پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 36595
تاریخ انتشار: 29 ارديبهشت 1396 19:08
امامان جمعه سراسر کشور، حضور باشکوه و گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را مورد تاکید قرار دادند و این حضور حداکثری را ضامن اقتدار و امنیت کشور دانستند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور، خطیبان نماز جمعه سراسر کشور در خطبه های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه، شرکت در انتخابات را یک وظیفه ملی و همگانی دانسته و با تاکید بر اینکه در سایه حضور حداکثری مردم، نامزدهای اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می شود، افزودند: عمل صالح، تعیین کننده معیار گزینش داوطلبان است و مردم باید به این معیار توجه کنند.
نمایندگان ولی فقیه در استانها و امامان جمعه با بیان اینکه نتیجه انتخابات هر چه باشد، همه باید به آن تمکین کنند، تاکید کردند که فردای انتخابات باید رقابت ها تمام شده باشد و فردی که انتخاب می شود باید خود را رئیس جمهوری همه مردم ایران بداند و در مقابل همه مردم نیز وی را منتخب خود بدانند. 
آنان با یادآوری اینکه پس از انتخابات رقابت باید به رفاقت و دوستی تبدیل شود، گفتند: منتخبان چه در ریاست جمهوری و چه در شوراها برای حل مشکلات نیازمند یاری و امداد سایر مسئولان هستند.

** ارومیه 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و همگانی بوده و اقتدار کشور و امنیت نظام در گرو حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی افزود: دشمنان در حال رصد انتخابات ایران هستند و مردم با حضور پرشور در این حماسه ملی نشان می دهند که پای آرمان های امام (ره) و رهبری ایستاده اند و ذره ای عقب نشینی نمی کنند.
وی با تاکید بر اینکه در سایه حضور حداکثری مردم، نامزدهای اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می شود، اضافه کرد: عمل صالح، تعیین کننده معیار گزینش داوطلبان است و مردم باید به این معیار توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه خادمان مردم، موهبت خداوند را به دست می آورند، اظهار کرد: داوطلبی که در انتخابات پیروز می شود، باید شکرگزار خداوند باشد که لیاقت خدمت به مردم را پیدا کرده و نامزدی که رای نیاورده نیز باید شکرگزاری کند که تقدیر الهی نصیب اش شده و بار سنگینی از دوش وی برداشته شده است. 
وی با تاکید بر اینکه همه ما باید نتایج انتخابات را بپذیریم، ادامه داد: اگر کسانی غیر از این عمل کنند، دنباله رو تفکر دشمنان نظام هستند و بر خلاف دستورات الهی عمل می کنند.

** ساری
امام جمعه موقت ساری یاری رساندن به رئیس جمهوری منتخب مردم را از بزرگترین وظایف همگان بویژه مسئولان همه قوا دانست.
حجت الاسلام یوسف یوسف پور با اشاره به اینکه مردم انقلابی ایران اسلامی امروز در حال خلق حماسه ای سترگ هستند که منتج به یاس و ناامیدی دشمنان و خوشنودی دوستان خواهد شد، افزود: همه ما برای این اقدام خداپسندانه احترام قائلیم و تابع نتیجه آن هستیم.
خطیب جمعه ساری اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را نتیجه شرکت حداکثری مردم در انتخابات آزاد دانست و اضافه کرد: به شکرانه چنین نعمت بزرگ همه دست در دست هم برای حفظ آرمانهای این نظام الهی خواهیم کوشید.
او از انتخابات به عنوان نمایش مردم سالاری و سرافرازی نظام الهی یاد و خاطر نشان کرد: حضور عاشقانه مردم در این رویدادها در حالیست که اغلب آنان درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند که این امر وظایف مسئولان را دوچندان می کند.
امام جمعه موقت ساری یادآور شد: برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی و ایجاد اشتغال باید بدور از اختلافات همه در سایه ولایت فقیه و بهره گیری از رهنمودهایشان تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: به رغم تاکید رهبر معظم انقلاب، در برخی از موارد شاهد هتک حرمت از سوی نامزدهای انتخاباتی بودیم که اینگونه سخنان نابجا سوژه ای برای دشمنان خواهد بود.
او ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری انتخابات و رسانه های خبری برای پوشش اینگونه اخبار، گفت: از فردا صبح کارگران شهرداری ها برای نظافت شهرها دچار زحمت طاقت فرسایی خواهند شد که باید مورد تقدیر و تجلیل قرار بگیرند.

** بوشهر
امام جمعه موقت بوشهر گفت: فردا که روز پس از برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاست، روز برادری، رفاقت، محبت و صمیمیت ملت ایران است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا هاشمی افزود: در این انتخابات بنا نیست که همه افرادی که نام نویسی کرده اند انتخاب شوند از این رو باید از ایجاد مسائلی مانند سال 88 و اعتراض به نتیجه انتخابات پرهیز کرد. 
وی گفت: شایسته است رقیبان به هر فردی که رئیس جمهوری منتخب مردم می شود، پس از اعلام نتیجه انتخابات تبریک گفته و زمینه ایجاد فضای تعامل و همدلی را فراهم کنند. 
هاشمی با اشاره به برخی از بداخلاقی ها در جریان تبلیغات انتخاباتی گفت: رئیس جمهوری، رئیس نظام جمهوری اسلامی و شورا دارای پسوند اسلامی است به همین دلیل برخی فعالیت های تبلیغاتی برخی نامزدها شایسته نبود. 
وی گفت: شور و نشاط انتخاباتی لازمه این عرصه است ولی این موضوع در برخی مواقع با یک سری زیاده روی و سوءاستفاده هایی همراه می شد. 
هاشمی عنوان کرد: انتخابات عرصه حساس و سرنوشت ساز است که تمام جهانیان چشم به شکوه حضور مردمی دوخته اند از این رو باید حضور آگاهانه در آن داشته باشیم. 
خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: انتخابات که همواره با حضور پرشور و حماسه آفرینی مردم همراه شده مایه عزت، آبرو و اقتدار نظام جمهوری اسلامی تلقی شده و باید حضور پررنگی در سطح آن داشته باشیم. 
وی تاکید کرد: انتخابات صحنه حضور مردم در انتخابات بوده و به نوعی لبیک گفتن برای تداوم راه شهداست و همین امر ایجاب کرده تا ملت در این صحنه سرنوشت ساز حضور فراگیر داشته باشند. 
هاشمی با اشاره به حضور زودهنگام رهبر انقلاب پای صندوق رای یادآور شد: رهبر معظم انقلاب 2 دقیقه پس از شروع انتخابات پای صندوق رای حاضر شده و رای خود را به صندوق انداختند که این موضوع بخوبی می تواند ضرورت حضور در انتخابات را برای مردم تبیین کند. 

** قم
امام جمعه موقت قم گفت: امروز دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی شکوه و عظمت حضور مردم در انتخابات را نظاره می کنند و این مشارکت گسترده آنها را از هرگونه اقدام شرورانه نسبت به ایران اسلامی پشیمان خواهد کرد.
آیت الله علیرضا اعرافی با بیان این که انتخابات یک جشن بزرگ ملی و فصل مهم در تعیین سرنوشت کشور است، اظهار داشت: دوره تبلیغات نکات مثبت و شیرینی از جمله آزادی، امنیت، نظم و آگاهی مردم را به دنبال داشت، اما شاهد عبور از خط قرمزهایی هم بودیم که شایسته نبود. 
وی با بیان این که همه افرادی که شرایط حضور در انتخابات را دارند، وظیفه شرعی، ملی و قانونی است که در انتخابات حضور گسترده داشته باشند، خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم نامزد اصلح را شناخته و انتخاب کنیم زیرا آینده ایران اسلامی درگرو این حضور پرشور و برگزیدن فرد اصلح براساس معیارهای دینی و انقلابی است. 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: پس از برگزاری انتخابات، همه مردم، مسئولان و کاندیداها باید افراد منتخب در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را کمک کنند تا با مشارکت همگانی مشکلات کشور برطرف شود. 

** سمنان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان این که حضور پرشور و شعف مردم از آغاز اخذ رای در انتخابات قابل تقدیر است ، گفت : مشارکت پرشور از سوی مردم و قانون‌مداری از سوی مجریان در انتخابات امروز مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی با اشاره به سخنان رهبری درباره رعایت قانون و انضباط در انتخابات، افزود : انضباط و قانون گرایی دو موضوع مهم در انتخابات است و باید قبل، حین و بعد از انتخابات هم به آن عمل شود.
وی با بیان این که همه دست اندرکاران و مردم باید تابع قانون باشند و از گفتن حرف هایی که مبنای قانونی ندارد پرهیز شود، اظهارداشت: هر کس که انضباط و قانون را رعایت نکند، به طور قطع در هر لباسی که باشد پاسخ محکمی از سوی ملت ایران دریافت می‌کند.
امام جمعه سمنان با تاکید بر این که امروز روز اقتدار، لبیک به ندای رهبری و نه گفتن به دشمنان نظام و انقلاب است و آن چه را که رهبری از مردم ایران خواسته است، حضور حداکثری در پای صندوق های رای است، گفت: از اول صبح امروز استقبال خوبی از انتخابات در سراسر کشور به ویژه در استان سمنان شده است و مردم با شور و شعف مشارکت کردند.
شاهچراغی یادآور شد : این استقبال مردم مورد تقدیر است و نام هر فردی که از صندوق بیرون بیاید با تنفیذ رهبری انقلاب به مدت چهار سال رییس جمهور و خدمتگزار این مردم خواهد بود.
وی با اشاره به این که از مردم می خواهیم که در انتخابات شرکت کنند و شناسنامه خود را به مهر این دور از انتخابات مزین کنند، افزود: مردم استان سمنان باید در پای صندوق های رای حداکثری شرکت کنند و بار دیگر اقتدار خود و نظام را به رخ همه دنیا بکشند.

** کرج
نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت: یکی از نمادهای ملت ایران، انتخابات به خصوص انتخابات ریاست جمهوری که همیشه خار چشم دشمنان است.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: ملت ایران همواره با حضور گسترده خود در انتخابات خیال خام دشمنان را باطل می کنند. 
وی بیان داشت: حضور گسترده تر مردم انقلابی ایران درانتخابات 29 اردیبهشت ماه طمع خناسان و دشمنان را قطع خواهد کرد. 
وی اضافه کرد: انتظار ما از ملت این است که به طور گسترده پای صندوق های رای بروند. 
حسینی همدانی خطاب به مردم گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اگر افرادی را نمی شناسید یا شناخت کمی دارید حتما با افراد مطمئن صحبت و به آنها اعتماد کنید. 
وی با بیان اینکه رای دادن آثار مادی و معنوی زیادی برای کشور در بردارد اظهار داشت: رای دادن نظام را بیمه و حاکمیت اسلامی را تقویت می کند. 
نماینده ولی فقیه در البرز ادامه داد: همچنین انتظار ما از ناظران وعوامل اجرایی این است که رای ملت را امنیت بدانند، همانطور که مقام معظم رهبری گفته اند برنده اصلی انتخابا ت مردم هستند ونتیجه انتخابات هرچه باشد باد مورد قبول و طرفداران کاندیداها خود را ملزم به قانون بدانند. 

** کرمان 
امام جمعه موقت کرمان گفت: برنده اصلی انتخابات، نظام جمهوری اسلامی و مردم بزرگ ایران هستند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد صباحی افزود: هر کسی که در انتخابات رای می دهد به عزت و سربلندی کشور رای می دهد بنابراین از همه باید تشکر کرد و همه باید رای بدهند.
وی با بیان اینکه همیشه در انتخابات ریاست جمهوری یک نفر برنده میدان است گفت: بعد از انتخابات بویژه جوانان عزیز احساسات و هیجانات خود را کنترل کنند؛ کار بزرگ اراده بزرگ می خواهد و اراده بزرگ پس از انتخابات خودش را نشان می دهد.
خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: نسبت به کسانی که رای نیاوردند باید کمال احترام گذاشته شود چون آنها به نظام رای دادند و انتخابات موجب تفرقه و انشقاق نشود.
وی با بیان اینکه روزی قیامت هم خواهد آمد افزود: مقام معظم رهبری مکرر فرموده اند رای حق الناس است و حق الناس آخرت غیر از دنیاست.

** همدان 
امام جمعه موقت همدان گفت: امروز 29 اردیبهشت ماه، با مشارکت حداکثری و آگاهانه ملت ایران در انتخابات، آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانانشان ضربه بسیار محکم و آزار دهنده ای خواهند خورد.
حجت الاسلام سید هاشم موسوی افزود: حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا وظیفه بسیار مهم دینی، اخلاقی، ملی و اجتماعی ملت ایران است و آحاد مردم به گفته امام راحل(ره) باید برای اظهار حیات در دنیا در انتخابات شرکت کنند. 
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اقتدار امروز جمهوری اسلامی و نفوذ در منطقه را ثمره حضور مردم در صحنه های مختلف می دانند لذا آحاد مردم باید وارد میدان انتخابات شوند. 
وی تصریح کرد: امروز (29 اردیبهشت) به گفته رهبر فرزانه انقلاب روز جشن ملی است و باید امروز را به هم تبریک بگوییم. 
امام جمعه موقت همدان از مردم خواست با فکر و دقت به پای صندوق های رای بروند و انتخاب آگاهانه و با بصیرت داشته باشند. 
حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: امر مهم انتخابات نباید مورد غفلت قرار گیرد و به آسانی از کنار آن گذشت بلکه باید با بصیرت، بیداری و با ذکر صلوات در پای صندوق های رای حاضر شد. 
وی گفت: امروز عالمیان نظاره گر حضور ملت ایران هستند و هرچه این حضور باشکوهتر و پرشورتر باشد دشمنان بیش از گذشته ناامید خواهند شد. 
امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه حضور آگاهانه مردم در صحنه، اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است خطاب به نمازگزاران تاکید کرد: امروز روز به دست آوردن رضایت خدا و شاد کردن دل ائمه اطهار (ع) ، شهدا و جانبازان است و امروز تا ساعت پایانی انتخابات با حضور پرشور خود پای صندوق ها خواهیم رفت و با انتخاب اصلح دشمنان را مایوس و خداوند، صدیقان، انبیا و صالحان را خوشحال خواهیم کرد. 
وی گفت: آرای مردم امانت است و باید متولیان برگزاری انتخابات از این امانت تا اعلام نتایج نهایی صیانت کنند. 

** خرم آباد 
نماینده ولی فقیه در لرستان حضور پر شور مردم در انتخابات را نشان دهنده وفاداری و اعتماد آنها به نظام جمهوری اسلامی، ولایت و رهبری دانست و گفت: رای مردم قدرت آفرین و امید بخش است.
آیت الله سید احمد میرعمادی افزود: رای مردم در جمهوری اسلامی ایران از ارزش، اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی گفت: خنثی شدن توطئه دشمنان و برقراری امنیت در سراسر کشور در نتیجه حضور مردم در صحنه های مختلف حاصل شده است.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه به طور میانگین هر سال یک انتخابات در ایران برگزار می شود، افزود: مردم در انتخابات امروز حضور فوق تصوری داشتند و از همان ساعات اولیه در صحنه حاضر شدند.
وی حضور حداکثری مردم را مهمترین امر در انتخابات دانست و اظهار کرد: همه مردم باید با شرکت در این جشن بزرگ و حماسه ملی و عمومی حاضر شوند و صف های طولانی باعث خستگی و سستی آنها در این مسیر نشود.
نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این کشور و این نظام متعلق به همه ملت است، افزود: حتی یک رای در سرنوشت کشور تاثیر دارد و می تواند قدرت و امنیت ایران اسلامی را بالا ببرد.
وی با اشاره به اهمیت نظم و انضباط اجتماعی در برگزاری انتخابات گفت: مردم با داشتن درک سیاسی و بینش بالای دینی در دوران تبلیغات انتخاباتی ضمن ایجاد فضایی مملو از شور و نشاط در شرایطی همراه با آرامش و امنیت تبلیغات خود را انجام دادند.
وی افزود: در جریان برگزاری انتخابات این فضای آرام در سراسر کشور حاکم است و مردم در کمال آرامش و انضباط اجتماعی پای صندوق های رای حاضر می شوند.
وی با تاکید بر حفظ آرامش و نظم اجتماعی بعد از اعلام نتایج گفت: بعد از اعلام نتایج لازم است رقابت ها به رفاقت و دوستی تبدیل شود و همه باید به نتیجه قانونی انتخابات تسلیم شوند و به آن تمکین کنند.
آیت الله میرعمادی افزود: اگر نظم و انضباط اجتماعی و آرامش بعد از انتخابات حفظ شود، انتخابات مایه عظمت، افتخار و اقتدار نظام خواهد بود در غیر اینصورت موجب تضعیف و آسیب به نظام می شود.
وی تاکید کرد: مهم است که بعد از اعلام نتایج قانونی انتخابات انضباط اجتماعی، آرامش و امنیت در جامعه حفظ شود و همه بدانند در انتخابات نظام اسلامی، بازنده وجود ندارد و تمام ملت ایران پیروز هستند.

** گرگان
امام جمعه موقت گرگان گفت: هر نامزدی که به عنوان دوازدهمین رییس جمهوری کشور انتخاب می شود باید فکری برای رفع مشکلات جوانان در حوزه های مختلف کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام قاسم لیوانی اظهار کرد: باید قدر جوانان کشور را بدانیم همانطور که در تبلیغات اخیر حضور پرشور این قشر را درکنار سایر اقشار جامعه مشاهده کردیم.
وی اضافه کرد: جوانان نماد امید و آینده کشور محسوب می شوند و به آنان برچسب دوری از ارزش ها و انقلاب نزنیم.
خطیب جمعه گرگان بابیان اینکه باید در انتخابات اخلاق را رعایت کرد، افزود: مردم با شور و هیجان زیاد در چند روز تبلیغات وارد صحنه شدند و به ویژه حضور جوان‌های پرشور ، امیدوار کننده بود و نباید به آنان برچسب بزنیم زیرا آنان نشان دادند که به آینده انقلاب و نظام خوش‌بین هستند.
به گفته وی، حضور جوانان در صحنه نشان دهنده آینده نظام و کشور است و باید قدر آنها را بدانیم و هر کسی چه این دوره و چه در دوره های آتی رئیس جمهوری شود باید به نیازهای این قشر توجه ویژه داشته باشد.
وی همچنین از نامزدها و طرفداران آنها خواست که با کسی که به عنوان رئیس جمهوری انتخاب می شود همکاری داشته باشند.
حجت الاسلام لیوانی به بیان رهبر معظم انقلاب که فرموده هرکه رای بیاورد رئیس جمهور کل مملکت است نیز اشاره کرد و افزود: طرفداران همه نامزدها باید تابع رئیس جمهوری که انتخاب می شود باشند و حرمتش را حفظ کنند.

** بجنورد
نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ملت پیروز میدان انتخابات است، گفت: حشور پرشور در این عرصه پشتوانه محکم برای نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اظهار کرد: هرکس در این دوره از انتخابات رای آورد در حقیقت انتخاب مردم است و افرادی که رای نیاوردند باید به افراد برنده تبریک بگویند و این امر با شفافیت و نجابت انجام شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ملت پیروز انتخابات است نه اشخاص، افزود: درگیری و جنجال بعد از انتخابات دور از فرهنگ اسلامیان است.
وی با بیان اینکه امروز، روز آزمون سیاسی و دینی است افزود: تقوای امروز تقوای سیاسی است، دست اندرکاران انتخابات تمام مراحل این مهم را با تقوا و رعایت قانون همراه کنند و نباید حتی یک رای هم از رده خارج شود.
امام جمعه بجنورد اظهار کرد: در تمامی انتخابات کشور تاکنون امنیت بوده و امروز هم این امنیت برقرار است و این رویه بعد از انتخابات هم ادامه خواهد یافت.
حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه مردم تاکنون امتحان های خود را در صحنه های مختلف پس داده اند افزود: مردم هوشیار هستند و می فهمند که چه کار می کنند و خود سرنوشت کشور را تعیین خواهند کرد.
وی با بیان اینکه انتخابات امری تشریفاتی نیست افزود: همه باید به تکلیف خود عمل کنیم و در این عرصه مهم و حساس حضور یابیم.
امام جمعه بجنورد اشاره ای به دوران انقلاب، جنگ و سازندگی کرد و افزود: همه مردم خود در این حوزه ها حضور داشتند و هم اکنون نیز با حضور در پای صندوق های رای بار دیگر اتحاد خود را به دشمنان و منافقان نشان خواهند داد.
حجت الاسلام یعقوبی به ناامنی سایر کشورها در منطقه اشاره کرد و افزود: در جمهوری اسلامی امنیت و نظم برقرار است و باید بعد از پایان رای هم این امنیت به چشم بخورد.
وی با بیان اینکه در تبلیغات انتخاباتی همه در خصوص وضعیت فقرا صحبت می کنند افزود: این امر مبارکی است اما امیدوار هستیم که در این خصوص حرف زده می شود عمل نیز بشود.

** سنندج 
امام جمعه سنندج با اشاره به مهم و سرنوشت ساز بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی گفت: مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای، وظیفه ای شرعی و اعتبار ملی است.
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: شایسته است کسانی که واجد شرایط هستند در پای صندوق های رای حضور یافته و برای انتخاب افراد اصلح، اقدام کنند. 
وی با بیان اینکه انتخاب شوندگان نیز باید به وعده های خود عمل کنند ادامه داد: آنان باید مشکلات مردم را حل و برای اقتدار و پیشرفت نظام، تمام توان خود را به کار گیرند

** کاشان 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق ‌های رای موجب تقویت و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمنان می شود.
به گزارش ایرنا، ‌آیت الله عبدالنبی نمازی افزود: ملت ایران با خروش و هوشیاری خود، باردیگر قدرت و عظمت خویش را به رخ جهانیان می کشانند و با نا امید کردن دشمنان، سربلندی و سرافرازی کشور را نشان می دهند. 
وی با بیان این که مردم عزیز کشورمان همواره دشمنان را در اجرای مقاصد شومشان ناکام گذاشته اند، افزود: دشمنان باید به این نتیجه رسیده باشند که ولایتمداری و فهم و درک سیاسی ملت ایران، هیچگاه اجازه دخالت و اجرای توطئه های شیطانی آنها را نخواهد داد. 

** مشهد 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: شما مردم باید رئیس جمهوری را انتخاب کنید که دولتی در تراز دهه چهارم انقلاب اسلامی تشکیل دهد.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: انقلاب اسلامی در دهه چهارم انقلابی است که اقتدارش منطقه خاورمیانه را فرا می گیرد و دشمن را به عقب می راند.
وی با برشمردن 10 ویژگی رئیس جمهور خوب و اصلح گفت: نخستین ویژگی یک رئیس جمهور خوب این است عدالت توام با معنویت و عقلانیت داشته باشد.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید حافظ فرهنگ اسلامی و ارزش های دینی باشد ، برخورداری از روحیه جهادی و خدمتگزاری بی منت ، برخورداری از روحیه انقلابی، و مقدم شمردن اصول انقلاب بر همه امور و ولایت مداری را از دیگر ویژگی های رئیس جمهور اصلح برشمرد.
امام جمعه مشهد ادامه داد: این که کسی ادعای ولایت داشته باشد اما در عمل با نظام و رهبر زاویه پیدا کند این فرد فقط یک دروغگوست.
وی نقدپذیری و برخورداری از شرح صدر را از دیگر ویژگی های یک رئیس جمهور خوب دانست و گفت: انتقاد مردم به دولت به حق است و مدیر باید شرح صدر داشته باشد.
وی اظهارکرد: هر چه شفاف سازی در برنامه های مدیریت یک رئیس جمهور لحاظ شود، سطح انتقادات جامعه کاهش می یابد لذا شرح صدر لازمه شفاف سازی است.
آیت الله علم الهدی ادامه دا : مبارزه جدی با فقر، فساد و تبعیض از دیگر ویژگی های یک رئیس جمهور خوب است که باید پیش از اینکه با مردم برخورد قضائی داشته باشد عوامل فقر را شناسایی و با ثروت های انباشته ، فرار مالیاتی و مفسدان مقابله کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: آن قدر باید شفافیت در برنامه ریزی های رئیس قوه مجریه وجود داشته باشد که پیش از ورود قوه قضائیه به یک موضوع، مفسد را شناسایی و تحویل دستگاه قضا دهد.

** شهرکرد
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد گفت: مسئولان و آحاد جامعه باید به رای و اراده مردم ایران در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تمکین کنند و دربرابر این خواسته تسلیم باشند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام اظهار کرد: انتخابات آبروی نظام اسلامی است و پایه های آن را مستحکم تر می کند.
وی بیان کرد: برگزاری انتخابات، ابزاری است تا مردم باورکنند در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند و در اداره کشور نقش دارند. 
حجت الاسلام نکونام، حضور مردم چهارمحال وبختیاری در دوازدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را پرشور خواند و از دست اندرکان برگزاری باشکوه این دوره از انتخابات قدردانی کرد

** تبریز
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان از پشتیبانی آنان از رهبری و مردم سالاری است.
آیت الله محسن مجتهد شبستری با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات، افزود: ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، توجه به ارزش‌های دینی و حفظ تمامیت ارضی کشور از پیامدهای شرکت گسترده مردم در انتخابات است.
وی حضور پرشور مردم در انتخابات را نشان دهنده حمایت مردم از تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی دانست و اظهار کرد: ملت ایران با انتخاب اصلح خود، مشت محکمی به دشمنان و آمریکای جنایتکار می‌زنند.
امام جمعه تبریز با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب گفت: با برگزاری انتخابات، کشور طراوت تازه‌ای پیدا می‌کند و برنده واقعی، نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت است.
آیت الله شبستری، دیانت، کارآمدی، مدیریت انقلابی و ولایت مداری را از جمله ملاک‌های مهم برای انتخاب فرد اصلح اعلام کرد و ادامه داد: حفاظت از آرای مردم و نیز حفظ نظم و انضباط بر همگان لازم است و مسئولان انتخابات باید مراقب باشند تا کوچک‌ترین تخلفی نیز اتفاق نیافتد.
وی با تاکید بر اهمیت پایبندی به نتیجه انتخابات، گفت: در ایران قانون حاکم است و بعد از اعلام نتایج و تایید از سوی مراجع قانونی باید همه به نتیجه احترام بگذارند و در صورت وجود اعتراض از راه قانونی مطرح و بررسی شود.

** ایلام 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شرکت در انتخابات و مشارکت حداکثری مردم، تجلی و بیان کننده اعتقاد راسخ ملت به آرمان های نظام و انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی اظهار کرد: انتخابات مظهر حضور حماسی و شورانگیز ملت ایران در بزرگ ‌ترین همایش سیاسی، ملی و انقلابی است و شرکت در این عرصه اوج تجلی مردم‌سالاری دینی، اعتماد و بالای مردم به‌ نظام است.
وی افزود: حضور گسترده و مشارکت بالای مردم در این انتخابات در زمانی که دشمنان قسم‌ خورده با تمام توان در پی ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند، تکلیف الهی، اسلامی و انقلابی هر فرد ایرانی است و عمل به توصیه های امام راحل و مقام معظم رهبری است.
خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه ولایت ‌پذیری، مهمترین شاخص فرد اصلح برای مسئولیت ریاست جمهوری است، یادآور شد: یکی از مهمترین ویژگی‌های فرد اصلح، انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن در دوران صدرات است.
حجت الاسلام ولمسلمین لطفی اضافه کرد: ویژگی دیگر رئیس ‌جمهوری مبارزه مستمر با مفاسد اقتصادی، رانت ‌خواری و اصلاح نظام فاسد و بیمار اداری است، او باید مدیریت و روحیه جهادی داشته و از تهدید استکبار و دشمن، دلش خالی نشود و شجاع و نترس باشد.

** زنجان 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: شرکت گسترده ملت ولایتمدار در انتخابات نشان دهنده دلبستگی آنها به نظام جمهوری اسلامی ایران و مایه اقتدار و همبستگی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب حفظ تمامیت ارضی کشور، حاکمیت نظام، استقلال، آزادی و پاسداشت دستاوردهای خون 220 هزار شهید ایران اسلامی می شود.
وی با بیان اینکه حفظ این دستاوردها اصل دمکراسی در ایران است، تاکید کرد: ملت ایران حق انتخاب دارند و می توانند در سرنوشت سیاسی خود مشارکت داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، به انتظارات ولی امر مسلمین از ملت ایران پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: پس از انتخابات برنده و طرفدارانش باید موفقیت خود را از خدا بدانند، نتیجه آن حق الناس است که همه باید آن را قبول داشته باشند و روز شنبه پس از انتخابات مهربانی و بردباری کنند.
حجت الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه تاکنون نامزدهای انتخاباتی با یکدیگر رقابت داشتند، افزود: بعد از نتیجه نهایی رقابت ها تبدیل به رفاقت خواهد شد.

** یزد 
امام جمعه موقت یزد پیروز واقعی انتخابات امروز را ملت ایران دانست و گفت: امروز چشم جهانیان به عزت ملت ایران که با مشارکت حداکثری در انتخابات برگ زرین دیگری در تاریخ این کشور رقم زدند، خیره شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدجواد آیت اللهی افزود: مردم نقش خود را در تعیین سرنوشت کشور به بهترین شکل به نمایش گذاشتند و پی از انتخابات، این وظیفه رئیس جمهوری منتخب و سایر منتخبان مردم است که برای رفع مشکلات تلاش کنند و همواره خود را خادم ملت بدانند. 
وی افزود: امروز روز مبارکی برای مردم ایران است زیرا 2 انتخاب بزرگ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با موفقیت در کشور برگزار می شود و تا این لحظه و بر اساس گزارش های متعدد، مردم با حضور گسترده خود از این آزمون سربلند خارج شده اند، زیرا هر رأیی که به صندوق ریخته می شود، تیری به قلب دشمنان این کشور اسلامی است. 
امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند این انتخابات 2 پیام بزرگ دارد که یکی بیانگر علاقه مردم به نظام اسلامی و دیگری بیانگر مصمم بودن، زنده و بصیر بودن مردم ایران است. 

** رشت 
امام جمعه موقت رشت گفت: مردم با حضور در پای صندوق های رای نماد دموکراسی ، آزادی ، مردمسالاری دینی و حاکمیت قدرت الهی را به منصه ظهور می رسانند.
حجت الاسلام احمد عبدالله زاده افزود: شور مردم در انتخابات قابل توصیف نیست و حماسه دیگری در حال رقم خوردن است.
وی اظهار کرد: رقابت ها خوب بود اگرچه بعضی حرف ها دل اشخاص و مومنان را شکست ؛ سخنانی زده شد که دشمنان از آنها سوء استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به نقد مشفقانه تاکید داشتند، اضافه کرد: نقد مشفقانه یعنی اینکه هم خدمات دیگران را بگوییم و هم نقطه ضعف ها و مشکلات را و اگر یکطرفه حرکت کنیم مردم خوششان نمی آید و می گویند بی اخلاقی و بی ادبی است.
عبدالله زاده گفت: اکنون به برکت خون شهدا در اوج امنیت و آزادی هستیم و هرکسی حرف خودش را بیان می کند .
وی اضافه کرد: مردم گاهی در راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس تجلی اراده ملی را به نمایش می گذارند و گاهی در پای صندوق های رای نماد دموکراسی ، آزادی ، مردم سالاری دینی و حاکمیت قدرت الهی را به منصه ظهور می رسانند.
امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب فرمودند اگر کسی بخواهد در مقابل رای مردم بایستد ، در مقابلش می ایستم ؛ اضافه کرد: رای مردم حق الناس است و این آراء تجلی مردمسالاری دینی است.
وی بیان کرد: حفظ تمامیت ارضی، تداوم اسلام سیاسی و دموکراسی از جمله اثرات حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.
وی در ادامه با بیان اینکه ممکن است برخی رسانه ها فتنه ایجاد کنند، گفت: مبنای مطالب در فضای مجازی بر عدم صحت است و اگر می خواهید ایمانتان حفظ شود ، بدون تحقیق باور نکنید.
حجت الاسلام عبدالله زاده با توصیه هایی به طرفداران نامزد پیروز انتخابات گفت: طرفداران نامزد پیروز ، پیروزی خودشان را از خداوند بدانند و سپاسگزار مردم باشند .
وی افزود: نتیجه انتخابات را هر چه شد باید بپذیریم چرا که رای اکثریت مردم و مصلحت کشور است.

** اهواز
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه برنده واقعی انتخابات ملت شریف ، مومن و همیشه درصحنه ایران هستند، گفت: طبق شرع همه باید به رئیس جمهوری منتخب کمک کنند حتی اگر به او رای نداده باشند.
آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده افزود: مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز باید به رئیس جمهوری منتخب برای کمک به عمل به وعده هایش او را همراهی کنند تا کشور در مسیر توسعه و مردم سالاری دینی با سرعت بیشتری حرکت کند.
وی انتخابات در جمهوری اسلامی را رقابت در درون نظام و خانواده انقلاب توصیف کرد و افزود: هرچه حضور مردم در این همایش سیاسی ملی بالاتر باشد به همان نسبت عزت و اقتدار ایران اسلامی افزایش می یابد.
وی بیان کرد: هرکس رئیس جمهوری شود باید خادم مردم ، مخالف خوی استکباری آمریکا و پیرو ولی فقیه باشد و در همه حال در خدمت اعتلا و پیشرفت کشور اسلامی باشد.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ، شورای نگهبان در نهایت صلاحیت 6نامزد را تائید کرد که با انصراف 2 نفر به چهار نفر رسید و چنانچه هر یک از این چهار نامزد رئیس جمهوری شوند رئیس جمهوری قانونی است و برای همه محترم است. 
وی گفت: هرکس رای بیاورد و رئیس جمهوری شود و ولی فقیه حکم آن را تنفیذ کند رئیس جمهوری قانونی کشور است و همه باید به وی احترام بگذارند.
خطیب جمعه موقت اهواز با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات 29اردیبهشت که زمینه حضور حماسی توام با آرامش و امنیت را فراهم کرده و آبروداری کردند اظهار کرد: اجر و پاداش همه این تلاش ها نزد خداوند محفوظ خواهد بود.
حسن زاده از رئیس جمهوری منتخب خواست در چهار سال دوره خدمتگزاری ، مبارزه با فساد را بدون در نظرگرفتن گرایش های سیاسی در اولویت قرار دهد و با تبعیض مبارزه کند و برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به صورت جدی وارد عمل شود.
امام جمعه موقت اهواز از آحاد مردم به خصوص نامزدهایی که موفق به جلب آرا مردم نمی شوند خواست در درجه اول به قانون و فصل الخطاب بودن قانون احترام بگذارند و به هیج وجه در صدد مقابله با قانون همچون فتنه 88 نباشند و کشور را با تنش و خسارت مواجه نکنند.
وی گفت: به لطف و مدد الهی و به برکت رهبری انقلاب اسلامی و هشیاری مردم امروز بهترین نظم و قانون گرایی را در انتخابات داریم و باید خداوند را به واسطه این نعمت شکرگزار باشیم.

** اردبیل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: امروز رقابت تمام شد و دوران رفاقت شروع می شود و همه باید کینه ها و عداوت ها را کنار گذاشته و از امروز مثل یک خانواده واحد دست به دست هم بدهیم و کشور را بسازیم.
آیت الله سید حسن عاملی با تقدیر از حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای افزود: هرکس در این انتخابات از سوی مردم انتخاب شود مورد قبول است و همه ملزم هستند با منتخب مردم همکاری داشته باشند. 
وی اضافه کرد: دشمن به کینه ها و عداوت های مناظرات چشم دوخته و به آن امید بسته که بعد از انتخابات سر باز کند و خود را نشان دهد و مسئولان و سران دو جناح هم باید وحدت خود را حفظ و دشمن را مایوس کنند. 
خطیب جمعه اردبیل با اشاره به تاثیر مناظره نامزدها افزود: مسیر غلط در مناظره ها نه تنها کینه بین ملت را اضافه و شکاف را عمیق کرده بلکه همکاری نهادهای دولتی را نیز با مشکل مواجه ساخته است چون نهادهای حساس کشوری در این مناظره ها زیر سوال رفتند. 

** زاهدان 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ملت های محروم از دموکراسی و زیرسلطه نظام استبدادی آمریکایی در منطقه که در تعیین سرنوشت خودشان نقشی ندارند حضور پرشور مردم ایران در این عرصه را مورد تحسین قرار داده و حسرت چنین سرنوشتی را در دل هایشان دارند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهارکرد: 29 اردیبهشت روز تعیین سرنوشت چهار سال آینده جامعه در عرصه قدرت اجرایی است که امیدواریم ملت ایران با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای حماسه ای دیگر در عرصه انتخابات خلق کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات یکی از شاخص های مهم توسعه سیاسی مردم برای ایفای نقش در حکومت های دینی و اسلامی محسوب می شود.
امام جمعه زاهدان افزود: در انتخابات می توان کنش اجتماعی و سیاسی نهادها، ارگان ها، احزاب و آحاد جامعه را در قالب آزادی ها و حقوق دموکراتیک شهروندی بدست آورد.

** بیرجند 
امام جمعه بیرجند مرکز خراسان جنوبی گفت: پیروز واقعی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای های اسلامی شهر و روستا مردم بزرگ ایران است و همه باید رویه انتخابات را بپذیرند.
حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی تاکید کرد: مردم در جامعه سهم دارند و باید همه نتیجه انتخابات را بپذیرند. 
وی اظهار کرد: هر کسی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد مورد احترام همه است و به نامزد منتخب برای موفقیت در پیشبرد امور کشور کمک کنند. 
وی ادامه داد: مهم ترین مناسبت امروز بحث انتخابات است، امنیت و آرامش موجود در کشور شایسته قدردانی است. 
وی با یادآوری اینکه انتخابات در یک کشور 80 میلیون نفری در کمال آرامش برگزار می شود، ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم است، هرچند در خراسان جنوبی چنین موضوعی هیچ وقت نبوده و نخواهد بود اما در دیگر استان های کشور همه باید قدر یکدیگر را بدانند. 

** یاسوج 
امام جمعه موقت یاسوج گفت: تمامی انتخابات ها از جمله انتخابات ریاست جمهوری در ایران متمایزتر از دیگر کشورهای دنیا برگزار می شود که این امر بیانگر مردم سالاری دینی است.
حجت الاسلام سید امان اله حسینی صدر اظهار کرد: ملت ایران آزادانه در تمامی انتخابات شرکت کرده و رای می دهند که چنین امری نشان دهنده اعتقاد راسخ مردم به اصول و مبانی نظام است. 
وی افزود: کشورهای مدعی دروغین حقوق بشر باید مصداق بارز دموکراسی را در ایران اسلامی مشاهده کنند.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: امروز ملت ایران در تمامی نقاط کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد به طور گسترده و با شور و نشاط در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرده و پیش بینی می شود یکی از باشکوه ترین انتخابات های کشور رقم بخورد.
وی ادامه داد:به لطف الهی امروز ملت ایران در انتخابات مدیرانی را برای کشور چه در عرصه ریاست جمهوری و چه شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می کنند که اصلح بوده و ویژگی های مدیر جامعه اسلامی را داشته باشند.
** اصفهان 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در برگزاری انتخابات باید سال به سال بهتر، هوشیارتر و عاقل تر رفتار کنیم تا برای دنیا الگو باشیم.
آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژد افزود: تبلیغات انتخابات تمام شد ولی انصافا خیلی رضایت بخش و در شان جمهوری اسلامی نبود که کاندیداهای انتخابات ما مانند آقای ترامپ و آن خانم مقابل(هیلاری کلینتون) اینگونه به هم حرف بزنند.
وی افزود: طرفداران کاندیداها هم با پاره کردن عکس های طرف مقابل، کار مناسبی انجام ندادند.
وی تصریح کرد: این اقدام ها، تصرف در مال محسوب می شود و از تمدن به دور است.
امام جمعه اصفهان گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، این اقدام ها با آمدن مردم پای صندوق های رای جبران می شود اما پیش خدا جبران نمی شود و باید در آن دنیا پاسخگو بود.
وی افزود: هیچ کشوری غیر از جمهوری اسلامی ایران قابلیت الگو بودن در جهان را ندارد و باید نقص های خود را کم کنیم.
امام جمعه اصفهان گفت: بعد از انتخابات، رفاقت ها نباید بهم بخورد، اختلاف سلیقه و تفاوت وجود دارد و باید اختلاف ها را کنار بگذاریم.
وی گفت: وظیفه ما رای دادن بود که کار خود را انجام دادیم اما به قول امام راحل، ما مامور اعلام نتیجه نیستم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در حدود 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.
56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجد شرایط لازم رای دادن هستند که امروز می توانند با مراجعه به شعب اخذ رای در سراسر کشور آرای خود را به صندوق بریزند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر