.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روزجمعه در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز و در برخی از شعب اخذ رای تا ساعت 24 تمدید شد.
درانتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 56میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجد شرایط رای دادن بودند.
براساس اعلام رئیس ستاد انتخابات کشور ، تا این لحظه حسن روحانی 22 میلیون و 796 هزار و 468 رای، سید ابراهیم رئیسی 15 میلیون و 452 هزار و 194 رای، سید مصطفی میرسلیم 455 هزار و 211 رای و سید مصطفی هاشمی طبا 210 هزار و 597 رای را کسب کردند.
براساس این آمار از مجموع 40 میلیون 76 هزار و 729 آرای ماخوذه، تعداد آرای صحیح 38 میلیون و 914 هزار و 470 رای است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر